• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@sprajt2 9.5 roku mają. Czasu nie sposób oszukać 👍jakbym je na stacji umył to pewnie troszkę lepiej by wygladały a tak tylko szmatką mokrą przetarłem je i tyle :)
 
@CallMeDezy No właśnie wstępnie myślałem ,że albo Dębica frigo hp2 albo uniroyal winter expert. Niestety w rozmiarze 185/60/15 nie ma Dębicy Hp2 tylko starsza frigo . Musiałbym 195/55/15 kupić czyli w rozmiarze letnich dopiero Dębica HP2 :) napewno Kormoran odpada haha. Z Kormorana to tylko piwo 😅
 
Z Kormorana to tylko piwo 😅
O to to! Ten dział Kormorana niezawodzi 😎
DOBRETOJEST.jpg
 
A ja trochę namieszam bo ten sam model opony , wysokość bieżnika identyczna, DOT z tego samego roku ale założone w roznych autach i opona zachowuje się całkowicie inaczej . Dokładnie dwa bieguny oceny opony na śniegu . Peugeota 508 20 HDi automat mialem na zimowych 215/60/16 Qashqaia 12 DIG T 215/65/16 opony Michelin Alpin A5 .
Peugeotem w zimę podobna jak ta lub bardziej śnieżna nigdy się nie zakopałem nigdy mnie nikt nie wypychał wyciągał . Pewność jazdy i przewidywalność na tej oponie 100%. Dla mnie super opona .
Nissan katastrofa wystarczyło stanac w 5 cm śniegu i nie można było ruszyć bo się zakopał po lusterka !!!
Najlepiej za Nissanem powinien jeździć jakiś holownik aby pomagać w wyciąganiu . Tutaj ta sama opona i dla mnie tragedia pod względem zachowania na śniegu . Dodam ze oba auta mialem w tym samym czasie i jeździły na tych samych drogach i warunkach . Jedyne co mi przychodzi do głowy to ciężki przód Peugeota bo diesel i automat pozwalał mocno się wgryzać oponie w śnieg . A nissan 1.2 benzyna mały lekki silnik i brakowało docisku na oponie .
Wiec pisanie ze ta opona super a inna zła nie będzie miarodajne bo w każdym aucie może się zachowywać inaczej .
Dlatego testy opon robione są jedyna samochodem aby wyeliminować to zjawisko
 
Frigo 2 odpada. Jeśli już to tylko Dębica Frigo HP2 w rozmiarze letnich by wchodziła. Uniroyal winter expert dobry na deszcz a większość zimy to deszcz ,śniegu jak kot napłakał. Pewnie porównywalne są HP2 i ten uniroyal
 
@MarcinM-Lbn, napisałeś coś bardzo ważnego o czy sporo ludzi zapomina. Nawet najlepsze opony, polecone przed osoby, które je miały fizycznie i na nich jeździły (pomijam przypadki opierania się na pseudo testach) mogą wypadać średnio lub fatalnie podczas użytkowania w samochodzie xxxxxxxx. Niestety ale tak samo jest z olejami. Analizy mówią o czym mówią ale dopiero zalanie wybranego/poleconego oleju do konkretnego samochodu i przetestowaniu go na żywo w tym właśnie konkretnym samochodzie, da pełny obraz o trafności podjętej decyzji. Dlatego „zabawy” w dobór lub znalezienie „najlepszego” oleju dla własnego silnika nie są prosta i oczywistą sprawą, no i tanią.
 
@Selection Pewnie ,że tak. Zależy od warunków użytkowania,mocy auta,masy auta, sposobu jazdy użytkownika. Tam gdzie jedne opony będą super w innym aucie mogą nie być wcale takie super 👍
 
Jeżdżę po tym śniegu i błocie pośniegowym na Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 225/45 R17 94 W. Dla mnie opona kompletna, sprawdzona teraz w każdych już warunkach, od jazdy w upale do jazdy po śniegu świeżym czy ubitym. Nie ma mowy bym wrócił do dwóch kompletów opon.
 
@magic27, dokładnie…. 👍, kiedyś kupiłem Nokiany WRd3 w najbardziej popularnym rozmiarze 195/65 R15 😁 po tygodniu zimy ze śniegiem zdjąłem je i sprzedałem, następnie kupiłem Dunlopy WS5 na testy, które akurat weszły do sprzedaży i tak już się trzymam tego modelu.
 
@Selection Pewnie ,że tak. Zależy od warunków użytkowania,mocy auta,masy auta, sposobu jazdy użytkownika. Tam gdzie jedne opony będą super w innym aucie mogą nie być wcale takie super 👍
Mam dokładnie takie same odczucia.

Kupiłem do 1700kg 500Nm RWD nowe Nexeny N'Blue 4Seasons 225/45r17 i miałem je ostatnio szanse przetestować w rzadko spotykanych ostatnimi czasy warunkach (południe PL). ABS i DSC (o ile jest włączone) robią dyskotekę przy ruszaniu i dohamowaniach na śniegu i większym błocie pośniegowym (na suchym i mokrym nie ma do czego się przyczepić). Mam wrażenie, że krótszą drogę hamowania mam w 800kg 55km Polo na 18 letnich zimowych kartoflach Point S które równocześnie ujeżdżam na daily.
Trudno mi to wytłumaczyć czymś innym niż różnica w masie/momencie/dozowalności hamulca.
 
Każde rwd na nawet najlepszej zimówce będzie się ślizgać :)
 
@Selection @sprajt2 może źle mnie zrozumieliście, miałem na myśli że dobrą opcją jest hp2 195/55 zamiast frigo 2 185/60. Sam kilka postów wyżej się rozpisałem o frigo 2 i hp2.
 
Back
Top