• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Opony na lato

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
No fakt, mogłem zamówić kilka kompletów po 1500zł każdy, na każdym bym zrobił te kilka tysięcy i bym wiedział która dla mnie najlepsza.
Ale jednak postanowiłem wykorzystać opinię ludzi, którzy zjeździli niejedne opony i mogą już coś powiedzieć na bazie własnych doświadczeń.
 

Skiper

Użytkownik
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
No właśnie myślałem, że podobnie dziwnie robisz jak z olejem, to by było porównanie wtedy. Choćby po 1 innej oponie.:D
Różnice dB między zima/lato wynikają z materiału, a pomiędzy lato/lato, to placebo.
Ludzie w necie piszą różne bzdury, odczucia, gdzie jednostka ma na to wpływ, a czasem interes. Ja mam Michelin CC i niby opinie dobre, ale choćby Dębica Frigo HP2 i na śniegu była różnica pewności jednak w samym hamowaniu.
 

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Z olejem nie zrobiłem nic dziwnego, a z oponami to nie jest placebo. Prawie każda wersja opony ma kilka odmian o innym składzie gumy i bieżniku, a jak zestawisz skrajne opcje typu miękki Dunlop 67db z twardym Conti 71db to masz czysty dowód, że nie ma mowy o placebo.
Neta potrafię czytać i filtrować domysły i reklamy od faktów.

Sam przez swoje auto przerzuciłem już Klebery HP2, Goodyeary Efficent Grip, Continentale TS830 i Goodyeary Ultragrip8 i UltraGrip9 i wiem coś o hałasie opon.
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-VW Golf mk7 1.4 tsi
Miałem Sport Maxx RT w rozmiarze 225/47 i nie zauważyłem nadmiernego zużycia, zrobiły u mnie dwa sezony, czyli jakieś 25 kkm i sprzedałem je z bieżnikiem 5,5-6 mm. Szybciej zużywały się Micheliny PS3. Dunlopy dość ciche, ale wadą była przyczepność w niskich temperaturach. Przy +10 musiałem już uważać na winklach (rwd) niezależnie, czy sucho, czy mokro.
 

Kociek-87

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 2.0TDI
Witam. Dużo osób pisze o Nokianach, że pojawiają się szybko spękania gumy ale głównie mowa o zimówkach. Czy w letnich też ten problem występuje? Zastanawiam się nam modelem wetproof lub hankook ventus Prime 3
 

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
@STREAM-HD
To kiepska droga szukania opinii o oponach . Ja tez czytałem wiele opinii użytkowników i zawsze tevopinie były bardzo spolaryzowane . Miałem dany model opony w samochodzie i miałem określone zdanie o tej oponie a na forach było często odwrotnie . We wszystkich mozliwych testach opona wypadała tragicznie w określonych warunkach a opinie użytkowników to same laurki i odwrotnie w testach chwalona a użytkownicy negatyw. Teraz czytam testy z dwóch lat o oponach i wyciągam wnioski . Najlepiej jak są podane liczby (takie testy robi Auto Motor i Sport masz podany poziom zmierzonej głośności prędkość aquaplaningu, prędkość czy czas przejazdu ) a nie jakieś szkolne oceny czy punktacja 1-10 .
czesto opony maja na etykiecie 2-3 dB różnicy pomiędzy sobą a pomiary wykazują roznice po przecinku
 

Skiper

Użytkownik
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Tak jak w wielu sprawach, negatywy są, a dobre opinie mało komu się chce pisać. Dlatego poleganie na takich opiniach może być zgubne. Dodatkowo mało kto prezentuje dosadne warunki jakie serwuje i mamy klops. Czy długoterminowa ocena może być pomocna, pewnie bardziej, ale nie ostatecznie. Porównanie w dobrych testach, chyba będzie najlepsze.

@STREAM-HD z olejem dziwnego, napisałeś coś na co mnie nawet mentalnie nie stać. Przewaliłeś już ileś marek opon, ale hałas to nadal na ucho jednostki osobowej jest. Co nie sprawia, że uzyskasz doktorat z takiej oceny. Akurat w oleju moja merytoryczność jest bardziej precyzyjna i nie na oko.
 

Reins

Użytkownik
Samochód
Honda Jazz '18
Witam. Dużo osób pisze o Nokianach, że pojawiają się szybko spękania gumy ale głównie mowa o zimówkach. Czy w letnich też ten problem występuje? Zastanawiam się nam modelem wetproof lub hankook ventus Prime 3
Cześć! Ja mam już w 3 samochodzie Nokiany. Najpierw model WR D3 produkcji Rosyjskiej, potem WR A3 produkcji Rosyjskiej i teraz WR D4 produkcji finlandzkiej. WR D3 miałem 4 sezony, WR A3 na drugim aucie mam już 5 sezonów a WR D4 właśnie minął 3 sezon. Żadnych pęknięć, wibracji, drgań itp. Tam gdzie ja wjeżdżałem na Nokianach kolega na Conti TS850 się ślizgał. O pęknięciach wiem, i nawet widziałem takie opony na własne oczy. Ale to dotyczyło pewnej partii opon chyba z 2017 czy 2018 roku. Jako letnie mam Hankook Ventus Prime 3 i powiem tak: również 0 uwag. Bardzo dobrze hamują na suchej i mokrej nawierzchni. Są całkiem ciche. Hankook to tak naprawdę już klasa premium opon. Bo skoro Vredestein czy Yokohama to premium, a Hankook bije je osiągami to dlaczego nie ma być premium?
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-VW Golf mk7 1.4 tsi
@Reins Było już to wyjaśnione, opony Nokiana nie miały złej partii przez 2 lata produkcji, tylko temat się ciągnie od co najmniej kilku lat i powtarzają się sytuacje pęknięć opon w wieku 4-5 lat. Pracuję przy oponach od 2001r i widzę co się dzieje. Kiedyś nawet zafascynowany marką kupiłem sobie nowe zimówki produkcji fińskiej (był rok 2006). Przejeździłem dwie zimy i sprzedałem auto, ale wyjątkowej poprawy po wcześniejszych starych Conti (jeszcze chyba TS790) nie widziałem, co lepsze w tym samym roku zamówiłem dla teścia kpl takich samych Nokianów, on mało jeździł, więc po 6 latach bieżnika było z 6 mm, ale niestety w oponach popękał kord stalowy, pomimo, że miał całe koła i opony nie były co sezon targane z felgi. Ja wiem, że to już wiek, guma może sparcieć po 5 czy 6 latach, ale tu puściła kompletnie konstrukcja stalowa wewnątrz. Najczęściej problem występował/występuje w oponach zimowych, ale np Golfa kupiłem na fabrycznym ogumieniu letnim Hankook Ventus Prime 2 (jak wiemy fabryczne opony nie są takie same, jak te z aftermarketu) i choć doceniam ich przyczepność na poziomie premium, to poszły jako używki do ludzi w wieku 5,5 lat (5mm), bo były spękane na bieżniku.
Tak więc Nokian, OK, ale trzeba mieć świadomość, że możemy trafić na starzenie opon, jeśli robimy małe przebiegi.
 
Top