Hm, jeżeli kierować się zasadą, że Pure Plus na butelce = GTL, to wiemy co to jest. W serii Ultra A3/B4 też zdaje się to tymczasowo zniknęło na rzecz Active Cleansing, gdy mieli problemy z bazami.
Dostosowują się do wymagań rynku. Przerob ropy bedzie spadał, Shell zreszta zadeklarował, podobnie jak BP, przejście z przetwórstwa ropy na czystą energię. Możliwe że przejście na GTL gdzie się da im w tym pomoże. Zdaje się też że mieli problemy z niektórymi źródłami ropy.
Ogólnie dzisiaj nie poszaleje z zakupem ECT na stacji shella co ciekawe AV-L w litrówce ma logo PP. Parodia z tymi oznaczeniami...no ale po tych historiach z problemem z GTL człowiek uważny...
Gdzieś kiedyś tu na forum pisałem, że oleje Shell serii Proffesional sprzedaje się w litrowych butelkach i takie należy kupować. Jak się okazuje po Twoim przykładzie, te 5 L to niekoniecznie musi być to samo.
Karta charakterystyki av-l jest z lipca tego roku i jak pisal @poziom1989 nie ma nic o gtl, karta ect 0w30 jest z 2014r i wisi na stronie jako aktualna - tam jest gtl. Również myślę, że umowa z VAG może mieć wpływ...
Teraz uwaga, ostrożnie... Z racji tego że dziś już późno i nie mogłem kupić ECT w normalnej cenie (imho 30 euro za 1 litr na stacji shell). wrzucam dzisiaj do freezera ustawionego na max, kieliszek AV-L z logo Active Cleansing które dzisiaj wlałem do silnika (piękna praca silnika rozgrzanego ale na zimnym wyraźnie napinacz łańcucha się odezwał *ps.jest do wymiany rozrząd ale na lecie było wyraźnie ciszej - zapewne kwestia rzadszego oleju i nie ma sensu tutaj wieszać psów) tak w ramach towarzystwa i bezsensownego porównania wlałem to co zlałem do kieliszka obok (5W40 LM synthoil high tech który uchodzi za PAO 5W-40 + domieszki Orlen 5w40 oraz xclean8100 w ilości 0,5+0,5 w interwale 16kkm w sezonie letnim ps. u mnie wchodzi ok. 7 litrów na wymianę). jutro będzie test płynięcia z lodówki. dobranoc.
EDIT: oczywiście ECT będzie zakupiony i to z nim będzie test zamrażarki wiążący.
@fabian88 z którego roku masz olej? Mój przyszedł w litrówkach, każdy z innego miesiąca 2018 roku. Wg testów na rosyjskim oil-clubie produkcja 2019 w nowej szacie graficznej jest już na GTL i pozostaje klarowna po zamrożeniu. Natomiast zarówno moje 2018 jak i te nowe mają "PurePlus" na opakowaniu.
Były za każdym razem bańki litrowe z Hamburga. Jutro zobaczę jaka mi została, ale to może być już stara, od 2 lat zalewam tym 3 samochody. Wczoraj dołem olej i wyrzuciłem bańkę na pewno to była z ostatniego zamówienia.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
No nic, czekam na 'test' z zamrażarki. Shell generalnie powinien w jakiś sposób informować o zmianach (z resztą nie tylko on, a na chwilę obecną na palcach jednej ręki policzę producentów/blenderów, którzy to robią... ). Dobrze to na pewno nie wygląda, nawet jeśli (w co wątpię) nic nie kombinowali, to burdel w etykietach i oznaczeniach mają nieziemski..
Były za każdym razem bańki litrowe z Hamburga. Jutro zobaczę jaka mi została, ale to może być już stara, od 2 lat zalewam tym 3 samochody. Wczoraj dołem olej i wyrzuciłem bańkę na pewno to była z ostatniego zamówienia.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Panowie tak na szybko... co do lodówki to Shell nic nie zmętniał i widać że jest płynniejszy jak Moly z "uszlachetniaczami".
Zamówiłem dzisiaj 4 oleje litrowe z pewnego źródła, jak dojdą tak koło weekendu postaram się zrobić comparision.
Bohaterami będą (pierwsze 3 to teoretycznie miało by być to samo). :
HELIX Ultra Professional AV-L 0W-30 1 l
HELIX Ultra ECT C2/C3 0W-30 1 l
VW 0W30 LONGLIFE III FE; 1 l (czyli shell).
PETRONAS SYNTIUM 7000 DM 1LT, 1 l (tak dla zwały).
Także wszystkie się wleje, schłodzi i zobaczy się jak płyną + to co kupiłem w poniedziałek i spracowane Moly. Muszę się uzbroić w termometr i jakieś naczynka fajne. Ja wiem że ten test niewiele da ale mam czas na zabawę wieczorami, to co zostanie mogę podarować do analiz albo wleje się do auta mieszankę wedlowską za 5-7k.
Co do Shella nadal cisza, jedynie dystrybutor na SK odpisał ale nic sensownego, zaczekam z publikacją aż może się inne kanały wypowiedzą.
Otoz po zamrozeniu oleju, po kilku godzinach niektore staja sie metne, a niektore klarowne. Z tego co udalo mi sie znalezc to z powodu krystalizacji parafin, lecz niestety nie potrafie tego potwierdzic, chyba, ze ktos z obecnych na forum posiada wiecej informacji. Z reguly oleje bazujace na PAO sa czyste jak "lza" w stosunku do olejow bazujacych na III-ciej grupie tzn. HC, z wyjatkiem GTL. Oprocz tego zapraszam Was do wspolnego
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.