• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

I drugi lepszy filmik. Wyglada na to, ze na zbiorniczku wyrownawczym jest napis „mit silikat”

 
Rozwiązanie stosowane również w innych markach, np Mercedes.
Uzupełnienienie zużywającego się dodatku antykorozyjnego, tak aby wydłużyć czas eksploatacji płynu chłodzącego.
VW G13 to Si-OAT, więc zawartość torebki jest całkiem logiczna, aby utrzymać uchronę przez zapewne dość długi okres podany w instrukcji pojazdu.
Na rynku HD istnieje rozwiązanie uzupełniania pakietu SCA zamiast wymieniać cały płyn.
 
Last edited:
Na początku chciałem się przywitać, to mój pierwszy post na tym forum :)
Proszę o radę bo już głupieje... Muszę wymienić płyn w chłodnicy w mojej hondzie jazz, obecnie jest ciemno zielony. Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi na temat płynów do chłodnicy zgłupiałem zupełnie :)
Zamierzałem kupić Dynagel lub Prestone ale kolega UBEK w swoim poście wykluczył te dwie powyższe marki płynów do aut japońskich.
Co mi proponujecie żebym nie miał problemów w przyszlosci???
Pozdrawiam.
 
Jak zielony to pewno jeszcze Ori Honda. 5l płynu OEM nie kosztuje jakoś dużo i nie musisz brać w ASO.
Są sprzedawcy którzy mają w ofercie Ori części do Hondy w dobrych cenach.
 
Czy płyn Prestone mogę zalać do Renault gdzie zalecany jest Glaceol RX Type D?
 
Nie znalazłem nigdzie żeby Valvoline miało aprobatę Hondy po drugie cena taka sama jak Oem plyn.
Jak już używać uniwersalnego to przepłukać układ i zalać Prestone czy coś podobnego.
 
Konkretna informacja, troszke jest tańszy od oryginalnego wiec pomyślę. A co to takiego ta aprobata honda typ 2 ? :)
 
Jesli taka bedzie roznica to nie ma co kombinować :)
Ale dziekuje ogromnie za zaangażowanie tematem
 
Nie znalazłem nigdzie żeby Valvoline miało aprobatę Hondy po drugie cena taka sama jak Oem plyn.
Jak już używać uniwersalnego to przepłukać układ i zalać Prestone czy coś podobnego.
Karta z informacją w załączeniu.
 

Attachments

  • EUR_Val_MultiVehicleRedRTU_AFC_PL.pdf
    439,1 KB · Odwiedzin: 267
Proszę o poradę .
Toyota Auris II 2013 , 1ZR-FAE , obecny płyn OEM różowy ,sprawdzałem jest do -29C ,wchodzi 5.6L . Standardowy problem ,wycieki na uszczelniaczu wałka pompy wody ,czyli pompa do wymiany . Jak latam codziennie , to nie widać , jak postoi to już wyciek lekki widać .
Obecnie w ASO nie ma już różowych koncentratów ,wycofali . Jest gotowy 1L (47.38pln) i 5L (202pln) różowy LL . Pytałem czy wiedzą jakie ma parametry zimowe i letnie , na butlach brak opisu , niby może być od właśnie -29C do -50C .Wedle zaleceń wymiana co 150kkm/10 lat.

Czy warto kombinować i szukać innego , czy jednak iść dalej w ten sam różowy OEM ?
 
Przy wymianie chłodnicy w Yarku wleciał Prestone.
Powiem tyle - działa. Chłodzi silnik, grzeje wnętrze :)
Z tego co piszą jest mieszalny z innymi więc z pozostałością starego płynu nie wybuchnie ani nie zatka.

Pozdrawiam,
 
Powiem wam pewną ciekawostkę, może kogoś zainteresuje: uciekał mi płyn chłodniczy. Czasami wcale, czasami sporo. Zwykle najbardziej znikało jak się zmieniały warunki pogodowe gwałtownie, np. jednego dnia 10 stopni drugiego mróz. Zdarzało się, że litr na 100 km znikł, a potem przez całe lato i 5000 km nie dolewałem nic. Miałem chłodnicę uszczelniać, bo było widać, że się poci, ale zapomniałem o tym. Wymieniłem płyn w tym roku, bo akurat już 2 lata nie zmieniany był. Potem okazało się, że pompa wody jest do wymieniany, więc został wymieniony drugi raz. Od tej pory nie ubywa płynu w ogóle. Może chłodnica była zakamieniona? Nie wiem co się zadziało, ale jakbyście też tak mieli to warto chłodnice przepłukać, może pomoże.
 
Dziś zajrzałem pod maskę hadeja i niby wsio ok ale płynu ledwie nad minimum. Nie podejrzewam wycieków jednak wypadałoby coś dolać. Wody? Czy płynu? A jeśli płynu to jakiego? Instrukcja mówi tylko: "płyn na bazie glikolu etylenowego do chłodnic aluminiowych" . Kolor ciemnozielony.
 
Nie wiem czy dobrze kombinuje.
OEM to LLC-A110. Zamienik to np Febi 26580 = Renault typ D ?

Fragment MSDS płynu one
20201224_144637.jpg
 
Dolej poprostu zielonego
 
Czy warto kombinować i szukać innego , czy jednak iść dalej w ten sam różowy OEM ?
Też myślałem o tym ostatnio dość sporo. Raczej dość ciężko znaleźć jakiś dobry zamiennik dla OEM. Tak by był oparty na glikolu i jednocześnie nie zawierał krzemianów, a miał fosforany i był w technologii hybrydowej jak to zaleca Toyota
 
Znalezienie PHOAT na naszym rynku, jak i wogóle formuł do aut azjatyckich to nie jest prosty temat.
Krajowy rynek sprzedaży nie jest rozwinięty pod takim względem.
Przy zastosowaniu OEM nie zmieniasz rodzaju warstwy ochronnej jaka się już wytworzyła.
Stosowanie OEM-a ma wiec plusy w takich przypadkach.
 
Back
Top