Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Byłem pierwszyKrótkie story z "przywracania parametrów" akumulatora:
Pacjent: AGM VARTA OEM VAG 68Ah 680A EN czteroletni/pięcioletni już za chwilę. Umieszczony w komorze silnika. Żadnych problemów z rozruchem. Start stop zawsze wyłączany.
Już wcześniej wspominałem, że otworzyłem wszystkie swoje AGMy i dolałem małe ilości wody żeby zrekompensować ew. utratę podczas gotowania pod maską i żeby móc po prostu je porządnie naładować wyższym napięciem (15,6 - 16V) nie przejmując sie
Dolałem wody również do tego mojego cuda OEM.
Ostatnio mniej jeżdżę ( praca gł. zdalna) postanowiłem więc zapobiec wielkiej katastrofie zwanej zasiarczeniem (mimo że w AGM przebiega to znacznie wolniej - ale nadal występuje)
Pewnego dnia stan zastany:
View attachment 5019
Ale to jest właśnie siła AGM, nawet rozładowany potrafi działać tam gdzie zwykłe kwasiaki mówią "pie....lę, nie robię"
View attachment 5021
Odpala, czuć trochę że słabiej ale napięcie nie spada poniżej 10V - czyli materiał na testy dobry
Szybka podmiana akumulatorów a "pacjent z auta" dostał pełna „moją” procedurę.
1. Optimate 6 - 3x razy (prawie) pełen program, efekt:
View attachment 5022
2. To teraz właśnie najważniejsza cześć czyli prostownik i na 2 amperach powolne gotowanie (duszenie raczej) na 15,6-15,7 V łącznie przez 2 doby. Z przerwami na schłodzenie elektrolitu bo wszyscy wiemy, że wysoka temperatura nie sprzyja trwałości „powerbanku” Czasami nawet dostawał ponad 16V
View attachment 5025
W końcu po dobie sezonowania:
View attachment 5023
3. Jest bardzo zadowalająco ponieważ nominalnie Varta ma zaniżone bo zaniżone celowo ale ma: 680A EN.
Nie byłbym sobą gdybym jeszcze nie pogrzebał.
Wpomniana Optimate 6 ma wg mnie jeden z lepszych programów odsiarczających wiec podłączyłem na parę tygodni do „podtrzymania”, które wyglada tak:
- ładowanie impulsowe do 13,5 V
- czekanie aż spadnie poniżej 13,0 V
- ponowne ładowanie impulsowe do 13,5V
I tak w kółko.
Dobę po odłączeniu wreszcie ukazał się taki wynik:
View attachment 5024
Podsumowanie:
Wiarygodność Autoola jest pewnie mniejsza niż innych metod pomiarowych niemniej do celu porównania wystarczy.
Jednym słowem walka o najniższa możliwą rezystancję opłaciła się.
I najważniejsze!!! Trzeba to robić zanim nastąpią objawy zasiarczenia.
Kończąc to przydługawe wynurzenie, życzę dobrych prądów i niskiej rezystancji wewnętrznej.
zamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzalaByłem pierwszy
Nie. Ja chce 10 lat spokoju. Poza tym to jest AGM, który musi być w moim miotaczu sadzy. Opisywałem tez powód dlaczego do AGM dolewam wody bo zdaje się konstruktorzy VAG mają swój zamknięty świat i pominęli kilka faktów albo i wręcz nie pominęli. No i ostatni argument - to nie jest ta kwota. Pomnóż razy 2 lub 3 za porządny AGM. Poza tym raz mu taka kurację zrobiłem i trzyma parametry wzorcowo! Szczególnie, że bardzo mało jeżdżę z powodu zdalnej obróbki tematów zawodowych.zamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzala
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Mając kilka pojazdów dobrze mieć dobry sprzęt do dbania o akumulator.. Sam mam trzy akumulatory w domu. I wiem że nie zaszkodzi zadbać o nie. Dbając o akumulator dbam o swoją kieszeńzamiast tyle pieprzenia i kroci na sprzet to prościej wymienic raz na 5 lat aku za 250 ~300 zl. nie bawie sie tak jak ty. zwykle doladowanie ctekiem lub tranformatorowym i idzie varcie 5 albo 6 rok i odpala diesla od strzala
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
AGMy maja jeszcze jedna zaletę.....
Parametry słabe ale i tak miażdży kwasiaka chociażby szybkością ładowania się na krótkich odcinkach.
Ale tez trzeba o nie dbać. Ze względu grubsze płyty, ramki umieszczone w separatorach z tworzywa sztucznego (ciekawa konstrukcja membran) można a nawet trzeba je co jakiś czas wyższym napięciem potraktować. Tak ostatnio zastanawiałem się jak mi padnie (oby nie!) AGM, czy nie zamienić go na EFB oczywiscie po przekodowaniu VCDSem. Ale jak znalazłem metodę odlewania wody w AGM to w sumie prędzej auto zmienię.Nie, EFB mają gorsze parametry techniczne niż AGM.
Ale jak znalazłem metodę odlewania wody w AGM to w sumie prędzej auto zmienię.
Oczywiscie DOLEWANIA wody. Nie ma problemu z otwieraniem takiego aku. Są korki - i to solidne. Poniżej klatka z filmu jak nadwyżkę zrobiłem i trzymam na 16V. Przed dolaniem wody 15,5 V to max i spadało wiec sygnał oczywisty żeby dolaćTrzeba zorganizować 6 małych korków 6-8,10 mm , wywiercić otwory z góry dolać wodę 1 cm ponad stan płyt i ładować jak zwykły .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka