• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Fabia MR'07 1,4 16V - BUD

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Skoda Fabia
Budżet/ile litrów
3,2 litra układ, bańka 4L
Styl jazdy
Silnik
1,4 16V BUD
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Tabela w pliku
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W40
Volvo spokojnie stoi i czeka spokojnie na swoją kolej, a tym czasem w autku mamy zaraz stuknie 10kkm od ostatniej wymiany.
Fabia ma silnik 1,4 16V kod BUD. Przebieg to na tą chwilę 145 000, z czego jakieś 20 000 po założeniu LPG.

Mama kupuje zawsze olej z beczki na litry w lokalnym sklepiku motoryzacyjnym.
Mobil 5W40 głosi karteczka na beczce (prawdopodobnie X1 3000, nic innego nie przychodzi mi do głowy).
Generalnie olej ten lany jest od ładnych paru lat i nic się nie dzieje dziwnego z autem.
Mama twierdzi, że skoro działa na takim to po kupować jakiś inny.

Jak myślicie, warto wlać jakiś inny bardziej pewny, oczywiście butelkowany?
I jak to jest z tymi normami, w instrukcji podana jest ACEA i cztery różne aprobaty VAG.
Mógłby ktoś to wyjaśnić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
 

Attachments

  • Olej Fabia.jpg
    Olej Fabia.jpg
    257,9 KB · Odwiedzin: 332
Czemu polecacie tutaj 5w40 zamiast 5w30? Ja jezdze w tym silniku juz 4ty sezon na 0w30 ect od shella. Co daje 40tka w tym wypadq?
Te silniki są luźno spasowane i "trzydziestka" w tym przypadku jest za "cienka". Najlepszy wybór dla tych silników to 10w40.
 
no troche mnie zmartwiliscie ogladalem jakies filmiki ale nie wiem czy moj egzemplarz tez to ma podsylam filmik:


bede wdzieczny za diagnoze :)
 
Po filmie tak naprawdę niczego nie da się określić, musiały by tam wystąpić jakieś naprawdę mocno niestandardowe dźwięki, żeby to wyłapać. Mikrofon rejestruje taki zakres, że stojąc przed maską silnik pracuje jak złoto, włączasz filmik i słyszysz jak wszystko klepie, grzechocze, stuka i puka :D
Już nie raz naciąłem się na tym, że znajomy podsyłał mi film z "dziwnym dźwiękiem w jego silniku", oglądając pierwsza myśl była zawsze "wtf...przecież to chodzi jak stary traktor", po przyjeździe na weryfikację problemu, okazuje się, że silnik jest gitara i nie słychać połowy tego, co na filmie, a rzępoli sobie lekko np. kompresor klimatyzacji :D.

Piston slappingu nie pomylisz, jak silnik, zwykle na zimno, zacznie Ci pracować jak diesel, to będziesz wiedział już o co chodzi. Ale spoko, moja Fabia klepie tak już od 50.000km i jeszcze jej się nie pogorszyło na tyle, żeby zaczęła brać olej ;).
Aktualnie w silniku jest Lotos Semisynthetic 5W40, wcześniej miałem Valvo VR1 5W50, MaxLife 10W40 (na tym chyba było najciszej), a teraz będę chciał zalać Eurola Fluence 5W40, albo Specola Gold 5W40, jeszcze się zastanawiam, bo obydwa stoją już na regale :D.
 
W ramach "apdejtu".
Po kolejnej trasie spadło jeszcze trochę, dolałem jeszcze z 0,2 do maximum na bagnecie.
Sprawdzając dziś nie zauważyłem ubytku, czyli w mieście nie bierze.

Powoli zastanawiam się nad tym co wlać teraz.
Lotos 5W40 lub Eurol SL 5W40 to moi kandydaci.
Korci jeszcze Specol Gold 5W40 ale on nie NIE MA aprobaty VAG.
Chociaż skoro blendują go na znanych pakietach, to powinien spełniać te normy.

