• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Nie za bardzo wiem jak to można porównać, żeby jakikolwiek sensowny wniosek z tego wyciągnąć.
Tyle że nikt nie porównuje. Ani nie ocenia. Podejścia i potrzeby są różne i to jest zrozumiałe. Tak samo to, że ludzie się kierują niskim spalaniem. Ale ja do nich nie należę, bo przy moich potrzebach i preferencjach i warunkach, spalanie schodzi na dalszy plan. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze, ale jestem w mniejszości ;)

Wg mnie 8km tys. to mało jak na fana motoryzacji
Nie nazwałbym się fanem motoryzacji. Lubię motoryzację i lubię mieć zapas mocy, lubię też, gdy jeżdżę samochodem, który nie wyjeżdża zza każdego winkla. I od niedawna lubię dźwięk 6 cylindrów w układzie V w kabinie ;)
A 6-8tys. rocznie to jest obiektywnie mało, czy dla fana, czy nie. No ale tak to wygląda, gdy pracuję zdalnie, a dużo rzeczy jestem w stanie ogarnąć na piechotę.
 
Każdy może cenić co innego a jeśli ktoś potrafi czerpać radochę z jazdy po polskich drogach to dlaczego nie ? Byle bezpiecznie :)
 
Super fura :) Ale nie na teraz, może kiedyś jak zamienię dzieci na kryzys wieku średniego :D O ile takie auta będą wtedy w ogóle dostępne...

Na razie muszę ogarnąć czy 5.7 HEMI w serii nie robi się akustycznie męczący na daily i w trasy jako rodzinne wozidło.
 
9.1 LPG z Astry, ale było trochę "pałowania" na przemian ze spokojną jazdą.
 
Tico na LPG I generacji z mieszanką skręcona na śrubce na ubogo.
Miałem, mój palił 6
Sporo. Miałem okazję śmigać okazyjnie. Tico w LPG na trasie paliło około 4L, miasto 5.5. Instalacja ustawiona odpowiednio, nic nie było przykręcane. Nigdy wcześniej, ani nigdy później nie zrobiłem żadnym samochodem 100km za około 7.56zł [4x1.89zł].

Dacia/renault 1.0sce 70-77km, Suzuki 1.0, 1.2, toyota 1.0 68km, może Hyundai/kia 1.0, 1.2 (nie wiem ile maja km) , psa 1.2 82km
Brak hydrauliki na zaworach, a co do PSA 1.2 82KM to sobie poczytaj dodatkowo o problemach... Hyundai\Kia 1.2 16v 84-87KM, lub 1.0MPI 60-75KM i 1.2-75KM w Rapidzie. Spoko opcje pod LPG z hydrauliką.

Ale może instalacja z dotryskiem albo wariatorem by pomogła ?
Po co bez sensu komplikować sobie życie i zwiększać koszta? Już bym wolał 1.6HDI\TDCI 90KM.
 
Ojciec kiedyś miał Tico. Oprócz blachy auto niezniszczalne. Niby takie małe pudełko a co się nim nie przewoziło. Spalanie 5L Pb w mieście.
 
Po co bez sensu komplikować sobie życie i zwiększać koszta? Już bym wolał 1.6HDI\TDCI 90KM.
Ale ja chcę samochód oszczędny a nie dla bogatych :)
5-6l LPG 50% taniej niż 4.5 ON
 
@RN70, to prawda, ale tylko latem, jesli benzyna nie jest potrzebna. Zimą sytuacja się nieco zmienia i w zależności od przebiegu, udzial % benzyny się zwiększa. Miałem kilka aut z LPG tak więc miałem porównanie.
 
Ojciec kiedyś miał Tico. Oprócz blachy auto niezniszczalne. Niby takie małe pudełko a co się nim nie przewoziło. Spalanie 5L Pb w mieście.
U mnie na osiedlu chłopaki mają tico i jak widzę to ciągle coś tam naprawiaja w tym aucie haha 👍
 
Tylko teraz to ma 20 lat.
 
@RN70, to prawda, ale tylko latem, jesli benzyna nie jest potrzebna. Zimą sytuacja się nieco zmienia i w zależności od przebiegu, udzial % benzyny się zwiększa. Miałem kilka aut z LPG tak więc miałem porównanie.
Być może - ja mam pierwszy samochód z LPG, ale ewidentnie "konstrukcję idealną", bo w -10stC i niższych temp. potrzebuje ok 1.2-2km żeby przełączyć się na LPG, przy wyższych zimowych najczęściej po 0,5-1km już jeździ na gazie i to tylko przy pierwszym starcie po nocy pod chmurką, bo każdy kolejny, nawet po godzinach jeszcze szybciej wchodzi na LPG :) Generalnie jeśli się porównuje 2.0 benzynę starszej generacji która spala 10-11L lpg, albo 8-9benzyny, na zimno jeszcze więcej i wolno się nagrzewa, to inna sprawa. Ale ja wymieniłem małe benzyniaki, często 3 cylindrowe, na zimno spalaną niewiele więcej benzyny niż oszczędne diesle ropy, co całkowicie zmienia kalkulację.
Nadal mam 1,5dci na podwórku i nie ma podejścia w kosztach eksploatacji do gazu.

Dziś kolejne tankowanie LPG - wyjątkowo Orlen. 45,7L, przejechane 740km, średnie spalanie 6.17L/100 - koszt: 135zł,
koszt 100km: 18,24zł - tyle ile 2.23L ON - nawet lupo 3L potrzebował więcej, a zaparkowałbym go w bagażniku dustera ;)
 
5-6l LPG 50% taniej niż 4.5 ON
Zgoda, ale czasami przy niektórych silnikach dochodzą dodatkowe koszta. Ja bym sobie odpuścił jednostki bez hydrauliki.
 
Mój też jest bez hydrauliki i podobno (doświadczenie z przynajmniej 150tys km zrobionych przez ko niektórych klientów) nadal luzy nie dają o sobie znać.

Dziś od 7.00 do 12.35 trasa nad morze - S8 i S3 - 540km(+28km wczorajsze) 38.8L LPG. Prędkość stała -110km/h (średnia jak widać z czasu wyszło 100km/h)
Spalanie 6.83L/100 LPG (131zl cała podróż) :)
 
Miasto Warszawa 500 km przejechane na 35 L czyli 7 litrów benzyny spalanie. Komputer pokazał 7,1 średnie. Bez start stop,bez trybu 2-cylindrowego. Chyba nie taki zły wynik. Muszę kiedyś na trasie zapodać 100 km/h 6 bieg ,muskanie gazu i zobaczę ile najmniej mi spali. Aaa i jeszcze wybiorę dzień bez deszczu,bezwietrzny ,wyłącze radio,climatronic OFF ,światła tylko dzienne,grzanie foteli i podgrzewane lusterka też bede musiał wyłączyć. Na czym jeszcze mógłbym urwać setne ze spalania?
 
Na czym jeszcze mógłbym urwać setne ze spalania?
Tu na forum wyczytałem żeby składać lusterka ;) Sam nie stosuję tego "triku" bo moje średnie 6.7/100 LPG mnie satysfakcjonuje ;)
 
Back
Top