• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pytanie do znawców motoryzacji co obstawiacie może być zepsute :)

Byłem na stacji diagnostycznej żeby go wzięli na ścieżkę tak jak na przeglądzie i wyszło wszystko bardzo dobrze i u wulkanizatora żeby mi sprawdził czy felga i opona nie dostała i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Diagnosta mówił że mam zadbane auto i wszystkie parametry pracy zawieszenia wyszły przy górnym punkcie. Jedynie pomiar tłumienia amorów wyszedł gorzej 2% niż na przeglądzie ale diagnosta mówił że to granica błędu pomiarowego innej stacji i żeby się tym nie przejmować.
@Triumphator w poniedziałek zdejmę tarcze i pomierze czujnikiem zegarowym czy piasta jest dobra i czy nie dostała od uderzenia bo mega mnie to dzisiaj zdziwiło że zawias cały a przy hamowaniu bije i to z tej strony w którą dostał
 
Obstawiam opone.
Nawet nie to, ze jest uszkodzona, ale, ze jest teraz zle wywazenie kola.
 
@sprajt2 opona może bić tylko przy hamowaniu a w jeździe nic nie wykazywać ?
@Kuba znajomy sprawdzał cały zawias przy mnie i gdyby nie to że przy tym byłem to bym nie uwierzył i to 5 razy żeby wykluczyć uszkodzenia. Wszystko siedzi sztywno i nie ma luzów bo nawet gdyby był luz to by stukało czy tłukło się podczas jazdy a jest kompletna cisza jedynie co przy tym hamowaniu bije mi z prawej strony
 
@Chudy mialem podobnie.
Parkowalem na krawezniku i dosc mocno stuknalem w kraweznik (profil opony 35). I po tym miałem bicie i ściąganie na prostej.
Zmienilem opony na zimowe, bicia nie bylo, sciagania na bok nie bylo. Na wiosne zalozylem letnie opony, odwazanie i brak bicia, brak sciagania...
 
@Chudy nie pisze że to sworzeń tylko że nie zawsze da się wychwycić coś na ścieżce diagnostycznej.
 
@sprajt2 no właśnie miałeś ściąganie a u mnie nic poza biciem nie występuje negatywnego. Wyjechałem na trasę, rozpędziłem do 100 i puściłem kierownicę to jedzie prosto tak jak wcześniej
@Kuba nie mówiłem nic na temat sworznia. Na początku myślałem że to może wahacz się wygiął albo felga dostała. Łom we wszystkie miejsca i też nie zdradził usterki. Sprawdzę piastę a potem założę drugie tarcze i zobaczę czy będzie to samo
 
A ma ktoś pomysł co może być powodem "kangurowania" przy hamowaniu? Wymieniony lewy zacisk z tyłu, prawego nie jestem pewien. Po podniesieniu tyłu koło zatrzymuje się po zaciągnięciu ręcznego, po wciśnięciu pedału hamulca również. Przy mocnym depnięciu niemalże nieodczuwalny problem, im lżej tym bardziej doskakuje do momentu zatrzymania (jakby szybko wciskać i puszczać hamulec albo jeździć z kwadratowym kołem). Tłoczek przytarty i nierówno dociska, czy coś innego? Opony zmienione, felgi wyważone, tarcze i klocki zmienione
 
Czy brak zatrzasku filtra powietrza może powodać jakieś negatywne skutki ? 🙂
 

Attachments

  • 20231030_122122.jpg
    20231030_122122.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 64
@magic27 jeżeli gumowa uszczelka filtra dobrze dolega do obudowy i nie ciągnie powietrza poza wkładem, to nie.
Ewentualnie wizualne lub akustyczne.
 
Od 2 miesięcy mam Trafica 2.0 dCi 90km z 2007r, nalot 316 tys, jak na ten rocznik względnie udokumentowany. Dziś rano po nocnym postoju usłyszałem dźwięk jak na filmiku, wystąpił on po nocnym postoju, jak i teraz wieczorem po 8 godzinach nie odpalania. Wcześniej przy zakupie ani jak było cieplej nigdy tego nie było słychać. Dobrze myślę że to rozrząd? Czy szukać gdzieś indziej?

View attachment 20213
 
Jaki tam jest rozrząd? Pasek plus łańcuszek?
 
@CallMeDezy łańcuch jest dlatego go podejrzewam. Jeżeli to łańcuch to Ceratec nic nie dał aby się nie zużył 😅😅
 
Ja ostatnio miałem coś takiego przy okazji wymiany oleju w przekładni. Do wymiany muszę zdemontować akumulator. Po złożeniu wszystkiego do kupy nie kręcił, zawsze sprawdzam dokręcenie klem. Wyglądało to tak, jakby się rozrusznik zawiesił czy szczotki się skończyły. Opukanie nie pomogło, już byłem gotów na demontaż rozrusznika. Na spokojnie po dokładnym przyjrzeniu się klemie dodatniej okazało się, że jedna nakrętka M6 od któregoś z przewodów + była poluzowana 😅, nie wiem jak to się stało. Dokręciłem i zagadał na widok kluczyka.
 
Mam jeszcze jeden trop - czy to aby nie koło pasowe?
Wczoraj zszedłem jeszcze do wozu i zauważyłem, że na rolce pasek chodzi na boki, więc może jednak to koło a nie rozrząd?
KLIK
 
Koło pasowe też możesz wymienić, ale ono raczej tak by nie hałasowało. Jak by to było koło to pewnie dźwięk zmieniał by się pod obciążeniem, np przy kręceniu kierownicą na postoju lub przy załączaniu się klimy
 
Panowie poproszę jeśli można o odpowiedź- czy na zimnym silniku po odkęceniu korka zbiorniczka wyrównawczego może być słyszalne syczenie i to takie 2-3 sekundowe a nie "krótkie syknięcie" - mowa o samym syczeniu bez bulgotania/wylewania się płynu etc.? To normalny objaw w przypadku układu ciśnieniowego czy coś jest nie tak - korek zbiorniczka fordowski czyli FOMOCO (145kPA 21 psi).
 
Back
Top