• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje Shell - czym się różnią

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
W okresie kiedy kupowałem olej, AM-L nie był dostępny u żadnego z oficjalnych dystrybutorów. Rozumiesz, że wg MSDS może być tam 0% GTL i wszystko jest legit?
 
Nie wiem , ja bym zapytał jak nie mają , to czy mogą zamówić przy kolejnej dostawie . Rozmawiałem z dystrybutorem na alle i gość spoko na tyle ,że uważam za możliwe coś takiego .
Ok , możesz mieć rację z MSDS 0-90% , ale obiektywnie taka duża firma raczej nie skłania się ku 0 w rodzinie Ultra ,strikte PurePlus . Ja też byłem podejrzliwy ,ale te cyfry to raczej takie ogarnięcie marginesu wahań . Oczywiście inne mają to bardziej zakrojone , np. 5W30 zwykły ma 40-90% .
 
Nie ma problemu z dostępnością. Jak chciałem kupić 5w30 nie bylo na aukcji napisałem do nich, zamówili i za jakiś czas olej był dostępny. Jak napisał @Skiper bardzo dobry kontakt z dystrybutorem.
 
Dzięki temu forum stałem się zbyt świadomym konsumentem, żeby wydawać >30 zł/L za kota w worku.
 
Co prawda kolega ten olej kupował wcześniej , ale dystrybutor ten sam nadal .Jak widzisz nie tylko ja spotkałem się ze zrozumieniem u dystrybutora . Powiem że uzyskałem od dystrybutora kontakt ,a dalej badania partii przy zakupie oleju w ilości detalicznej .
Oczywiście jak w życiu ,nie wszędzie jest takie przyjęcie.

Zawsze szukałem pewnego miejsca , by zminimalizować jakieś ale do pośrednika i ewentualnie psioczyć tylko na producenta . Ja dowiedziałem się ,że drogie nie zawsze cudo co odpowiednika u nas nie ma . Przynajmniej marketingu nie oglądam teraz i w dawnej cenie jednego , obecnie jest zestaw wszystkiego . To mi pasuje i już nie celuje przez pryzmat ceny . A panaceum teraz już merytorycznie mogę szukać po VOA analizach ,ale z tendencją pewnego zakupu . Nie ma co się męczyć i potem tracić czas , zastanawianie się trzeba zostawić na wyniki analiz pewnego towaru .
 
Zamówiony do Hondy HRV 1,5 vtec Schell Ultra ECT 0w30 + AR9100 .
Potestuję jak na tym lata ten silniczek w porównaniu do Ravenol EFS 0w20.
Połowa ceny , ale też będzie 2x częściej zmieniany , myślę że wyjdzie to na dobre w ogólnym rozrachunku.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Tak się spytam... Ten OEM Shell 0w30 można spokojnie lać do 2.0 TSI ccta z przelotem 170 tyś km jeśli wcześniej był wlany 5w30 504/507???
 
Niby te same ale nie do końca - bezsensu.
Screenshot_20210124-162857_Allegro.jpeg
Screenshot_20210124-162829_Allegro.jpeg
 
Powiem szczerze, mętnieje czy nie w lodówce, teraz w te mrozy -15 bmw odpala od strzała bez szurania rozrządów/szklanek etc. Ubytek też znikomy, jeżeli wgl. występuje
 
Odpowiednia pompowalnosc olej musi zapewnic.
 
@luckyboy najlepiej brać od oficjalnego dystrybutora. Pisz, dzwoń, odpowiedzą na każde pytanie.
 
Brałem olej do skrzyni biegów a teraz jak jest mróz to dźwignia zmiany biegów prawie stoi dęba - słabe te oleje Shell, znowu będę musiał zmienić.
 
RAVENOL produkuje m.in bardzo dobre oleje przekładniowe oparte na ESTRACH, dobierz odpowiedni na stronie internetowej.
 
Last edited by a moderator:
Również polecany jest Castrol.
 
a jakaś sensowna alternatywa dla am-l z ll-04? no raczej przynajmniej po msds nie ma na ten moment w tym przedziale cenowym.
 
Brałem olej do skrzyni biegów a teraz jak jest mróz to dźwignia zmiany biegów prawie stoi dęba - słabe te oleje Shell, znowu będę musiał zmienić.
Zależy które, w swojej nastoletniej przygodzie z motocyklami, przelałem dziesiątki różnych oleum i przynajmniej z lepkości 15W50, niczego co spisywało by się lepiej, niż Advance Ultra 4T, nie znalazłem. Postawił bym go gdzieś +/- obok Castrola Power1. A głównym wyznacznikiem jest dla mnie właśnie praca skrzyni w motocyklu, bo w zasadzie tutaj czuć największą różnicę pomiędzy olejami.

Do skrzyń samochodowych, albo Ravenol, albo Castrol Syntrans.
 
a jakaś sensowna alternatywa dla am-l z ll-04? no raczej przynajmniej po msds nie ma na ten moment w tym przedziale cenowym.
Shell 5w30 AM-L to bardzo dobry olej budżetowy, punkt płynięcia - 44C, wysoki wskaźnik lepkości ponad 170. Lepszy olej to już koszt ponad 200 zł np. RAVENOL 5W30 VMP ponad 50 % PAO lub ORI BMW na bazie GTL i lepszych parametrach niż AML.
 
Jeśli porównujemy tak papierowo to Texaco pro ds v 5w30 będzie ciut lepszy. Punkt płynięcia -49, indeks lepkości 177. No i cena niewygórowana wiec wart grzechu...No ale wątek jest o shellu, więc chwalmy jego rodzinę :)
 
RAVENOL produkuje m.in bardzo dobre oleje przekładniowe oparte na ESTRACH, dobierz odpowiedni na stronie internetowej.
Nie ma olejów przekładniowych opatrych na estrach. Sa jedynie dodatki estrowe, ale to już zależy od receptury. Wielu stosuje tego typu dodatki przede wszystkim jako EP. W dużej mierze są to oleje bazujące na PAO, takie ma w programie Meguin, Redline, Amsoil, Castrol, Rowe czy Redline. Więc Ravenol nie jest niczym szczególnym...

Oraz takie porównywanie parametrów na podstawie TDS możesz sobie darować.
 
Back
Top