• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Samochód na dojazd do pracy 10 tys. Czyli ekonomia i czysta eksploatacja

Fabia 1 1,9TDI
Za 10 000 znajdziesz perełkę w idealnym stanie.
Zrobić konserwację podwozia i auto nie do zabicia.
Części tanie, dostępne na każdym szrocie lub w hurtowni.
Olbrzymia baza wiedzy jeśli chcesz coś samemu podłubać.
 
Seat Ibiza III lub Cordoba III. Silników dużo do wyboru, nawet SDi
 
Golf IV 2.0 8v 115KM 4x4 + LPG :p
 
Ja bym szukał Punto albo Clio jak już pisałeś, że masz doświadczenie z tym silnikiem. Punto jest ladnie zaprojektowane i ma niezłe silniki. Nawet 1.4 77km ma moment stosunkowo nisko. W 95KM trzeba bedzie sie nawachlować biegami ale skrzynia 6 za to. Diesel 1.3 będzie też spoko.
 
Last edited by a moderator:
Ok trochę się rozejrzałem nie będzie trudno coś takiego kupić.

W sumie zostają 2 auta Punto i 207 silniki diesla i pb ok. Chociaż diesel może przywitać pakietem start turbo wtryski lub pompa co kosztuje tyle co instalacja LPG. Nie chcę rejestrować się na forach tematycznych więc zapytam tutaj. Jak wygląda temat korozji w tych autach i możliwe wady modelu w silnikach 1.4 PB i 1.3 i 1.6 ON?
 
Kolega z pracy używa Fiat Linea z dieslem 1.3 90 KM 2007 rok ( to samo co punto ) przejechane 240 tys. przeloty 11 km do pracy w jedną stronę przez miasto rudej brak spalanie 6,5 L/100 bardzo ładnie się zbiera to auto . Przejechał ponad 50 tys. i ostatnio wymienił EGR oraz wyczyścił cały dolot bo syfu tam było masa. Wymienia olej co 10 tys. czyli raz w roku .
Drugi kolega odkupił ode mnie Ford Fusion 1,4 tdci 68 KM 2006 rok ( jak włączałem klimę to zmulał się bardzo więc słaby trochę ) jak sprzedawałem miał prawie 200 tys. nalotu sam zrobiłem nim koło 70 tys . Kumpel jeździ 14 km w jedną stronę przez miasto spalanie 6,5 L/100 teraz ma 260 tys. przejechane i z tego co wiem wymieniał tylko EGR . Rudego zbytnio nie widzę . Kolega raczej nie jest z tych co dba o auta. Ja oprócz eksploatacyjnych wymieniałem tylko podkładki pod wtryskiwacze . Obydwa auta proste i tanie w eksploatacji.Na trasie przy tych prędkośćiach może być poniżej 5 L/100
 
Jak wygląda temat korozji w tych autach i możliwe wady modelu w silnikach 1.4 PB i 1.3 i 1.6 ON?
1.4 wolnossący w 207 to praktycznie każdy jest spoko, oprócz THP. Tego to omijaj z daleka. Proponuję szukać 1.6 16v 109KM o oznaczeniu TU5 - pancerna konstrukcja lat 90tych. Wszystkie, które podałem spoko pod LPG.

Diesel 1.6Hdi 90KM - brak dwumasy, DPF, turbina ze stałą geometrią.

Fiat 1.4 8v 77KM nie posiada hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Stąd ja bym go pod LPG nie brał i lepszy wybór to będzie w tym przypadku 1.3 MJ.

Korozja w tych samochodach nie istnieje, chyba, że były puknięte i coś bylo kombinowane z blacharką.
 
1.4 wolnossący w 207 to praktycznie każdy jest spoko, oprócz THP. Tego to omijaj z daleka. Proponuję szukać 1.6 16v 109KM o oznaczeniu TU5 - pancerna konstrukcja lat 90tych. Wszystkie, które podałem spoko pod LPG.

Diesel 1.6Hdi 90KM - brak dwumasy, DPF, turbina ze stałą geometrią.

Fiat 1.4 8v 77KM nie posiada hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Stąd ja bym go pod LPG nie brał i lepszy wybór to będzie w tym przypadku 1.3 MJ.

Korozja w tych samochodach nie istnieje, chyba, że były puknięte i coś bylo kombinowane z blacharką.
1.4 VTI to padlina, korozja wychodzi, czasy nierdzewiejacych Peugeotów skończyły się na x06...
 