Tak samo jest z Valvoline który poleca @tkm Producent deklaruje, ale w erWinie go nie widzę.
 
Jeszcze Elf Evolution 900 5W50 korci, bo podobno to pomaga nieco na tłoczki.
Problem polega na tym że oleje z lepkością letnią 50 nie istnieją w erWinie, więc to zabawa na własne ryzyko.
 
Elf 5w50 nic nie zmienia, tak samo go znikało na autostradzie...na zimny klekot tylko 10w40.
 
Panowie i także panie,
10 000 zbliża się nieubłaganie.

Budżet 100zł za bańkę 4l.

Promocja na Lotosa 5W40 w Sel****e korci, ale wchodzi 3,2 litra, a jak widać po moich postach, 0,8 na dolewki z reszty bańki 4 spokojnie starczy. Ten z Selgrosa to bańka 5, a otwarty olej szybko traci właściwości.

Przełamałem się do zakupu Online
Eurol za 78,50
czy
Lotos za 71
może
Gulf GX, Valvoline Synpower?

Korcą mnie też Helixy HX7 i HX8 ale bałbym się o transport.
Kiepski plastik i brak zabezpieczenia.

a może królik doświadczalny i Magnetti Marelli Oiltek za 80zł?

Przez to forum zacząłem za bardzo zastanawiać się i eksperymentować z olejami :p
 
Nie masz jakiegoś marketu albo stacji Lotos w okolicy? Często mają, zwłaszcza markety, jakieś przeceny na oleje. Zorientuj się czy tam nie ma czegoś w ciekawej cenie. Lotos, Orlen, czasami się tańsza seria Totala trafi.
 
W Auchan ceny wysokie.
4 litry Lotosa synthetic plus ponad 100zł.
Głupi Orlen Classic 5W40 w czerwonej butelce ponad 90zł za bańkę.
Totali i Elfów brak poza 10W40.
W hurtowni Profi Auto 4 litry ELF 900NF też ponad 100zł.
 
Na stacji Lotosu dziś byłem.
1 litr Synthetic Plus 5W40 - 54,99 🤑🤑🤑
Z baniek 4l tylko Turdus i City 15W40

Muszę odwiedzić jedynego w Łodzi autoryzowanego dystrybutora Shell i zobaczyć ich ceny.
 
@soszo Wybredny jestem :p
Mam hurtownię z ELF-em w dobrej cenie ale spróbować chciałem czegoś innego.
Nie mają Lotosa ani Orlena a sprzedawca wykłócał się ze mną, że Qualitum jest lepsze niż Lotos 🤣🤣🤣
 
Jak zamówisz przez internet w sieciówce na "E" cena 71.50zł/4L. Można odebrać na miejscu. Jak pójdziesz do nich z buta będzie ciut drożej ca 80zł. Lotos Syntetic Plus 5W40 oczywiście.
1628890166123.png
 
Panowie bo trochę brzydko mówiąc zajebałem się w akcji.
Kupiłem Lotosa Synthetic Turbodiesel C3, myśląc że tak jak Maxexpert C3 jest 502/505.01, a on jest 505/505.01 ale bez 502.
Stanie się coś skoduni?

PS Nie wytrzymałem i sprawdziłem. 😀
Produkcja marzec 2021 i ma nowe zabezpieczenie.
IMG_20210824_193414.jpg
 
Last edited:
1 interwał na C3 nie spowoduje, że "korba bokiem wyjdzie" ;)

A mówiąc serio, to C3 i A3/B4 maja takie same wymagania co do zabezpieczenia przed zużyciem silnika:
1629824507499.png
 
Wg. powyższego, A3/B4 nie ma żadnych argumentów nad C3, jest jakiś powód, by nie lać C3 w silnikach wołających o A3/B4?
 
Chyba nie pod warunkiem że są tej samej lepkości.
 
Back
Top