• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pierwsza wymiana oleju przy jakim przebiegu

@DeMeo
Naturalnie będę omijać ASO, tym bardziej, że to auto nie kupuję z zamiarem odsprzedaży za kilka lat. Mam swojego sprawdzonego mechanika, co za wymianę oleju, wraz z robieniem płukanki i wymianę filtra oleju skasuje stówkę. W salonie powiedzieli mi, że pierwsza wymiana dopiero po 30 000 km lub 2 latach, a jednocześnie po 2 latach kończy się gwarancja. W pierwszym roku będę robić trochę mniej km (lpg zainstaluję po kilku miesiącach) więc pierwsze 30 000 km i tak zrobię dopiero jakoś pewnie w 7. kwartale użytkowania.

Biznes na 100% się rozkręci, i w przeciągu paru lat będę kupować następne auto, ale to już będzie typowo auto na spółkę i kamień węgielny pod budowę małej floty w przyszłości. Już myślałem, żeby teraz tak zrobić, ale muszę mieć jakiekolwiek auto do jazdy codziennej, a niestety z obecnym prawie 20-letnim autem chociaż przeważnie są tylko drobne usterki, to mimo wszystko uciążliwe, bo średnio jeden z 5-6 tygodni auto spędza u mechanika, a poza tym zawsze mam obawy, gdy wyjeżdżam w trasy ponad pół tysiąca km, zwłaszcza w miejsca, gdzie ewentualny serwis kosztuje krocie.

@Panda Też oglądałem ten filmik i Toyoty zrobiły na mnie pozytywne wrażenie.
 
zdradzisz co to za biznes rozkręcasz?
 
Nie mogę, bo od jakiegoś czasu cenię sobie anonimowość, a poza tym to forum o samochodach z podkreśleniem na płyny samochodowe i tego się trzymajmy :)
 
My np w maszynach i ciągnikach mamy jasno w instrukcji że standardowa wymiana w małych silnikach to 100 mth a w dużych 200 mth i w obu przypadkach że pierwsza wymiana po pierwszych 50 mth. Widać producenci w autach od tego odeszli, w maszynach użytkowych dalej to funkcjonuje.
Silniki o których mowa to diesle Kubota, Yanmar i Perkins
 
W ciężarówkach nie ma wcześniejszej wymiany. W scanii pierwszy przegląd był po 15kkm ale jakieś było moje zdziwienie gdy okazało się, że jest on bez wymiany oleju.
 
Może lepsza technologia . Lepsze procesy produkcyjne przy produkcji osobowych silnikow
 
Przede wszystkim w ciężarówkach wchodzi o rząd wielkości więcej oleju - po 30 - 40 L.
 
Ciężarówki to kompletnie inne użytkowanie. Mokre webasta, "wanna" oleju, praktycznie ciągłość pracy na oleju w temp roboczej i chyba najważniejsze - obroty. Jadąc 85-90 km/h obroty to 1200-1300?
 
No tak ale nawet jakieś jakieś śmieciarki, czy inne drobnych dostaw chodzą głównie w cyklu 8 godzin z olejem przez większość czasu o temperaturze roboczej 😉 tak czy siak wiesz o co mi chodzi
 
My np w maszynach i ciągnikach mamy jasno w instrukcji że standardowa wymiana w małych silnikach to 100 mth a w dużych 200 mth i w obu przypadkach że pierwsza wymiana po pierwszych 50 mth. Widać producenci w autach od tego odeszli, w maszynach użytkowych dalej to funkcjonuje.
Silniki o których mowa to diesle Kubota, Yanmar i Perkins
Macie tam małego perkinsa 103-10?
Jakie ma on dokładnie zalecenia producenta?
 
Mamy Perkinsa w Mccormicku ale to nie ten silnik 85 KM.
C11089D6-A657-4006-B19E-9E3EEE5E296C.jpeg
 
Co ile tam jest wymiana
 
I co tam jest wlewane?

Dzisiaj widziałem gościa w kauf z buteleczkami 15w40 myproject, tak sobie pomyslałem, że pewnie do jakiejś maszyny rolniczej no bo do czego? Swoją drogą zabawne, że w dziale z olejem głównie pełno 15w40 lotosa api sf (99zl za 4l 🙃), tak się zastanawiałem kto to kupuje... 5w30 nie wiedziałem tam już chyba z rok.
 
I co tam jest wlewane?

Dzisiaj widziałem gościa w kauf z buteleczkami 15w40 myproject, tak sobie pomyslałem, że pewnie do jakiejś maszyny rolniczej no bo do czego? Swoją drogą zabawne, że w dziale z olejem głównie pełno 15w40 lotosa api sf (99zl za 4l 🙃), tak się zastanawiałem kto to kupuje... 5w30 nie wiedziałem tam już chyba z rok.
To dobrze widziałeś 😉 lejemy 15W40. Typowo rolniczy olej. Zresztą wszystkie maszyny z dieslem na tym chodzą. Do silników benzynowych idzie Q8 10W30.
To lejemy do wszystkich maszyn z dieslem
 
Last edited:
A więc tak, pod koniec maja odebrałem Skodę Fabię Kombi z salonu. Teraz minęły 3 miesiące i przejechane 7000 km, z czego pierwszy tysiąc km tylko na benzynie, a kolejne 6000 km na lpg (z rozruchem na benzynie do czasu uzyskania w silniku 50 stopni).
Po 2 tys. km pierwsza wymiana oleju silnikowego. Olej fabryczny był zupełnie czyściutki i w ogóle niezużyty i chyba się pośpieszyłem z pierwszą wymianą; mogłem jej dokonać spokojnie przy 4000 - 5000 km. Zalecany olej dla tego modelu (z silnikiem 1.0 MPI) to 0W20 i takiego zamierzam się trzymać. Zalałem i będę zalewać Volkswagenowskim Longlife IV FE SAE 0W-20, bo skoro to olej producencki (produkowany de facto przez Shella) to tu nie można się pomylić, chociaż zdaję sobie sprawę, że większość bazy to zwykłe HC.

Przy czym nie wierzę w instrukcyjną wymianę po 30k km. Będę wymieniać co 12k km. Moje warunki jazdy to: 10% eco-driving po mieście, 10% jazda podmiejska i drogami krajowymi z prędkościami 80-100 km/h, 80% jazda głównymi drogami szybkiego ruchu z prędkościami 115-125 km/h. Silnik rozgrzewa się stosunkowo szybko. Jednocześnie staram się uważać, by temperatura oleju nie przekraczała 115 stopni, co przy jeździe do 130 km/h i tak nie miało miejsca (jadąc 115-125 km/h utrzymuje się w przedziale 108-112 stopni).

Z autem w tej lub innej formie zamierzam być związany przez 12-15 lat i/lub 300 000 - 400 000 km.

W linku dodaję fotki: Pozdrawiam.
 
@NRohirrim gratuluję zakupu, zadowolenia życzę.
Ps. Cały czas myślałem że żartujesz z tymi wyliczeniami, średnimi prędkościami i czasem na jaki planujesz związać się z autem 😉
 
Akurat wyliczenia są słabe, bo 1.0 mpi, serio? Choćby sama odsprzedaż takiego samochodu będzie dramatem.
 
Back
Top