Co do tylnego zawiasy w Golfie to nie wiem, ale nie powinno być problemów.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
1.4 VTI to padlina, korozja wychodzi, czasy nierdzewiejacych Peugeotów skończyły się na x06...
To VTI rdzewieje a reszta nie :D

Fajnie by było kupić bez problemu korozji bo dlatego wypisuje się z Japończyków. Co prawda auto góra na 2 lata ale nie chciałbym chrupania słuchać wiosna.
 
Co do tylnego zawiasy w Golfie to nie wiem, ale nie powinno być problemów.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Podobno jest już ciężko z dostępnością wahaczy...
 
Każdy ma swoje wady i zalety. W tej cenie bierze się to co jest w dobrym stanie. Brać auta które nie mają widocznej korozji i których stan silnika nie wskazuje na szybką agonię. Zawieszenie i elektronikę z reguły można tanim kosztem naprawić.

Grande Punto to dobry wybór, silnik 1.4 77KM pomimo mechanicznej regulacji luzu bardzo dobrze nadaje się do LPG. 1.4 95KM lubi się napić oleju, ale to wciąż dobra jednostka. Diesel w tej cenie to loteria, aczkolwiek 1.3 ze sztywnym kołem zamachowym i bez filtra DPF nie powinien być problematyczny, a jak będzie to da się go naprawić relatywnie niskim kosztem.
 
Podobno jest już ciężko z dostępnością wahaczy...
Może to i racja. Chyba popularniejsze z tej stajni z napędem 4x4 były Audi A4 i Octavia pierwszej generacji. Golf IV to faktycznie chyba jest raczej rzadkością. Gdybym sam dorwał poszanowane A4 z 1.8T pod maską, albo Octavię 1.8T\2.0 8V 115KM 4x4, to poważnie rozważyłbym zamianę Laguny.

W tej cenie bierze się to co jest w dobrym stanie.
No i to jest chyba najlepsze podsumowanie tej dyskusji.

Zawieszenie i elektronikę z reguły można tanim kosztem naprawić.
Zawieszenie tak, elektronikę to nie do końca. Większość z tych warsztatów elektromechaniki to ludzie mający wiązki uniwersalne i próbujący robić kasę na odczycie kasowaniu błędów. Pamiętam, jak chciałem zaprogramować elektryczny ręczny w Lagunie, raptem 5 minut roboty z CLIPem. Zapomnij. Musiałem gnać trochę kilometrów od siebie i jeszcze czekać dwa tygodnie na termin. Serio, większość "renomowanych" tłumaczyła się, że oni to właściwie tylko VAGa robią i to też nie całość 😂

Grande Punto to dobry wybór, silnik 1.4 77KM pomimo mechanicznej regulacji luzu bardzo dobrze nadaje się do LPG.
Tak, to prawda, ale jeśli już dojdzie do tego, że trzeba będzie to ruszać, to na dwa lata eksploatacji lepiej wziąć 1.3MJ. To jest moje osobiste zdanie. A jeszcze znaleźć kogoś, kto to zrobi DOBRZE to druga strona medalu i ja z tego powodu odpuszczam wszystkie samochody na pośrednim wtrysku bez hydrauliki. Wyjątkiem w tym wypadku jest Honda.

1.4 95KM lubi się napić oleju, ale to wciąż dobra jednostka.
@kepa416 a weź zobacz, po ile teraz latają Bravo II 1.4 16v 90KM. Cudów na dwa lata Ci nie trzeba, dla tych jednostek 300 tysięcy to nie jest powalający przebieg, może więc dorwiesz coś w miarę OK w tych pieniądzach.
 
Octavia ma te samo zawieszenie z tyłu co Golf IV - ta sama płyta podłogowa.
 
Ostatnio ktoś na forum żalił się że już nie ma części do tego zawiasu z tyłu w wersji 4x4
 
że już nie ma części do tego zawiasu z tyłu w wersji 4x4
Trudno mi się do tego odnieść, ale z tego, co ja wiem od posiadacza takiego wozu, to dostępność jest raczej dobra. Co nie zmienia natomiast faktu, że te samochody wymierają i prędzej, czy później będzie olbrzymi problem. Chociaż Octavia pierwszej generacji była akurat bardzo długo produkowana, bo okazała się ogromnym sukcesem. Passat B5 miał to samo zawieszenie?
 
Myślę że Passat ma wspólne z A4 bo to ta sama płyta podłogowa.
 
Back
Top