• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Hm, jeżeli kierować się zasadą, że Pure Plus na butelce = GTL, to wiemy co to jest. W serii Ultra A3/B4 też zdaje się to tymczasowo zniknęło na rzecz Active Cleansing, gdy mieli problemy z bazami.
 
Last edited by a moderator:
Dostosowują się do wymagań rynku. Przerob ropy bedzie spadał, Shell zreszta zadeklarował, podobnie jak BP, przejście z przetwórstwa ropy na czystą energię. Możliwe że przejście na GTL gdzie się da im w tym pomoże. Zdaje się też że mieli problemy z niektórymi źródłami ropy.
 
Ogólnie dzisiaj nie poszaleje z zakupem ECT na stacji shella :) co ciekawe AV-L w litrówce ma logo PP. Parodia z tymi oznaczeniami...no ale po tych historiach z problemem z GTL człowiek uważny...
Gdzieś kiedyś tu na forum pisałem, że oleje Shell serii Proffesional sprzedaje się w litrowych butelkach i takie należy kupować. Jak się okazuje po Twoim przykładzie, te 5 L to niekoniecznie musi być to samo.
 
Karta charakterystyki av-l jest z lipca tego roku i jak pisal @poziom1989 nie ma nic o gtl, karta ect 0w30 jest z 2014r i wisi na stronie jako aktualna - tam jest gtl. Również myślę, że umowa z VAG może mieć wpływ...
 
Teraz uwaga, ostrożnie... Z racji tego że dziś już późno i nie mogłem kupić ECT w normalnej cenie (imho 30 euro za 1 litr na stacji shell). wrzucam dzisiaj do freezera ustawionego na max, kieliszek AV-L z logo Active Cleansing które dzisiaj wlałem do silnika (piękna praca silnika rozgrzanego ale na zimnym wyraźnie napinacz łańcucha się odezwał *ps.jest do wymiany rozrząd ale na lecie było wyraźnie ciszej - zapewne kwestia rzadszego oleju i nie ma sensu tutaj wieszać psów) tak w ramach towarzystwa i bezsensownego porównania wlałem to co zlałem do kieliszka obok (5W40 LM synthoil high tech który uchodzi za PAO 5W-40 + domieszki Orlen 5w40 oraz xclean8100 w ilości 0,5+0,5 w interwale 16kkm w sezonie letnim ps. u mnie wchodzi ok. 7 litrów na wymianę). jutro będzie test płynięcia z lodówki. dobranoc.

EDIT: oczywiście ECT będzie zakupiony i to z nim będzie test zamrażarki wiążący.

 

Attachments

  • 122155381_2413377228956473_2883132625801981267_n (1).jpg
    122155381_2413377228956473_2883132625801981267_n (1).jpg
    214 KB · Odwiedzin: 457
Last edited:
@fabian88 z którego roku masz olej? Mój przyszedł w litrówkach, każdy z innego miesiąca 2018 roku. Wg testów na rosyjskim oil-clubie produkcja 2019 w nowej szacie graficznej jest już na GTL i pozostaje klarowna po zamrożeniu. Natomiast zarówno moje 2018 jak i te nowe mają "PurePlus" na opakowaniu.
Były za każdym razem bańki litrowe z Hamburga. Jutro zobaczę jaka mi została, ale to może być już stara, od 2 lat zalewam tym 3 samochody. Wczoraj dołem olej i wyrzuciłem bańkę na pewno to była z ostatniego zamówienia.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
No nic, czekam na 'test' z zamrażarki. Shell generalnie powinien w jakiś sposób informować o zmianach (z resztą nie tylko on, a na chwilę obecną na palcach jednej ręki policzę producentów/blenderów, którzy to robią... ). Dobrze to na pewno nie wygląda, nawet jeśli (w co wątpię) nic nie kombinowali, to burdel w etykietach i oznaczeniach mają nieziemski..
 
Last edited by a moderator:
wrzucam dzisiaj do freezera ustawionego na max, kieliszek

Jeśli nie nakryłeś kieliszków na przykład folią, to test będzie niemiarodajny. Może być zbyt wiele wilgoci.
 
