• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Takie tam spalanie w 1.8t quattro
Wtym 25 min.w korku trasa Busko Kraków w sumie 220km
 

Attachments

  • 20221030_112815.jpg
    20221030_112815.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 109
trasa 770 km
560 km - 120 km/h
220 km - drogi lokalne i podjazdy - 80 - 30 km/h
całkowita średnia: 69 km/h
z komputera: 4,7 L/100 km
z dystrybutora: 5,4 L/100 km
cztery osoby plus graty

trasa 900 km
630 km - 120 km/h
270 km - 90-50 km/h
całkowita średnia: 84 km/h
z komputera ... 4,4 L/100
+15% - szacowane realne 5,04 L/100
dwie osoby plus graty
 
1.6 TDCI 90 KM
No mógłby mniej przekłamywać, szczególnie, że to trasa a nie jazda miejska z częstymi rozruchami.
Chyba, że komp głupieje przy paliwie innym niż zwykły ON. 🤷‍♂️
 
zazwyczaj spotykam się z tym że komputer pokazuje mniejsze spalanie niż liczone z dystrybutora
taka ciekawostka że u mnie jest na odwrót 🤔 wiecznie pokazuje większe spalanie niż z dystrybutora hmm
 
U mnie w trasie pokazuje mega dokładnie do max 0.1 L się myli. W mieście to rożnie ale do max 0.3 L przekłamuje :)
 
@magic27 Nasze silniki są niemal identyczne i najniższe spalanie uzyskałem jadąc na 6 biegu 75 km/h. Obroty były ok 1500, jechałem tak przez blisko 40 km na odcinkowym pomiarze prędkości, wyszło 3,5/100. Natomiast jadąc ponad 100 km krajówką i utrzymując 80-100 km/h, czasem zwalniając na wioskach do 40 uzyskałem spalanie 4,2/100. Ciśnienie w kołach możesz bezpiecznie zwiększyć do 2,5 bar i nic się nie stanie, ja utrzymuję w Golfie 2,3 bar.
próbowałeś na niższych biegach? Z doświadczenia często najniższe chwilowe spalanie przy stałej prędkości nie jest wcale na najwyższym biegu. Problemem tez jest to, że jadąc na wysokim biegu na niskich obrotach ledwie muskając gaz auto nam zdycha na najmniejszym wzniesieniu i wtedy cały misterny plan w piz... .:)
 
Wczoraj Corsa wyszło 6.1L gazu więc dość nisko jak na ostatnie tankowania.

Możesz powiedzieć co to za Corsa dokładnie? Mam okazję zakupić Corsę D 1.4 benzyna z 2013 ze znikomym przebiegiem i założyć tam LPG. Tam chyba jest hydraulika na zaworach?
 
Corsa D 1.4 to ma silnik a14xer czy a14xel. Ja mam C z Z10XEP. Z D się zagłębiałem, ale to to samo chyba tyle, że unowocześnione i bez uciętego cylindra. Ta wersja 100KM pewnie w miarę fajnie jeździ.
 
Dzięki za odpowiedź. Tak to jest wersja 100KM, zastanawiam się czy znosi ona bezproblemowo montaż instalacji LPG i czy generalnie nie było z nią jakichś większych problemów np. z nadmiernym poborem oleju czy coś w tym stylu? Autko ma 50tys przelotu.
 
@tomek evo Tak, sprawdzałem. Akurat na odcinkowym jadąc 75 wahałem się między 6 i 5 biegiem, ale na 5 wskazywał wyższe spalanie. Zależy od mapy silnika, niektóre są tak zrobione, że priorytetem są obroty względem spalania nawet kosztem zubożonej mieszanki.
 
@tomek evo Tak, sprawdzałem. Akurat na odcinkowym jadąc 75 wahałem się między 6 i 5 biegiem, ale na 5 wskazywał wyższe spalanie. Zależy od mapy silnika, niektóre są tak zrobione, że priorytetem są obroty względem spalania nawet kosztem zubożonej mieszanki.
Przy tej samej prędkości zwykle na wyższym biegu będzie niższe spalanie ale pytanie jest bardziej czy przy tych samych obrotach będzie wyższe spalanie chwilowe na 5 czy 6 biegu (a może 4)?
 
Dzięki za odpowiedź. Tak to jest wersja 100KM, zastanawiam się czy znosi ona bezproblemowo montaż instalacji LPG i czy generalnie nie było z nią jakichś większych problemów np. z nadmiernym poborem oleju czy coś w tym stylu? Autko ma 50tys przelotu.
Jak jest to rzeczywisty przebieg i nie jest zaniedbane to powinno być ok. U mnie ma na gazie już prawie 200 tys, ogólnego przebiegu niecałe 310 i jeśli chodzi o silnik to praktycznie nic się nie zwaliło poważnego nigdy.

1.0 w Corsie D bym sobie odpuścił, bo małym nakładem finansowym lepiej brać 1.2 czy 1.4 czyli 4 cylindry i deko więcej mocy.
 
Przy tej samej prędkości zwykle na wyższym biegu będzie niższe spalanie ale pytanie jest bardziej czy przy tych samych obrotach będzie wyższe spalanie chwilowe na 5 czy 6 biegu (a może 4)?
Kwestia zakresu prędkości. Jeśli przyjmiemy np stałe 1500 rpm, to najwyższy bieg będzie u mnie najekonomiczniejszy, bo prędkość będzie ok 75-80 km/h, więc opory powietrza nie odgrywają roli. Gdybym trzymał stałe 2500 rpm, to już na 6 biegu byłyby straty, bo ok 115 km/h, a na 5 b ok 100 km/h, więc opory tu są istotne.
 
mam nadzieje że nie będę jechał za wami niby nic to ale jak mnie wku.... kierowcy jadący taką prędkością :mad:
na dodatek z góry trochę szybciej bo i tak małe spalanie a pod górę wolniej i weź wyprzedź jak nic nie widać
 
no nie ma wyjścia :cool:

kurcze w tych spalaniach to ciekawiło by mnie jeszcze takie faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm
wtedy jakoś by oddało czy auto jest ekonomiczne np u mnie średnio wychodzi 9,5 L liczone z 20 000km
 
kurcze w tych spalaniach to ciekawiło by mnie jeszcze takie faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm

Skasowałem sobie poprzedni odczyt jak wgrywałem oprogramowanie i dopiero nastukałem 4500km, ale póki co 6.6L z jazdy krajówkami w znacznie przeważającej cześci z prędkościami lekko ponad normę. Ale średnia będzie spadać bo moje trasy kończę zawsze z wynikiem 6.0 - 6.2 w spalaniu na cieżkich letnich R17 i jeszcze mniej w zimę na R16.


IMG20221102184838.jpg
 
Last edited:
Back
Top