• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

Chodzi o EELQMS. Ogólnie bezsensowne porównania z większymi graczami na rynku. Ten olej nie posiada oficjalnych aprobat. A MAN to już w ogóle nie ma nic do rzeczy...
 
Jeśli olej zachodni ma jakieś pakiety pod stare wersje z dawnych lat, to ja wolę nasz i nie musi być na nim napisane Nissan.
Ja natomiast wolę starszy pakiet, ale oficjalnie certyfikowany i kontrolowany produkt z zewnątrz. Mam wierzyć na słowo małemu producentowi oleju? Nie, wolę większy koncern.


Valvoline Max Life, który mam w szafie, bo kupiłem jakiś czas temu na promocji, ma logo na opakowaniu 4L i 1L. To cieszy, szczególnie dla kogoś, kto widzi w oleju coś poza zmianą etykietki.
 
@Zielony34
Myślisz że specol może przez dany okres dodawać pakiet o którym wspominał @wlyszkow a po kilku miesiącach stwierdzić że zmieni pakiet na tańszy/gorszy i przestanie spełniać normę A3/B4 i nie będzie informowało tym na opakowaniu?
@poziom1989
Jak to jest. Producent oleju może napisać wszystko co chce na opakowaniu? przykładowo specol moze napisać na w/w goldzie 5w40 ze spełnia takie i takie normy
API SN/CF, ACEA A3/B4 MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00 / 505 00, BMW Longlife-01, Renault RN0700 / RN0710, Opel GM-LL-B-025, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-12991, MS-10850, MS-10725 (Fiat 9.55535-GH2 oraz Fiat 9.55535-Z2)
i nikt nie ma nic do tego? nikt tego nie kontroluje? jednym słowem może napisać na opakowaniu co chce?
 
Jak nazwa wskazuje "spełnia". To są tylko deklaracje. Podobnie jak i ACEA itp.
 
czyli może napisac co chce i nikomu nic do tego?
nikt firmy za to nie ukarze? mogą tak robić? i czy spotkałeś się kiedyś z taką sytuacją że jakiś producent napisał że olej spełnia norme ACEA np A3/B3 a nie było to prawdą?
Na forum jest pełno analiz i czy jakiś olej mijał się z tym co napisał na opakowaniu?
Nie bronie w żaden sposób specola, lecz myślę że wyżej wymienione sytuacje są mało prawdopodobne.
 
Ja żadnego oleju nie bronię i świętego grala nie mam. Ale od nowej etykiety nieliczni usiłują Specola sprowadzić powoli do AMG.
Specol to mój potwierdzony, zbadany tu i polecany przez Was, NASZ nośnik na krótkie interwały z dodatkami. Niech nieliczni cofną się i popatrzą co było pisane. Oby to zamieszanie nie miało na celu prywatnych spraw, bo Specol jako firma nie zasługuje na oczernianie z takich powodów. Dyskusja dyskusją, ale prywata niech w domu zostanie.

Admin pisał.
"korzystają z gotowych pakietów, więc można założyć z jakimś prawdopodobieństwem że korzysta z pakietu z formułą przeciwdziałającą LSPI. Co do norm API to żaden polski olej nie spełnia oficjalnie norm tej organizacji."

Czyli co tak samo robimy najazd na Lotos, Orlen i inne. A cenowo obecnie to chyba ktoś porównuje do tego shitu na Q. Niech ktoś nie porównuje cen oleju tego do innego, skoro skąpi na dobrą płukankę i kupuje z marketa za 8pln. Jedno z drugim się za bardzo gryzie.
API SN daje i gwarantuje Infineum z pakietem tak samo jak zgodność z ACEA 2016 czego wiele olejów na starszych pakietach nie ma.
Gwarancja jest producenta pakietu, to nie jest mało. A ogólnie na butlach producenci mogą wszystko, bo nawet tu nie sprawdzamy jak w ich labie, do tego wahania w składzie i robi się jak w skokach, pierwszy nie musi być pierwszy, bo są dodatki za wiatr i belkę. Więc całe to zamieszanie jest tylko biciem piany, która tak czy siak opadnie kiedyś.
Do czego zmierzam - Dobrze, że mamy takie oleje za takie pieniądze i nie musimy się zachwycać na przykład "Mannolem" który to nawet norma nie trzymał w niektórych produktach, z tego, co pamiętam. Olej jest wystarczający do prostych, nieskomplikowanych silników, ale tez nie sądzę, że interwały 15 tysięcy byłyby słuszne.

