Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Wlałem - w silniku SR20DE Almery GTI wylądował 1 literek Sustiny 0w50 i 2 literki w wersji 0w20. Efekt? Autko odżyło. Na to po dwoich dniach poleciał AR9400 + płukanka Oilem LL. Autko odżyło bardziej. Dziś doszedł jeszcze miks AR9100 z nano C5. No i autko odżyło jeszcze bardziej.Czyli tak reasumując ww. dyskusję i odnosząc ją do mojego pomysłu dot. zmajstrowania mieszańca z dwóch olejów tego samego producenta i na tej samej bazie olejowej, tj, ENEOS SUSTINA 0w20 i 0w50, aby uzyskać docelowo coś na kształt 0w30 (akurat Sustiny w tej lepkości nie ma, jest 5w30 i 5w40 oraz - oczywiście - rzeczone wyżej 0w20 i 0w50) - pomysł jest OK, oleje nie pogryzą się i efekt końcowy winien być dobry dla silnika - na jakimś amerykańskim forum znalazłem info, że robili już takie mieszańce na tych konkretnych olejach w tych konkretnych lepkościach i w sumie było OK.
Co to znaczy odżyło?Wlałem - w silniku SR20DE Almery GTI wylądował 1 literek Sustiny 0w50 i 2 literki w wersji 0w20. Efekt? Autko odżyło. Na to po dwoich dniach poleciał AR9400 + płukanka Oilem LL. Autko odżyło bardziej. Dziś doszedł jeszcze miks AR9100 z nano C5. No i autko odżyło jeszcze bardziej.
Wlałem - w silniku SR20DE Almery GTI wylądował 1 literek Sustiny 0w50 i 2 literki w wersji 0w20. Efekt? Autko odżyło. Na to po dwoich dniach poleciał AR9400 + płukanka Oilem LL. Autko odżyło bardziej. Dziś doszedł jeszcze miks AR9100 z nano C5. No i autko odżyło jeszcze bardziej.
Tzn. odczuwalne są organoleptycznie mniejsze opory pracy silnika
Też się śmiałem, jak pisałem.Gdy OilClub wejdzie za mocno:
Po co on tak miesza te oleje bez ładu i składu???
Nawet jak czasy takie takie same, to wrażenia... inne...To jak zamiana szerokich gum na węższe, wydaje się lepiej, ale czasy 0-100 takie same. Gratuluję wyczucia w takich niemierzalnych aspektach.
Nie mówię, że nie ale póki człowiek nie naczyta się tych kombinacji z for internetowych to mu do głowy nie przychodzą takie pomysły.Też się śmiałem, jak pisałem.
Ale tak już poważnie, to jest pewna uchwytna ludzkimi zmysłami poprawa w stosunku do wcześniejszego stanu...
I nie... bynajmniej nie chodzi tu o +20KM z dupy więcej.
Po prostu lepiej się teraz jeździ.
No i tyle.
Po co on tak miesza te oleje bez ładu i składu???
Eloł Kolego. To nie tak. Tu nie ma wziętego ad hoc z dupy tematu na zasadzie "bo taaaaak".Nie mówię, że nie ale póki człowiek nie naczyta się tych kombinacji z for internetowych to mu do głowy nie przychodzą takie pomysły.
No ale wiem po sobie ile forsy przeznaczyłem na jakieś cudotwórcze eliksiry i znowu zamówiłem nowe...
Cóż, taka jest cena pasji, braku wiedzy czy to ma prawo działać czy nie i dążenia do lepszego działania ukochanego autka.
Bo mieszał to wszystko jak leci bez głębszego zastanowienia się co robi - typowo juduperskie podejście. Nie polecam takiego.Dla testu? Czy zmieszanie 10 olei rozsadzi silnik i wpłynie znacząco na jego pracę.
Nie wpłynęło.
No zrobił ten swój Piotertestowy test... bez sensu w sumie. Wysłał do analizy tego mieszańca po użyciu no i dostał wynik, w sumie dość przewidywalny. No ale co kto lubi.On chciał zbadać co innego. Często ktoś pyta czy może dolać innego oleju niż ma zalany, bo się obawia czy coś się stanie. Ten typ dla testu zmieszał aż 10 olei, żeby to sprawdzić. Zrobił to dość rzetelnie, bo poza m.in. nielubianym testem ścierania metalu wysłał dwa oleje na których trochę pojeździł do analizy. Ty natomiast nie zrobiłeś pomiaru przed i po więc nie ma o czym dyskutować bez twardych danych, bo papier przyjmie wszystko.
Jeszcze jedno manipulancie jeden, wyciąłeś z mojej wypowiedzi jej najistotniejszy (choć wiem, że największy i chyba przez to niewygodny do czytania) fragment, tj. "(...) przekładające się na większą radochę z jazdy w postaci automatycznego zwiększenia skłonności do wykorzystania mniejszych oporów w funkcji częstszego deptania ped.... tzn. LGBT gazu i w efekcie wykorzystywania w szerszym zakresie możliwości przyspieszeniowych już wcześniej istniejących a obecnie skłonnościowo zintensyfikowanych...Wolałbym wykres z hamowni przed i po, bo organoleptycznie to mój kolega kiedyś wywiercił kilka dziur w tłumiku 2T i twierdził, że "lepiej się zbiera".
On nie ma żadnego znaczenia i nie ma się co do niego odnosić. Mój kolega po podziurawieniu wydechu też myślał, że szybciej jeździ. Bmkarzy jeżdżących gruzami chyba też to dotyczy.choć wiem, że największy i chyba przez to niewygodny do czytania
Na to pytanie mogę odpowiedzieć tyle, że przeliczone powinny wyjść w okolicach 0w30 przy zachowaniu wszystkich innych cech Sustiny (ale to by trzeba mieć profesjonalne laporatorium, żebym mógł wiążąco podać jakie konkretnie w ujęciu liczbowo-jednostkowym), a faktyczne, to dopiero po badaniu oleju w Polarisie np. wyjdą.@CICHY, to jakie otrzymałeś parametry oleju po zmieszaniu?