Były za każdym razem bańki litrowe z Hamburga. Jutro zobaczę jaka mi została, ale to może być już stara, od 2 lat zalewam tym 3 samochody. Wczoraj dołem olej i wyrzuciłem bańkę na pewno to była z ostatniego zamówienia.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Produkcja Październik 2019.
Właśnie słoik znalazł się w zamrażarce na -27, mam nadzieję że faktycznie coś tam się zmieniło i jest faktycznie już Gtl
0fb7bcea406c2c323801d7acd555af40.jpg
65c822ea29d0cf84850715f779fabcd2.jpg
196421036e1c8d5c863c34041fe4a73e.jpg


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
@fabian88 ja miałem partie bodajże od marca do października 2018. Wszystkie mętniały. Z niecierpliwością czekam na Twój rezultat.
 
Panowie tak na szybko... co do lodówki to Shell nic nie zmętniał i widać że jest płynniejszy jak Moly z "uszlachetniaczami".

Zamówiłem dzisiaj 4 oleje litrowe z pewnego źródła, jak dojdą tak koło weekendu postaram się zrobić comparision.
Bohaterami będą (pierwsze 3 to teoretycznie miało by być to samo). :

HELIX Ultra Professional AV-L 0W-30 1 l
HELIX Ultra ECT C2/C3 0W-30 1 l
VW 0W30 LONGLIFE III FE; 1 l (czyli shell).
PETRONAS SYNTIUM 7000 DM 1LT, 1 l (tak dla zwały).

Także wszystkie się wleje, schłodzi i zobaczy się jak płyną + to co kupiłem w poniedziałek i spracowane Moly. Muszę się uzbroić w termometr i jakieś naczynka fajne. Ja wiem że ten test niewiele da ale mam czas na zabawę wieczorami, to co zostanie mogę podarować do analiz albo wleje się do auta mieszankę wedlowską za 5-7k.

Co do Shella nadal cisza, jedynie dystrybutor na SK odpisał ale nic sensownego, zaczekam z publikacją aż może się inne kanały wypowiedzą.
 

Attachments

  • avl noc (1).jpg
    avl noc (1).jpg
    29,3 KB · Odwiedzin: 285
  • avl noc (2).jpg
    avl noc (2).jpg
    41,4 KB · Odwiedzin: 291
Last edited:
Shell Am-l 5w30 produkcja Niemcy październik 2019. Mrożony 24h w temperaturze -27 stopni.
Konsystencja przypominająca miód
2b663cbe04bdcf14256d1a3fae0dbf28.jpg
ae62821e40f631787695560cbf317ff9.jpg
2a1ec4a9850b60234f95621c951ca646.jpg


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Dotarła ... tylko z racji lockdownu mam problem ze zdobyciem probówek... jutro wybiorę się w miasto w poszukiwania przy okazji "niezbędnych zakupów"
 

Attachments

  • 122383213_393575915338581_481988024359980253_n.jpg
    122383213_393575915338581_481988024359980253_n.jpg
    46,3 KB · Odwiedzin: 313
Last edited by a moderator:
Nie bardzo kumam, co taki test mrożenia daje? Szansa żę będziemy używali wóz w temperaturze -25st. jest chyba niewielka w naszym klimacie.
 
Olej powinien być klarowny w takiej temp, trochę dla ciekawostki ;-)
 
Otoz po zamrozeniu oleju, po kilku godzinach niektore staja sie metne, a niektore klarowne. Z tego co udalo mi sie znalezc to z powodu krystalizacji parafin, lecz niestety nie potrafie tego potwierdzic, chyba, ze ktos z obecnych na forum posiada wiecej informacji. Z reguly oleje bazujace na PAO sa czyste jak "lza" w stosunku do olejow bazujacych na III-ciej grupie tzn. HC, z wyjatkiem GTL. Oprocz tego zapraszam Was do wspolnego
 
Back
Top