• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pojazdy elektryczne - dyskusja ogólna.

Czy ja mówię o przepalonym oleju?
Poprostu dyskutuje z Tobą na temat tego, ze chore podatki i nakazy unii europejskiej wyniszczaja gospodarkę kraju
 
W UK kolejki po paliwo i racjonowanie po 30 funtów na głowę.
Brak kierowców ciężarówek.

Dla EV problem nie istnieje , prądu nie trzeba dowozić...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Szkoda że cała ta pogoń za ekologią nie pójdzie w kierunku produkcji urządzen i przedmiotów które można używać dłużej niż 3 lata i w razie potrzeby za sensowne pieniądze naprawić. Tylko że komu to się opłaca?
 
@SACZI
Chętnie bym posiadał drugie auto elektryczne .
Nie odstrasza mnie brak ładowarek w moim miasteczku żadnej w promieniu 45 km , a Polska jest na końcu listy proporcji ładowarek do pojazdów EV .
Problemem jest Cena zakupu i brak dofinansowania ! .
Widziałem oferty w Niemczech . Łączne dopłaty do nawet 30% wartości .
Co daje cenę zakupu spalinowego .
I nie musiała by być to Tesla .

Była oferta rok temu w Mitsubishi na Outlandera PHEV od rządowego wsparcie 6 tys € od Mitsubishi 3 tys € razem 9 tys € opustu id 40 tys za nowy .
31 tys € do zapłaty . Podobnie jest z innymi markami , Tesla , VW Hyundai
Pod pewnymi warunkami .

Co robi PiS ? Podnosi opłaty na każdym froncie , gdzie się da i ile się da . Jeszcze ludzi chcą okraść na prądzie z fitovoltaiki.



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Problem w sieci jest brak buforu/ buforów energii .
Niech w jednym czasie podłączyć się kilkaset ev i jest duży spadek / przeciążenie.

Latem w szczycie odprowadzam 100% gdy prąd jest drogi 0.69 zł
A odbieram 80% kilowatów wieczorem , gdy prąd jest tani 0.35 zł
Rżną prosumentów i jeszcze im mało .

W południe mógłbym sobie ładować baterie w EV .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Problemem jest Cena zakupu i brak dofinansowania !
@Bodex, Ty tak na serio?
Jakie dofinansowanie ...
Ile Ty masz lat, że w takie bajki wierzysz?

PS
To działa mniej więcej tak, jak "czarny piątek" w PL.
Miesiąc "przed", podnoszą cenę o 100PLN, żeby na "wyprzedaży" opuścić o 90PLN...
 
Latem w szczycie odprowadzam 100% gdy prąd jest drogi 0.69 zł
A odbieram 80% kilowatów wieczorem , gdy prąd jest tani 0.35 zł
To teoretycznie.

ZE utrzymuje napięcie jałowe na jakims tam poziomie przeważnie wyższym niż 230V. Żeby wtłoczyć do sieci prąd falownik podaje wyższe napięcie.

Do czego zmierzam. Często jest tak ze nie kontrolujemy kiedy falownik nie sprzedaje energii bo przekroczył napięcia. Nie każdy wisi na aplikacji i nie jazdy potrafi sobie alerty ustawiać.

Szczególnie to widać jak na stringu jest kilka instalacji PV i mocne słonce mówiąc kolokwialnie i każda konkuruje podnosząc napięcie aż do odcięcia.
 
Ńarazie nam nie odcięło przez 2 lata
@SACZI

Źródło:

I przetłumaczone przez Google z tej strony .
Nie dość , że kredyty dużo niższe to jeszcze do 8000€ premi za zakup pojazdu hybrydy lub EV.
Czasem dealer robi jeszcze opusty i jest grubo.

baac651ca29968c925845971c3ad2248.jpg

6173aeb25a0084b6d60c39dd50afb13c.jpg
 
Last edited:
@Pedros
Nie dokonca jest tak jak mówisz, falownik tloczy prąd do sieci az przekroczy 253v, a tego nawet ja nigdy nie miałem, a trafo stację mam za płotem dosłownie(max jaki miałem to 247v w lato miedzy 10 a 14)
 
Właśnie bardzo łatwo przekroczyć górne widły jeśli jest się daleko od trafi a jest jeszcze kilka instalacji w drodze do trafo.

