Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Hydrauliczna regulacja ?Nigdy nie regulowalem. W teorii są bezobsługowe.
No to masz z 56 kkmno nie ma wyjścia
kurcze w tych spalaniach to ciekawiło by mnie jeszcze takie faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm
wtedy jakoś by oddało czy auto jest ekonomiczne np u mnie średnio wychodzi 9,5 L liczone z 20 000km
Pozory. Opisałem sytuację ze stałej jazdy na odcinkowym pomiarze, to oczywiste, że szybciej nie będzie, bo to = mandat. Czasem są sytuacje, gdzie pobawię się w eko jazdę, ale nigdy kosztem innych użytkowników. Mało tego, żeby jechać eko, muszę na krajówkach jechać szybciej, niż jakieś 50-70 % kierowców, bo zbyt ślamazarna jazda nie jest eko. Na co dzień lubię jednak poczuć więcej dynamiki, nie po to tydzień temu drugi raz zaprowadziłem auto do tunera, bo stage 1 nie wystarczało.mam nadzieje że nie będę jechał za wami niby nic to ale jak mnie wku.... kierowcy jadący taką prędkością
na dodatek z góry trochę szybciej bo i tak małe spalanie a pod górę wolniej i weź wyprzedź jak nic nie widać
W 406 z 6500km mam 5.9, cykl mieszany i obchodzenie się z gazem adekewatne do sytuacji na drodze.faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm
Cenna uwaga w kwestii oporów bo przy 75-80 nie są duże. Natomiast bardzo ważna jest charakterystyka silnika i tego jak duzo momentu mamy przy niskich obrotach. W TSI przy 1500 będzie go wystraczajaco dużo aby na 6 biegu z mninimalnym wysiłkiem przełamać opory natomiast w przypadku innego silnika może być inaczej. Trzeba pamietać, że moc na kołach zależy nie tylko od momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik przy danych obrotach ale też od przełożenia. Miałem kiedyś wolnossące 1.6 113 KM w Megane 2 i tam ewidentnie najniższe spalanie dało się uzyskać na 4 biegu. W praktyce w 2.0 TDI gdy prędkość spadnie poniżej 100 km/h to najczęściej bardziej opłaca się zredukować z 6 na 5 ze względu na wyższy moment obrotowy. No chyba, ze jedziemy ze stała prędkością bez przyspieszania, wytracamy prędkość bądź zjeżdżamy ze wzniesienia.Kwestia zakresu prędkości. Jeśli przyjmiemy np stałe 1500 rpm, to najwyższy bieg będzie u mnie najekonomiczniejszy, bo prędkość będzie ok 75-80 km/h, więc opory powietrza nie odgrywają roli. Gdybym trzymał stałe 2500 rpm, to już na 6 biegu byłyby straty, bo ok 115 km/h, a na 5 b ok 100 km/h, więc opory tu są istotne.
I w teorii i praktyce. Najniższe, jednostkowe spalanie (g/kWh) każdy silnik uzyskuje na obrotach M max.W praktyce w 2.0 TDI gdy prędkość spadnie poniżej 100 km/h to najczęściej bardziej opłaca się zredukować z 6 na 5 ze względu na wyższy moment obrotowy.
Niestety nowy taryfikator sprawił, że coraz więcej ludzi tak jezdzi. Na 90 km/h jada 70, po mieście tak jak piszesz 30 km/h plus ruszanie ze świateł czy ronda jakby ciągnął skład z węglem... na ekspresówce jadąc 120 km/h miejscami czuje się jakbym miał najmocniejsze auto ogólnie tragedia..@Jones ostatnio jak pojechałem w swoje rodzinne strony na prowincję, to tak tam właśnie jeżdżą. W trasie 70, w mieście 30. W trasie to jeszcze takiego wyprzedzisz, ale w mieście jest już trudniej, bo to pasy, to skrzyżowanie, a drogi z dwoma pasami w jednym kierunku niema. Ze skrzyżowania ruszają jak ślimaki, dynamiki w jeździe
nie ma wcale.
Ciekawe zagadnienie poruszyłeś. Bardziej jednak bym był zdania, że ta mapa pokazuje efektywnośc jednostki napędowej/sprawność silnika. Jednostkowe najniższe spalanie mierzone w g/KWh chyba zawsze będzie przy maksymalnym momencie obrotowym (???) ale zazwyczaj nie przekłada się to na zużycie paliwa liczone w l/100KM w rzeczywistych warunkach.I w teorii i praktyce. Najniższe, jednostkowe spalanie (g/kWh) każdy silnik uzyskuje na obrotach M max.
Ale jest jedno ale, co wynika z powyższej mapy...Consumption map - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
no nie ma wyjścia
kurcze w tych spalaniach to ciekawiło by mnie jeszcze takie faktyczne średnie spalanie liczone np. z 10kkm
wtedy jakoś by oddało czy auto jest ekonomiczne np u mnie średnio wychodzi 9,5 L liczone z 20 000km
Taka mapa jest chyba idealna do zadania charakterystyki pracy jak np w lokomotywie spalinowej, obroty utrzymywane tylko w tych najkorzystniejszych widelkach.Ciekawe zagadnienie poruszyłeś. Bardziej jednak bym był zdania, że ta mapa pokazuje efektywnośc jednostki napędowej/sprawność silnika. Jednostkowe najniższe spalanie mierzone w g/KWh chyba zawsze będzie przy maksymalnym momencie obrotowym (???) ale zazwyczaj nie przekłada się to na zużycie paliwa liczone w l/100KM w rzeczywistych warunkach.