• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Fabia MR'07 1,4 16V - BUD

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Skoda Fabia
Budżet/ile litrów
3,2 litra układ, bańka 4L
Styl jazdy
Silnik
1,4 16V BUD
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Tabela w pliku
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W40
Volvo spokojnie stoi i czeka spokojnie na swoją kolej, a tym czasem w autku mamy zaraz stuknie 10kkm od ostatniej wymiany.
Fabia ma silnik 1,4 16V kod BUD. Przebieg to na tą chwilę 145 000, z czego jakieś 20 000 po założeniu LPG.

Mama kupuje zawsze olej z beczki na litry w lokalnym sklepiku motoryzacyjnym.
Mobil 5W40 głosi karteczka na beczce (prawdopodobnie X1 3000, nic innego nie przychodzi mi do głowy).
Generalnie olej ten lany jest od ładnych paru lat i nic się nie dzieje dziwnego z autem.
Mama twierdzi, że skoro działa na takim to po kupować jakiś inny.

Jak myślicie, warto wlać jakiś inny bardziej pewny, oczywiście butelkowany?
I jak to jest z tymi normami, w instrukcji podana jest ACEA i cztery różne aprobaty VAG.
Mógłby ktoś to wyjaśnić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
 

Attachments

  • Olej Fabia.jpg
    Olej Fabia.jpg
    257,9 KB · Odwiedzin: 331
Te silniki nie są najszczęśliwszymi konstrukcjami, żeby stosować oleje 0W20, które też nie są nawet dopuszczone do tych konstrukcji, w nich nawet 5W30 nie sprawował się najlepiej, dlatego po okresie gwarancyjnym zalecają lać do nic 5W40, niektórzy nawet 5W50.
Lanie oleju A5, do silnika nie będącego przystosowanym do pracy z olejami o obniżonym HTHS, też najmądrzejszym rozwiązaniem nie będzie ;).

Ja do żonkowej Fabii 1.4 leję teraz Shella HU 5W40, wcześniej lałem też Eurola Fluence 5W40, chyba z tych dwóch jestem najbardziej zadowolony w tym silniku, a przerobiłem trochę smarowideł że względu na piston slapping :)
 
Muli ten silnik i pali duzo ... moze by mu btlo lepiej na rzadziaq. Zreszta rzadko kiedy ta fabianka widzi trase i zazwyczaj do przedszkola i spowrotem jedzie 2km w jedna strone
 
Na mulenie i spalanie olej mu za wiele nie pomoże, a szczerze wątpię, żeby było by mu lepiej, na oleju, którego nikt w nim nie przewidział ;).
Już pisałem, ten silnik narażony jest na piston slapping, oleje 5W30 nie dawały w nim rady, a Ty chcesz tam wpakować 0W20, albo A5, no zlituj że się ;).
 
Muli ten silnik i pali duzo ... moze by mu btlo lepiej na rzadziaq. Zreszta rzadko kiedy ta fabianka widzi trase i zazwyczaj do przedszkola i spowrotem jedzie 2km w jedna strone
Ja lubię ten silnik, jeździ się jak dieslem, od 20km/h idzie na trójce, od 50 już na 5-tce. Wygodny do jazdy po mieście i drogach podmiejskich czyli tam gdzie został stworzony.
 
Patrzcie jakie info znalazłem.
View attachment 8942
Niby jedna z lżejszych 5W40, a jednak według @Triumphator skoda jego małżonki najlepiej na nim pracuje. Chyba to właśnie Shell wleci na kolejny interwał.
Moim zdaniem najlepiej pracuje na 10w40, bo lepki zimny olej minimalizuje piston slap na zimnym silniku.
 
Ja lubię ten silnik, jeździ się jak dieslem, od 20km/h idzie na trójce, od 50 już na 5-tce. Wygodny do jazdy po mieście i drogach podmiejskich czyli tam gdzie został stworzony.
Dokładnie.
Fajnie idzie z dołu, nie trzeba wysoko kręcić.
Jak się zagrzeje to już nie klepie i jest całkiem cichy.
Z minusów to zakres obrotów też dieslowy.
Powyżej 5000 to już powinno być czerwone pole.
 
Patrzcie jakie info znalazłem.
Niby jedna z lżejszych 5W40, a jednak według @Triumphator skoda jego małżonki najlepiej na nim pracuje. Chyba to właśnie Shell wleci na kolejny interwał.
Na tym Shellu 5W40 i na Lotosie Synthetic Plus 5W40, przynajmniej w przypadku żonki Fabii, moim zdaniem silnik pracuje najlepiej. Ostatnio zalałem MaxLife 10W40 i na zimno silnik pracuje głośniej, bliżej mu do TDI :p. Charakterystyka silnika jak dla mnie jedna z fajniejszych, jakimi jeździłem, jeżeli chodzi o takie typowe daily, coś na wzór Durateca 1.6 w taty C-Maxie, w zasadzie górna 1/3 obrotomierza mogła by nie istnieć.
 
Ja lubię ten silnik, jeździ się jak dieslem, od 20km/h idzie na trójce, od 50 już na 5-tce. Wygodny do jazdy po mieście i drogach podmiejskich czyli tam gdzie został stworzony.
Jutro sie przejade tym stylem sprawdzic czy to wogole mozliwe ... Moze przez to te piston slapy przy 50 na 5tce mamy 1420 rpm. Moze z gorki...
 
Jeśli nie wykorzystasz go nigdzie indziej, to jak najbardziej możesz.
Aprobatę 502/505 posiada, zatem producent go dopusza.

Tylko nie wiem jak z dźwiękami na zimno,
@luckyboy twierdzi że najciszej jest w drugą stronę na 10W40.

@Triumphator testowałeś jakiś 0W w fabii małżonki?
 
@JNC_946 Nie, 0W nie próbowałem, 5W, 10W jak najbardziej, przy czym ja znowu najmniej intensywne wrażenia dźwiękowe miałem na 5W40, co prawda 10W zalałem raz, albo dwa, i był to Valvo MaxLife, no i nieszczególnie to wyszło. Tutaj nawet o 5W50 jestem się w stanie pokusić przy najbliższej wymianie, po głowie głównie mi chodzi Eurol SL 5W50, albo Gulf Racing 5W50. Zanim ja przejąłem Fabię w swoje ręce, w Raichu jeździła na VR1 5W50, co lepsze, miał ją gość pracujący w Volkswagenie ;).
 
Back
Top