…. A i jeszcze jedno: bilansowanie międzyfazowe. To jest temat rzeka i odpowiedz dlaczego produkcja niby jest a pobór jest z sieci za kasę
 
@SACZI
Chętnie bym posiadał drugie auto elektryczne .
Nie odstrasza mnie brak ładowarek w moim miasteczku żadnej w promieniu 45 km , a Polska jest na końcu listy proporcji ładowarek do pojazdów EV .
Problemem jest Cena zakupu i brak dofinansowania ! .
Widziałem oferty w Niemczech . Łączne dopłaty do nawet 30% wartości .
Co daje cenę zakupu spalinowego .
I nie musiała by być to Tesla .

Była oferta rok temu w Mitsubishi na Outlandera PHEV od rządowego wsparcie 6 tys € od Mitsubishi 3 tys € razem 9 tys € opustu id 40 tys za nowy .
31 tys € do zapłaty . Podobnie jest z innymi markami , Tesla , VW Hyundai
Pod pewnymi warunkami .

Co robi PiS ? Podnosi opłaty na każdym froncie , gdzie się da i ile się da . Jeszcze ludzi chcą okraść na prądzie z fitovoltaiki.



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Jaki brak dofinansowania? Przecież Polska ma obecnie prawie najwyższe dofinansowania w Europie. Dla osób prywatnych jest Mój Elektryk, a pod koniec roku będzie już wdrożony program dofinansowania do Leasingu. Jeśli robisz więcej jak 15 tyś km rocznie to dostaniesz 27 tyś zł dopłaty. Kwota ta będzie odejmowana przez leasing od wartości auta jako wkład własny.
Przez ostatnie 2 miesiące praktycznie co weekend miałem innego elektryka na testy i szczerze mówiąc byłem tymi autami zachwycony. Jednak jak już na chłodno przeanalizowałem wszystkie za i przeciw to ostatecznie stwierdziłem, że dla mnie jeszcze za wcześnie na takie auto. Główną wadą jest dla mnie styl jazdy takim autem. O ile po samym mieście w korkach wszystko jest wspaniale to wyjeżdżając na trasę wkurza mnie tempo jazdy rzędu 100-110 km/h i niemożność jazdy autostradą z przepisowymi 140km/h. Tzn można tak jechać ale wtedy bateria nie starczy na długo. Tak więc snujemy się za ciężarówkami. Kolega ma Teslę S i jak jechał w trasie i korzystał z osiągów to ledwo dojechał do Częstochowy ( z Warszawy ). Tak więc ostatecznie zamówiłem nie ekologiczne BMW X2 w dieslu i nie będę się zastanawiał czy starczy mi prądu do następnej ładowarki. Może za parę lat wrócę do tematu.
 
@DeMeo
Zgoda , ja pisałem drugie auto , jako pojazd miejski , na zakupy i w koło Komina .
Też uważam , że jeszcze czas poczekać na nowsze technologie baterii.

Zapytam jak dostałeś na weekend ev ? Poszedłeś do salonu i ci dali ot tak ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To czy użyczą ci auta na weekend zależy od tego jak będziesz rozmawiał z doradcą jak i od dealera. U większości dealerów nie chcą dawać auta i zaproponują ci 30 min jazdy próbnej. Niektórzy dadzą ci auto na 2h. W markach premium jest większa szansa że dostaniesz na weekend. Szczególnie wyróżnia się tu BMW. Ale to chyba kwestia tego czy doradca widzi, że jesteś poważnym klientem. Na weekend miałem: Mercedesa EQA, BMW I3S, BMW iX3, Volvo XC40 Recharge, Mazdę MX30, Opla Mokka E, Mini Cooper SE. Odbierasz w sobotę na koniec pracy salonu i oddajesz w poniedziałek rano ;) Natomiast nie dostałem auta w Lexusie gdzie w ogóle spotkałem się z fatalną obsługą która mnie skutecznie zniechęciła do tej marki.
 
Do leasingu czy najmu?
A z resztą od przyszłego roku nowa rzeczywistość fiskalna wiec chyba nie było pytania :D
Do leasingu z niskim czy wysokim wykupem jak najbardziej, a co do najmu w czystej postaci to Arval ma taką ofertę uwzględniającą już tą dopłatę gdzie rata najmu jest dzięki temu znacząco obniżona. Aczkolwiek nie polecam współpracy z tą firmą.
 
Back
Top