• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Chyba było zbyt wcześnie :p
Miał być antymon
Chodziło mi, że teraz są inne stopy ołowiu (chyba najpopularniejszy z wapniem), które redukują silne gazowanie - tak jak to było w stopach z antymonem, w których rzeczywiście dużo wody odparowywało

Myślałem, że zasugerowałeś się przekreślonym koszem z PB na etykiecie ;)

Domieszek jest znacznie więcej - niektórzy ukrywają swoje patenty ale można spotkać domieszki oprócz wapnia (Ca) który nadaje sztywności stopowi jak i zmniejsza procesy korozji i elektrolizy - cynę, kiedyś i czasami dzisiaj jeszcze antymon, srebro oraz wykorzystuje się węgiel w różnych jego postaciach. I to ostatnie zdajecie być przełomem ale czas pokaże.
 
Wpadł mi w ręce prostownik Unitra Zatra BNS 12/6 (w ramach projektu 16V dla aku Ca/Ca :cool:).
Taki rarytas: https://unitraklub.pl/opis/11954

Wymieniłem już amperomierz i krokodylki, bo lata zrobiły swoje.

Od dołu są 2 bezpieczniki szklane.
Jeden jest przepalony, od przodu prostownika, ale tak stary, że ciężko odczytać, ale z tego co się dopatruję, to będzie 6,3A - to chyba będzie strona wtórna (max prąd ładowania na obudowie jest do aku 60Ah).
Jeden sprawny, z tyłu prostownika, to pewnie będzie strona pierwotna, ale nie mogę na nim nic odczytać.

Czy ktoś z Panów może pomóc - jakie powinny być tam bezpieczniki?
 
Panowie, czym podtrzymywać napięcie w aucie, podczas ładowania akumulatora z użyciem wyższych napięć rzędu 15 - 16V lub podczas wymiany akumulatora? Nie mam dodatkowego, akumulatora, który stoi nieużywany.

Czy taki zasilacz sieciowy https://botland.com.pl/pl/zasilacze...dowarka-do-akumulatorow-zelowych-12v-07a.html jest w stanie utrzymać stabilne napięcie i dać tyle prądu, że nie znikną ustawienia radia i zegara?
 
Za słaby!

min 2-3 A powinien mieć najlepiej ok 5A.

Chodzi o piki poboru prądu które występują jak centralny mózg auta ma przebłyski i sobie robi przemyślenia typu - kierownik otwiera drzwi to uruchamiam pompę paliwa. Oczywiście nie można zamykać auta pilotem bo to będzie nadmierne obciążenie.

Na dobrą sprawę zwykły tani prostownik transformatorowy może też podtrzymywać ale trzeba sprawdzić jakie napięcie oferuje podczas jałowego stanu - bo czasami napięcie jałowe leci na 20V.
 
Dokładnie, mały aku, zdaje się najlepszą opcją.

Na olx też są ciekwe oferty małych aku 12V, za nieduże pieniądze. W sam raz do takiej zabawy.

Z droższych rzeczy ciekawie wygląda też ładowarka automatyczna Volt 12V 24V 8A z opcją zasilacza.
 
Mam taką tylko trzeba mieć dostęp do prądu.
 
Nie wiem, nie miałem potrzeby korzystać z zasilania.
 
Nie bardziej niż adapter Siła-400V na HDMI;) albo końcówka złączki węża ogrodowego na USB 3



To służy do podtrzymania napięcia poprzez łącze OBD2.

Nie ma tej wady jak przez zapalniczkę - większość aut linię napięcia odcina po kluczyku przy wyłączonym zapłonie.
 
U mnie odcina OBD
 
Panowie, czym podtrzymywać napięcie w aucie, podczas ładowania akumulatora z użyciem wyższych napięć rzędu 15 - 16V lub podczas wymiany akumulatora? Nie mam dodatkowego, akumulatora, który stoi nieużywany.

Czy taki zasilacz sieciowy https://botland.com.pl/pl/zasilacze...dowarka-do-akumulatorow-zelowych-12v-07a.html jest w stanie utrzymać stabilne napięcie i dać tyle prądu, że nie znikną ustawienia radia i zegara?
Poszukaj sobie zasilacza serwerowego, idzie to kupić za 40-50zl. Ja np. mam od dell'a 12v 60a, w środku jest potencjometr do regulacji 1v+/-, testuje na nim wzmacniacze do car audio. Do podtrzymania napięcia podczas zmiany aku jest aż nad to, a cena żadna.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Jak daje rady w rzeczonym wyżej trybie zasilania?
Drugi Aku podpiąć na kable rozruchowe i zdjąć klemy z głównego , zaczynając od minusa , tylko to zabezpiecz by klememi zwarcia nie zrobić, owinąć folią plusowy

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nawet mój wówczas trzyletni AGM otworzyłem i uzupełniłem wody - drastycznie poprawiło to parametry i późniejsze ładowania to czysta formalność. Dzisiaj ma prawie 5 lat i wyniki są jak nowego!

Robiłem tylko pomiary Rw i szacowałem prąd rozruchowy. Pojemności nie mierzyłem ale już po operacji widziałem ze spokojnie auto nieużytkowane często spokojnie daje radę.
Z AGM mam tylko malucha 20ah z Rw 27-28mOhm więc potestuje, wodę już do niego dolewałem ale niestety w kwestii ohm'ów nic się nie zmieniło (mierzyłem +/- 5-10min po dolaniu), spróbuje go jeszcze trochę pomęczyć ładowaniem, chociaż wątpię że mu się poprawi, raczej został "zabity" po przypadkowym wypruciu go do 0V.
Dzisiaj męczyłem kilka godzin swojego AGMa (20ah) 15,8V 0,3A, niestety za wiele się nie poprawiło, czekam na "rozładowywaczkę" i będę go męczył dalej.

Rozładowywaczka to moduł z aliexpress do którego można podłączyć obciążenie (np. żarówke) i ustawić napięcie graniczne do jakiego zostanie rozładowany akumulator.

W ramach ciekawostki filmik:
 
Dobry, polecicie dla laika jakis prostownik łatwy w obsłudze do tego akumulatora? Dodatkowo drugi akurat bedzie jeszcze o pojemności 63Ah
 

Attachments

  • 20201214_134540.jpg
    20201214_134540.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 199
Back
Top