tomek evo
Użytkownik
- Samochód
- -Skoda Superb
Moim zdaniem brakuje niestety tu kilku zmiennych, które wpływają na rzeczywiste spalanie mierzone w l/100 km. Na pewno ten wykres, który wrzucił Kolega Ozzy jest bardzo istotnym ale tylko jednym z elementów układanki. Można natomiast pokusić się o taki wniosek, żę silnik dysponujący większym momentem obrotowym przy niskich obrotach będzie po prostu bardziej efektywnie pracował stąd możliwość użycia wyższego biegu i jazdy z większą prędkością rzeczywistą przy danych obrotach bo silnik generuje na tyle duży moment obrotowy, że jest w stanie pokonać opory i utrzymać "zadaną" prędkość. Oczywiście to tak w dużym uproszczeniu bo np. de facto auto napędza moc na kołach , która jest jednak wypadkową momentu obrotowego wyrażonego w nm. Jak widać całe zagadnienie jest o tyleż interesujące co bardzo mocno skomplikowane.Taka mapa jest chyba idealna do zadania charakterystyki pracy jak np w lokomotywie spalinowej, obroty utrzymywane tylko w tych najkorzystniejszych widelkach.
Co ciekawe, gdyby dla każdego silnika (dla każdej wersji mocowej) producent udostepnil charakterystykę, to zainteresowany tematem wlasciciel mógłby osiągnąć naprawdę najnizsze spalanie. Odpowiednip dobierać biegi (obroty).