Shell twierdzi że na ich paliwie mniej pali , Orlen twierdzi że czyści silnik , więc trzeba się czymś chwytliwym wyróżnić .
Osobiście nie przepadam za circle z uwagi na koszmarne pistolety do gazu (przynajmniej te w moim mieście) , no i sam gaz też jakiś taki . A zmianę nazwy uważam za strzał w kolano
Statoil jako brand już nie istnieje w ogóle. Obecnie ten koncern nazywa się Equinor, ma to również związek z transformacją w kierunku firmy multienergetycznej, a nie tylko wydobywczo-paliwowej, jak to było wcześniej.
Ja tankuję LPG tylko na Lotos CircleK, bo może moim zdaniem ma najlepszą jakość, silnik najlepiej zbiera się. Gaz z Orlenu/BP to silnik od razu muli jakby miał przestawiony zapłon.
@luckyboy tankuję tylko na Orlenie i CircleK, nie wiem czy da się w ogóle zauważyć różnicę. Jak jechałem do Chorwacji to tankowałem lpg na najróżniejszych stacjach, bo po drodze nie było, aż tyle stacji z gazem co u nas w Polsce. Efekt był taki, że filtry od gazu były okropnie brudne, ale nie zauważyłem jakieś różnicy w mocy auta. Może w jednostkach, gdzie tej mocy "brakuje" jest to bardziej odczuwalne, ale jak jechaliśmy w 3 osoby z pełnym bagażnikiem, pełnym bakiem benzyny i pełną butlą gazu w moim 2.5 to jazda gaz/benzyna czy nawet gaz po zatankowaniu na innej stacji nie była dla mnie odczuwalna. Jedyny sposób, żeby to sprawdzić to chyba tylko hamownia
bobwoj@ też robię z zony samochodem i odniosłem sukces bo małżonka też zaczęła
Ale wydaje mi się ze Lotosa Dynamic 98 jest lepszy niż VPower 95 , a karta flotowa powoduje ze paliwo 98 jest w bardziej przyjaznej cenie
@lukaszewski ja tankuje na lotosie bo mam paliwa o 15 gr tańsze /litr . Kiedyś zraziłem się do Orlenu bo odniosłem wrażenie jakby paliwa były rożnej jakości na stacjach a zawsze była Verva albo PB albo ON. Teraz nie wiem bo nie tankuje . Zdarza mi się na Shell (we wtorek V95 ale lepszy power jest na dynamicu)
Latem zatankowałem Shell V100 i dupy nie urwało . Efekty nie były warte ceny
Ale w słabszym silniku czuć lepsze paliwo ale cena z kosmosu
Orlen ma dużo starych stacji w których zbiorniki pewnie pamietają schyłek CPNów. I faktycznie zdaża się że paliwo na jednej daje gorsze wrażenia niz na drugiej. Koncerny zagraniczne tez czasami tak mają, ale z oczywistych względów nie tak często. Chociaż znam stacje Shell i Lotos które są bardzo stare i raczej je omijam bo paliwo z nich sprawia wrażenie 2x gorszego niż powinno być.
@jerseyAdmin dokładnie, nawet raz miałem akcję po zatankowaniu na takiej Orlenowskiej stacji, jakiś obłęd - za dziecka pamiętam, że właśnie był tam CPN. Na desce check, rozjechane korekty na wszystkich cylindrach i czkawka. Po wlaniu 98 lotos do pełna po kilkunastu kilometrach zaczęło się normować
Możecie mi wyjaśnić sytuacje która miałem po zatankowaniu vervy ON . Kiedyś jadąc Laguna III autostrada zatankowałem verve ON na stacji Orlen . Efekt był taki ze silnik zaczął strasznie twardo klekotac jak TDI ale dostał takiego powera ze byłem pod wrażeniem . Wspomnę ze wcześniej tez byłem zatankowany premium paliwem
@jerseyAdmin dokładnie, nawet raz miałem akcję po zatankowaniu na takiej Orlenowskiej stacji, jakiś obłęd - za dziecka pamiętam, że właśnie był tam CPN. Na desce check, rozjechane korekty na wszystkich cylindrach i czkawka. Po wlaniu 98 lotos do pełna po kilkunastu kilometrach zaczęło się normować
For those of you with access to this premium diesel, you may recall my previous posts regarding how it is regular diesel with an additive injected at the pump. Today I was at a Shell station when the reservoir of the V-Power additive was being replenished by an employee. I took the...
www.cruzetalk.com
W poście #6 są rozpisane nawet z MSDS substancje stosowane w owym dodatku.
Ciekawe, czy podobnie jest to rozwiązane u nas. Dodatki do podstawowych paliw mogą być dawkowane na terminalu paliw, a te do premium właśnie na stacji. Takie moje luźne rozmyślania, bo przecież na stacji mamy 4-5 rodzajów paliw, a cysterna raczej ma mniejszą ilość odseparowanych grodzi (nie mylić z przelewowymi, zapobiegającymi gwałtownemu przemieszczaniu się cieczy).
Poza tym nieraz widzimy rebranding stacji, pojawiają się np. paliwa premium na pylonie, a nikt nie odnotował wkopywania nowego zbiornika do ziemi. Mały on nie jest żeby to przeoczyć.
No właśnie kto ma najlepsze paliwo... gdzie najlepiej tankować.. 95/98 a może 100 oktanów ???
Sam od jakiegoś czasu leje na Lotosie, wcześniej lałem na Orlenie, ale zobaczyłem wyniki badań (na forum MB - też temat o paliwie) i Lotos pod kątem "czystości" i oktanów wypadł ciut lepiej od Orlena - Orlen też w normie (zgodnie z normami), ale Lotos porostu trochę lepiej.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.