• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Wydzielę wątek LL, temat i wasze wypowiedzi ciekawy szkoda kasować :p
 
Tak bywa z olejami zawierającymi estry że pierwsze uoa jest paskudne bo zbierają syf z poprzednika. Kolejna analiza jest na ogół zupełnie inna.
 
Np w sensie, że Amsoil wypada źle bo posprzątał po poprzedniku?
 
Myślę, że tak. Interwał nawet w dalekich trasach jest inny w zależności od marki. Najkrótszy ma Scania 90kkm najdłuższy Iveco 150tys. Ma ponoć dużą ilość oleju. Merc mówi sam kiedy chce wymiany ( z reguły ok 130kkm). Moja renia ma interwał 100kkm. Piszę tu o markach które są u mnie w firnie.
 
Tak bywa z olejami zawierającymi estry że pierwsze uoa jest paskudne bo zbierają syf z poprzednika. Kolejna analiza jest na ogół zupełnie inna.
Czyli teoretycznie pierwsze użycie dobrego oleju z np. AR9100 również powinno wykazać zwiekszone ilość metali bo AR9100 również pomaga czyścić, a jednak zazwyczaj zużycie po takiej zmianie jest mniejsze :)
 
Skoro temat o Motulu to tu można zweryfikować teorię z praktyką
Post kolegi mechu
 
@pawelus piszemy tylko o interwale w kilometrach, a przecież samochody mają także liczniki godzin pracy, więc ten który jeździ po mieście nie ma szans zrobić tych kilometrów (w danym czasie) co ten w trasie.

Skoro temat o Motulu
Admin będzie miał zagwozdkę jak po rozdzielać te posty bo zrobił się offtop
 
Skoro temat o Motulu to tu można zweryfikować teorię z praktyką
Post kolegi mechu

"Kolejny ZR rozłożony na części" - rozumiem, ze wszystkie te rozłożone na części były rozłożone przez motula i to 300V? ;)
 
@JanB przypomniał mi się ten odcinek, akurat dotyczy konkretnego silnika Toyoty, ale przesłanie jest takie żeby nie lać większych lepkości do niego, bo zaklejają się pierścienie i silnik zaczyna brać olej.

 
Dokładnie, a ktoś wlewa 5W40 300V do latania po mieście, a później wina producent oleju, ze użytkownik źle dobrał olej ;)
 
Tak bywa z olejami zawierającymi estry że pierwsze uoa jest paskudne bo zbierają syf z poprzednika. Kolejna analiza jest na ogół zupełnie inna.
Spotkałem się z podobną opinią.
Na argument, że olej GM pokazał doskonałą UOA vs Penrite, Rozmówca odpowiedział, że to jest niemożliwe i, że Penrite po prostu wypłukał osady po poprzednich olejach.
 
Zależy, który bo większość Penritów to HC i raczej estrów tam nie uświadczysz ;)
 
Spotkałem się z podobną opinią.
Na argument, że olej GM pokazał doskonałą UOA vs Penrite, Rozmówca odpowiedział, że to jest niemożliwe i, że Penrite po prostu wypłukał osady po poprzednich olejach.
Zależy który Penrite...
 
No akurat mowa o olejach z norma Dexos1 gen2, czyli Astry K z silnikami 1.4T:

Edit
Admini, trzeba coś wydzielić z tego wątku ...
 
Imo to nie bardzo miałby po czym ten Penrite wymywac... No i porownujesz UOA z dwóch roztnych egzemplarzy
 
@Plywak, dwa różne egzemplarze, ale silnik ten sam.
Różni się softem. Ja mam 125KM, @mati 150KM.
Nie ma różnicy nawet w turbinie.
Ale sposób eksploatacji rzeczywiście inny.
 
Nie rozumiesz sensu analiz UOA skoro porownujesz ilość PPM metali z dwóch różnych egzemplarzy...
 
Zrób UOA podobnie jak u mnie wtedy jest jakiś punkt odniesienia.
A tu ,niby te same silniki ale soft inny, użytkowanie inne - choćby paliwo w oleju itd.
 
Back
Top