• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

1.8t sprzedałeś?
 
U mnie amortyzacja LPG nastąpiła po max 4 miesiącach :)
Dopowiem dla niedowiarków - dopłata do fabrycznego LPG wynosiła w 2021r równe 1000zł. Teraz już tak dobrze nie ma - Dacia chce ok 2500-3000zł
 
Dlatego ludzie biorą.

Rodzina w Szwecji kupiła t-crossa 1,0 tsi. W niczym to dla mnie nie jest lepsze od dustera. Nawet wnętrze dacii się broni.
 
To już sam zostałem z turbo dinozaurem 🤔
 
Takie coś znalazłem. LPG do diesla.Panowie wasze diesle nie muszą palić 4.5 L tylko 3 L haha. Wieksza moc do 25% ,mniejsze spalanie,czystsze i lepsze spalanie,brak nagarów i dba o katalizatory i filtry DPF 😄
 

Attachments

  • 20221117_141239.jpg
    20221117_141239.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 50
Takie coś znalazłem. LPG do diesla.Panowie wasze diesle nie muszą palić 4.5 L tylko 3 L haha. Wieksza moc do 25% ,mniejsze spalanie,czystsze i lepsze spalanie,brak nagarów i dba o katalizatory i filtry DPF 😄
Ale, ze to niby nowość? Cyklicznie od 20 lat widze takie artykuly i opracowania. Generalnie, jest to zbyt skomplikowane i nie przynoszace wymiernych oszczednosci dla zwyklego posiadacza diesla
 
Zanim Ci się w dieslu zwróci LPG, to zdążą ten samochód już dwa razy na żyletki przetopić 😉. Kiedyś słyszałem, że w którejś lokalnej firmie kilka ciężarówek jeździło na takim combo i tutaj miało by to może prawo bytu, ale w osobówce...nie sądzę.
 
@sprajt2 Nie no jak ktoś jeździ 30-40 tys km rocznie to by mu się szybko zwróciło bo instalacja podobno koło 4500-5000 zł kosztuje 🙂do zwykłej benzyny mpi ponad 3 tys zł spokojnie instalacja lpg kosztuje. Ale jak ktoś jezdzi mało to nawet lpg do benzyny mu się nie opłaca 🙂
 
Jakieś 3-4 lata temu robiłem rozeznanie - nie było opcji instalacji za 4.5-5tys. może teraz system potaniał - ale oszczędności zaczynają kiedy samochód pali konkretne ilości paliwa - 12-15l/100 i dużo jeździ - czyli dostawcze i ciężarowe.
 
@sprajt2 Nie no jak ktoś jeździ 30-40 tys km rocznie to by mu się szybko zwróciło bo instalacja podobno koło 4500-5000 zł kosztuje 🙂do zwykłej benzyny mpi ponad 3 tys zł spokojnie instalacja lpg kosztuje. Ale jak ktoś jezdzi mało to nawet lpg do benzyny mu się nie opłaca 🙂
Naczytales sie bzdur. Teoretycznie jest to rozwiazanie w branzy transportu. Ale takich gratow nie mozna wsadzac w auta w leasingu. Z reszta tak jak pisalem. Nie zdaje to egzaminu tak samo jak wszystkie genialne na papierze rozwiazania, no autobusy na CNG/LPG.
 
. Kiedyś słyszałem, że w którejś lokalnej firmie kilka ciężarówek jeździło na takim combo i tutaj miało by to może prawo bytu, ale w osobówce...nie sądzę
Takie rozwiązania nie są jakoś specjalnie ekonomiczne pod względem kosztów paliwa .Główny grant to był brak opłat autostradowych w Niemczech.
 
@soszo bardzo możliwe, nie wchodziłem już w szczegóły po co to i na co to 🙂
 
Miasto: średnia 25 km/h - dystrybutor: 5,92 L/100 // komp: 5,2 L/100

Wyzwanie cierpliwości, nie zważając, że wyprzedzają mnie kierowcy Dustera 😁 - 536 km trasy 100 km/h z czego 65 km trasami międzywioskowymi: 80-30 km/h: średnia 84 km/h - dystrybutor: 4,69 L/100 (komp: 4,0 L/100)

Bez wyzwania cierpliwości: 517 km, z czego trasy międzywioskowe 50km, reszta 120 km/h
średnia 97 km/h - dystrybutor: 5,42 L/100 (komp: 4,8 L/100)

1.6 tdci
czuwaj
 
W końcu udało się w wanklu osiągnąć poniżej 21 literków na setkę w cyklu miejskim, a konkretnie to wyszło pod dystrybutorem 245,1 km przejechane na 51,38 l paliwa, czyli w efekcie 20,96 l/100km
a wcześniej miasto zjadało 22 do 23 litrów na setkę
🤑
 
Back
Top