• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Nie ma, więc zostaje mi wymiana płynu i przy okazji naprawa wentylatora bo się nie obraca... Dzięki za pomoc.
 
To akurat czescidobmw.pl
Ale najrzetelniejsze info znajdziesz na realoem.com
To akurat dla mnie największa zaleta posiadania BMW - mnóstwo apek na telefon którymi zrobisz wszystko - od kodowania funkcji, diagnostykę do programowego wyłączenia 4x4 oraz wsparcie stron internetowych ze schematami i częściami.
 
Jeśli rozważasz zmianę, wypłukaj układ wodą kilkukrotnie.
Plukanie wodą destylowaną
Wodą destylowaną czy demi? Ostatnio robiłem to wodą demi
 
Bez rożnicy. Użyłem tej nazwy z przyzwyczajenia ;)
Demi jest napewno łatwiej dostępna.
 
Pewnie i ja mógłbym dolać 200-300ml wody ale zamówiłem RAVENOL HJC Hybrid Japanese Coolant PREMIX -40oC to gotowy do użycia 1.5L
 
@lantar8 zaraz zaraz, przecież w BMW f20 jest taki sam płyn, jak we wcześniejszych modelach, czyli IAT i trzeba go wymieniać co 2 lata. To nie są bezkrzemianowe płyny long life.
 
Z tego co patrzę to faktycznie OEM BMW jest płynem iat wymieniany co 2 lata, sam mam w planie wymiane po zimie płynu teraz pytanie czy zastosowanie popularnego prestone nie spowoduje jakiś problemów z układem ktoś bardziej obeznany ?
 
@bcdrm rozkminiałem temat ponad rok temu szukając płynu do mojej f20, wybrałem Motul Inugel spełniający normy BMW.
 
Z tego co patrzę to faktycznie OEM BMW jest płynem iat wymieniany co 2 lata, sam mam w planie wymiane po zimie płynu teraz pytanie czy zastosowanie popularnego prestone nie spowoduje jakiś problemów z układem ktoś bardziej obeznany ?
Zalałem kiedyś prestone do f10 520d i oczywiście wszystko było w najlepszym porządku.
 
Nie zaobserwowałem różnicy, ale jazda na południu europy w pełni obciążonym samochodem + stanie w długich korkach przy temperaturze zewnętrznej bliskiej 40 stopni nie stanowiła problemu dla układu chłodzącego tak że bez zastrzeżeń.
 
Od lat stosuje płyn Prestona w różnych pojazdach, bez zastrzeżeń.
 
@guzior Rozumiem że był wymieszany z OEM bo ciężko w całości spuścić ?
Ja planuję odessać maksymalna ilość przez zbiornik wyrównawczy i wtedy uzupełnić braki konkretnym płynem.
 
Prestone był zalany przy wymianie rozrządu, silnik był wyciągany dlatego przypuszczam że prawie nic starego nie zostało.
 
@Kaczorek79 Nie chcę z Tobą polemizować, bo masz na pewno większą wiedzę. Swoje info brałem z różnych forów bmw i wszędzie było napisane, że jest to płyn LL. W takim razie nie ma co zwlekać z wymianą.
 
@lantar8 na pewno nie jest to płyn LL. BMW jako jeden z nielicznych producentów aut nadal stosuje krzemianowe płyny. W tych płynach wytrącają się osady, dlatego 2 , max 3 lata płyn powinien być wymieniony. Teraz kwestia, czy płyny OAT (bezkrzemianowe) nie mają jakiegoś wpływu na uszczelnienia w BMW, nie sądzę, ale dla pewności wolałem zastosować płyn krzemianowy.
 
Dlatego pytałem o Prestone krąży wiele opinii nie jednoznacznych co do tych płynów mam już sam mętlik 😁
 

Attachments

  • Antifreeze_Coolant_Timeline.pdf
    207,3 KB · Odwiedzin: 656
@murgos @Hlava dopiero teraz dopatrzyłem się tego o czym wcześniej pisaliście, a o czym nie wiedziałem, krzemianay/fosforany, technologia hybrydowa. Nie wiedziałem też o PHOAT i tym jak problematyczne jest znalezienie zamiennika do azjatyckich.

W takim razie dobrze obstawiłem idąc dalej w płyn OEM. Przy okazji pompy, wymiana po 8 latach, na dalszy czas nie zaszkodzi. Mimo iż obecny płyn jest przejrzysty i w wartości temp. jak nowy. Kierując się manualem i tak by mnie to za 2 lata spotkało, a wątpiąc po części w LL tyle wcześniej, nie zaszkodzi.

@Hlava te inne interwały na OEM LL, to do 60kkm, tyle teraz mam. Tylko wiesz, tak z automatu nie podają tam lat, a to w przypadku jak mało się lata ma większe znaczenie niż km. Przykład mój olej DSG, wymiana co 60kkm, dopiero po telefonie do ASO wyszło 60kkm/5 lat.

Co prawda dawno to było, ale kiedyś w markecie wziąłem ich miernik, otworzyłem wtedy z 3 butle różnych firm, takie gotowe. Sprawdziłem i wtedy żaden nie miał parametru -37C/+129C, w tamtym czasie kupiłem Prestone i koncentrat Culera, samodzielnie zrobiłem odpowiedni mix. Przy normalnej wymianie, jak stary płyn nie ma w tym względzie strat, to nie ma problemu. Ale jeśli się płucze układ wodą, (demi i destylowana to to samo), to już ma znaczenie, bo na bank zrobi się mniej niż docelowy płyn miał.

@murgos czy ja dobrze to widzę ?

Mam 5L OEM -31/+128C i mam 1L koncentratu który ma tak jakby 2 x -31/+128C. Obstawiam bo nie ma opisu czy instrukcji, a z ASO info rozrobić 50/50. Mieszając wszystko ze sobą, wyjdzie 6L płynu. To biorąc drugie -31/+128 z koncentratu, wyszła by dokładka na całości po te -5, a w rezultacie -36C/ i być może coś w okolicach +129.

Czy na elementy układu takie podniesienie, może mieć zły wpływ ?
 
Back
Top