• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner 250ml LL

U mnie i w kilku innych silnikach puściły uszczelki - miska, podstawa filtra oleju, chłodnica oleju i pokrywa zaworów 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃 ale może być to tylko zbieg okoliczności.. dwukrotny 🙃

Ja mimo wszystko celuje w Oilsyna ale bezpośrednio przed wymianą oleju, ta szybka
 
W S40 przelatałem pełny interwał na tej płukance i nic się nie stało. Silnik jak był suchutki, tak jest nadal a minęło już sporo czasu od tego płukania więc jak miały by puścić jakieś uszczelki to by dawno puściły.
Nie zauważyłem tam jakiś efektów bo silnik jest zadbany i się zastanawiałem trochę czy jest sens to stosować, ale doszedłem do wniosku że po takim przebiegu można zacząć od delikatnego płukania a potem przejść na te mocniejsze, postojowe jak ktoś ma taką potrzebę
 
To ja mogę opowiedzieć jak u mnie płukanka zadziałała. Peugeot 207 1.4VTi kopcił po nagrzaniu i chwili postoju praktycznie od zakupu ~145k przebiegu, początkowo olej miał wymieniany co 25-30k(patrząc po dokumentach z aso + jeden interwał przejechany przez mamę) dopóki ja nim nie zacząłem jeździć w zeszłym roku. Olej zmieniłem przy przebiegu ~167k i 8k zrobiłem normalnie(dolewać musiałem 1l na 1000km), na 2k przed wymianą oleju wlałem tego oilsyna ll i odrazu na następny dzień zrobiłem sobie trasę 300km i auto już przestało kopcić + zauważalnie mniej oleju spalił. Po zrobieniu tych 2k do wymiany auto spaliło już tylko jakieś 500ml oleju. Olej po zlaniu z miski był bardzo czarny + miał pełno osadów w sobie, zalałem nowy, nic nie dodawałem do niego i tak przejeździłem 8k gdzie pierwsze 3.2k km ubyło 800ml oleju, później po 2.8k podobnie no i ostatnie 1k auto zaczęło znów kopcić, ale zauważalnie mniej niż wcześniej + spaliło 0.5l na ostatnie 1000km. Pokazuje to, że płukanka raczej działa w miarę dobrze na uszczelki, w tym wypadku chyba uszczelniacze zaworowe ale tylko chwilowo. Teraz planuje zalać płukankę na początku interwału i tak przejeździć 8k km, zobaczymy co z tego będzie.
Auto raczej jest samochodem któremu nie poświęca się jakoś dużo uwagi, jeździ na oleju 10w40, zamiast 5w30, a do tego bardzo często jest kręcony na bardzo wysokie obroty, więc można powiedzieć, że jest "katowany"
 
Zalej przy wymianie oleju oilsyn postojowa. Zrób na niej ze 30-40 km. Zlej olej i dopiero dodaj LL. Ta kombinacja przynosi najlepsze efekty. Cudów się nie spodziewaj bo prawidłowa procedura dla twojego auta to próba odkoksowania pierścieni. Czyli zalewasz cylindry Protec CarbonX lub Valve Cleaner i dopiero postojowa a po niej LL. Jeśli nie chcesz odkoskowywac to tak jak wyżej napisałem. Postojowa z opcją jazdy i potem do nowego oleju LL.
 
Akurat olej zmieniałem już wczoraj i czekam aż przyjdzie mi ta LL, więc na postojową już za późno
 
Last edited by a moderator:
@wlyszkow czy jesli w silniku od ok 10kkm plywa Oilsyn LL to przed jego wymiana mozna dodac jeszcze plukanke oilsyn ‚postojowa’, czy raczej nie jest to rekomendowane ?
 
Kurde, normalnie ci co mówili, że po płukankach się silnik rozszczelnia to chyba mieli rację o_O. A tak poważnie to poszła uszczelka podstawy filtra oleju która ktoś x lat temu zakleił silikonem (na pewno wiecej niz 5 lat temu). Dalej pozostanę zdania że jeśli komuś silnik się rozszczelnił po płukance to musi jeździć naprawdę ogromnym złomem w którym odwalone były takie fuszery jak np. u mnie
 

Attachments

  • Screenshot_20240429_174118_Gallery.jpg
    Screenshot_20240429_174118_Gallery.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 71
Jestem też w stanie uwierzyć w to, że w niektórych silnikach gromadzony latami nagar działa jak uszczelniacz, bez którego by się lało, więc jak płukanka podmyje, to zaczyna.
 
U mnie na kilkuletniej uszczelce a auto praktycznie od nowości w moich rękach dwukrotnie po tej plukance poszły uszczelnienia, przypadek? Nie wiem choć się domyślam, w dwóch autach klientów to samo. Niemniej jednak dalej zalewam, może to syndrom Sztokholmski:)?
 
Takie rzeczy się zdarzają. Bratu pocieklo po zastosowaniu Tec2000 ale auto ma starsze uznał, że to przypadek
 
Płukanki to kolejna kontrowersja jak dodatki do oleju. Płukanki i dodatki do oleju to chyba bardziej moda niż profilaktyczna konieczność stosowania. Czy silnik potrzebuje płukanki? Raczej nie. Czy potrzebuje dobrego jakościowo oleju i wymian na czas? Zdecydowanie tak. To wystarczy, żeby długie lata jeździć bezawaryjnie bez nabijania kasy dla producentów dodatków które kompletnie są niepotrzebne. Sam rok temu pierwszy raz zastosowałem płukankę do Meganki, ale to bardziej jako moda, bo inni tak robią niż potrzeba stosowania. W tym roku muszę zastosować płukankę, żeby wypłukać całkowicie helmutowego Ravenola - wyższa konieczność :). Raczej pożegnam się z płukankami. Yaris hybrydowy w ogóle nie widział płukanki i nigdy nie zobaczy. To dlatego, że przy płukance postojowej trzeba silnik spalinowy wprowadzić w tryb serwisowy, żeby sam się nie wyłączał i nie wchodził po swojemu w różne obroty.
 
Last edited:
Release the Oil!!!

W którym miejscu zaczęły wam te silniki przeciekać? Byłoby świetnie się dowiedzieć co to za rodzaj uszczelki i przetestować je na żywca vs płukanka. Mi tam się nie chce wierzyć, żeby z silnika zaczęło lecieć po płukaniu.
 
Aż specjalnie policzyłem: mam za sobą 11 wymian oleju (przez 120kkm). Każda wymiana poprzedzona plukanką AR2820 lub Oilsyn. Był też raz wlany Oilsyn LL na cały interwał. Silnik suchy, nic nie cieknie.
 
Back
Top