Forest
Użytkownik
- Samochód
- Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Nie podniecajcie się tak tymi wartościami głośności wyrażanych w decybelach bo jest to głośność mierzona... na zewnątrz. Czyli tam, gdzie nas kierowców w ogóle to nie powinno interesować Np taki Goodyear ma jakaś tam swoją technologię SoundComfort. Jest to technologia odpowiadająca właśnie za redukcje hałasu wewnątrz. Więcej do poczytania o tym np tu: https://naprawyopon.pl/goodyear-soundcomfort/
Gdzieś kiedyś czytałem coś na temat głośności opon. Wiadomo, że producenci walczą z hałasem bo takie wymogi przecież stawiają zieloni, tyczy się to hałasu wytwarzanego na zewnątrz. Ale hałas wewnętrzy jest z kolei ważny dla nas kierowców, czyli klientów. No i firmy lawirują, kombinują projektując oponę. Podobno inżynierowie procują również nad kierunkiem strumienia dźwięku wytwarzanego przez opony, jest taka teoria, że opona głośniejsza na etykiecie jest cichsza w środku bo jej strumień idzie na zewnątrz a nie w nadkola a co za tym idzie przenosi się do kabiny Niewiem ile w tym prawdy, ale być może coś w tym jest bo kiedyś miałem Dunlopy Sportmaxx RT2, które miały 67dB a nie były nic cichsze od moich obecnych Goodyear Asymmetric 5 71dB
Gdzieś kiedyś czytałem coś na temat głośności opon. Wiadomo, że producenci walczą z hałasem bo takie wymogi przecież stawiają zieloni, tyczy się to hałasu wytwarzanego na zewnątrz. Ale hałas wewnętrzy jest z kolei ważny dla nas kierowców, czyli klientów. No i firmy lawirują, kombinują projektując oponę. Podobno inżynierowie procują również nad kierunkiem strumienia dźwięku wytwarzanego przez opony, jest taka teoria, że opona głośniejsza na etykiecie jest cichsza w środku bo jej strumień idzie na zewnątrz a nie w nadkola a co za tym idzie przenosi się do kabiny Niewiem ile w tym prawdy, ale być może coś w tym jest bo kiedyś miałem Dunlopy Sportmaxx RT2, które miały 67dB a nie były nic cichsze od moich obecnych Goodyear Asymmetric 5 71dB