Zapodaj źródło proszę bo to dla mnie nowość.@miro Właśnie odwrotnie, zazwyczaj producenci zalecają przy jeździe powyżej 160km/h pompować ~0,3 bara więcej. Wystrzały opon na autostradach to w większości za niskie ciśnienie i wysoka prędkość, bo właśnie wtedy się taka opona przegrzewa.
Opona grzeje się od jazdy. Zwykła cywilna opona, bo o takich tu chyba dyskutujemy może bez problemu mieć kilka dziesiątych bara więcej po dobrym rozgrzaniu. To w połączeniu z mieszanką zimówki daje szybkie zużycie jak na załączonych zdjęciach. Letnie zetrą się tak też, tylko wolniej niż zimówki.
Szybsze dogrzewanie opon na mniejszym ciśnieniu to fakt ale nie jest to przegrzewanie. Startujesz z niższego na zimno i kończysz z odpowiednio niższym na ciepło.
Ale jeśli rozmawiamy tu o normalnej jeździe i wycierasz bardziej środek opony zejdź o np 0,2 bara mniej niż masz w specyfikacji auta i obserwuj zużycie bieżnika.