Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
próbowałeś na niższych biegach? Z doświadczenia często najniższe chwilowe spalanie przy stałej prędkości nie jest wcale na najwyższym biegu. Problemem tez jest to, że jadąc na wysokim biegu na niskich obrotach ledwie muskając gaz auto nam zdycha na najmniejszym wzniesieniu i wtedy cały misterny plan w piz... .@magic27 Nasze silniki są niemal identyczne i najniższe spalanie uzyskałem jadąc na 6 biegu 75 km/h. Obroty były ok 1500, jechałem tak przez blisko 40 km na odcinkowym pomiarze prędkości, wyszło 3,5/100. Natomiast jadąc ponad 100 km krajówką i utrzymując 80-100 km/h, czasem zwalniając na wioskach do 40 uzyskałem spalanie 4,2/100. Ciśnienie w kołach możesz bezpiecznie zwiększyć do 2,5 bar i nic się nie stanie, ja utrzymuję w Golfie 2,3 bar.
Wczoraj Corsa wyszło 6.1L gazu więc dość nisko jak na ostatnie tankowania.
Przy tej samej prędkości zwykle na wyższym biegu będzie niższe spalanie ale pytanie jest bardziej czy przy tych samych obrotach będzie wyższe spalanie chwilowe na 5 czy 6 biegu (a może 4)?@tomek evo Tak, sprawdzałem. Akurat na odcinkowym jadąc 75 wahałem się między 6 i 5 biegiem, ale na 5 wskazywał wyższe spalanie. Zależy od mapy silnika, niektóre są tak zrobione, że priorytetem są obroty względem spalania nawet kosztem zubożonej mieszanki.
Jak jest to rzeczywisty przebieg i nie jest zaniedbane to powinno być ok. U mnie ma na gazie już prawie 200 tys, ogólnego przebiegu niecałe 310 i jeśli chodzi o silnik to praktycznie nic się nie zwaliło poważnego nigdy.Dzięki za odpowiedź. Tak to jest wersja 100KM, zastanawiam się czy znosi ona bezproblemowo montaż instalacji LPG i czy generalnie nie było z nią jakichś większych problemów np. z nadmiernym poborem oleju czy coś w tym stylu? Autko ma 50tys przelotu.
Kwestia zakresu prędkości. Jeśli przyjmiemy np stałe 1500 rpm, to najwyższy bieg będzie u mnie najekonomiczniejszy, bo prędkość będzie ok 75-80 km/h, więc opory powietrza nie odgrywają roli. Gdybym trzymał stałe 2500 rpm, to już na 6 biegu byłyby straty, bo ok 115 km/h, a na 5 b ok 100 km/h, więc opory tu są istotne.Przy tej samej prędkości zwykle na wyższym biegu będzie niższe spalanie ale pytanie jest bardziej czy przy tych samych obrotach będzie wyższe spalanie chwilowe na 5 czy 6 biegu (a może 4)?
kurcze w tych spalaniach to ciekawiło by mnie jeszcze takie faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm