@murgos @Hlava dopiero teraz dopatrzyłem się tego o czym wcześniej pisaliście, a o czym nie wiedziałem, krzemianay/fosforany, technologia hybrydowa. Nie wiedziałem też o PHOAT i tym jak problematyczne jest znalezienie zamiennika do azjatyckich.
W takim razie dobrze obstawiłem idąc dalej w płyn OEM. Przy okazji pompy, wymiana po 8 latach, na dalszy czas nie zaszkodzi. Mimo iż obecny płyn jest przejrzysty i w wartości temp. jak nowy. Kierując się manualem i tak by mnie to za 2 lata spotkało, a wątpiąc po części w LL tyle wcześniej, nie zaszkodzi.
@Hlava te inne interwały na OEM LL, to do 60kkm, tyle teraz mam. Tylko wiesz, tak z automatu nie podają tam lat, a to w przypadku jak mało się lata ma większe znaczenie niż km. Przykład mój olej DSG, wymiana co 60kkm, dopiero po telefonie do ASO wyszło 60kkm/5 lat.
Co prawda dawno to było, ale kiedyś w markecie wziąłem ich miernik, otworzyłem wtedy z 3 butle różnych firm, takie gotowe. Sprawdziłem i wtedy żaden nie miał parametru -37C/+129C, w tamtym czasie kupiłem Prestone i koncentrat Culera, samodzielnie zrobiłem odpowiedni mix. Przy normalnej wymianie, jak stary płyn nie ma w tym względzie strat, to nie ma problemu. Ale jeśli się płucze układ wodą, (demi i destylowana to to samo), to już ma znaczenie, bo na bank zrobi się mniej niż docelowy płyn miał.
@murgos czy ja dobrze to widzę ?
Mam 5L OEM -31/+128C i mam 1L koncentratu który ma tak jakby 2 x -31/+128C. Obstawiam bo nie ma opisu czy instrukcji, a z ASO info rozrobić 50/50. Mieszając wszystko ze sobą, wyjdzie 6L płynu. To biorąc drugie -31/+128 z koncentratu, wyszła by dokładka na całości po te -5, a w rezultacie -36C/ i być może coś w okolicach +129.
Czy na elementy układu takie podniesienie, może mieć zły wpływ ?