Gdzie te zachwyty uleciały, komuś silnik się zatarł na tej oliwie ?
 
Last edited by a moderator:
@Kuba Kliknij
Post automatically merged:

@Skiper mieszasz tematy. API w Europie nas nie interesuje, to raczej ciekawostka. Tutaj tylko chodzi o świadomość, nic więcej.
 
Last edited by a moderator:
Dobrze, ale zachwyty były, a teraz co przez naklejkę już olej jest ble ?
Specol robi tak samo, to co w tych samych osobach się takiego stało, skoro się zachwycały, a teraz taki najazd. Brak jasności tu się rysuje.
W takim razie ja uznaję, że polecaliście mi nasz niesprawdzany olej z premedytacją i nie wspominaliście o tym.
Tak naprawdę, na bańkach można wszystko napisać, a my tu tego dokładnie nie sprawdzimy i to jest pewne.
 
Specol to mój potwierdzony, zbadany tu i polecany przez Was, NASZ nośnik na krótkie interwały z dodatkami.

U mnie tam Specol 5W30 w Corsie już jeździ 10 tys. bez niczego (dolałem resztki innego 5W40 i 5W50 z innych baniek jeśli chodzi o "dodatki"). Zmianę robię za jakieś 2-3 tys. bo akurat będzie okrągła cyfra na liczniku xD. Na tym forum jest sporo purystów olejowych, ale to nie znaczy, że każdy ma takie samo podejście.

A nie przepraszam, wlałem dodatek bizola na wycieki przecież.
 
@Skiper gdzie pisze, że ten olej jest "ble"? Tylko podkreślam brak oficjalnych specyfikacji itp.
 
Wystarczy przeczytać pierwsze 2-3 strony i ostatnie 2-3 strony, by zobaczyć zmiany jakieś na ble. Skrajna zmiana dotyczy Zielony34, tomek evo zdania nie zmienił. Co jest powodem naklejka, skoro o specyfikacjach wiadomo od zarania. Są inne fakty, które przemawiają za tą pianą ?
 
Każdy może inaczej to interpretować. Jeżeli dany olej spełnia wymagania założone przez ACEA tzn. testy laboratoryjne np. kompatybilność elastomerów lub istotne testy silnikowe. Możemy wychodzić z założenia, że dana formulacja spełnia swoje zadanie. To i tak prawdę pisząc minimalne wymagania pod kątem jakości środków smarnych, niektóre aprobaty OE bazują na ACEA lub mają inne testy dodatkowe. Do tego dochodzi kwestia stabilności itd.
 
@poziom1989 z innego tematu w którym pisałeś o normach API i ACEA wynika że rzadko oleje mają ich oficjalnie aprobaty.
I teraz jeśli w mojej instrukcji nie ma innych norm tylko API i ACEA to czym się kierować przy wyborze oleju poza oficjalnymi aprobatą mi ACEA i API?
Czy specol gold 5w40 nie posiada żadnych innych aprobat którymi mógł bym się kierować? Dodam że w/w olej spisuje się dobrze w moim silniku.
 
Czy specol gold 5w40 nie posiada żadnych innych aprobat którymi mógł bym się kierować? Dodam że w/w olej spisuje się dobrze w moim silniku

Z tego, co mi wiadomo, to na dzień dzisiejszy Specol nie ma oficjalnych aprobat. Czy się dobrze spisuje, to być mógł powiedzieć robiąc analizę. Wtedy wiesz, czy ten konkretny olej w twoim konkretnym przypadku sobie poradził.

I teraz jeśli w mojej instrukcji nie ma innych norm tylko API i ACEA to czym się kierować przy wyborze oleju poza oficjalnymi aprobatą mi ACEA i API?

Masz normy dla swojego silnika i masz podaną w każdej instrukcji obsługi lepkość, oraz właśnie API\ACEA. Kierujesz się tymi kryteriami. Wszystko jest w instrukcji obsługi.
 
W instrukcji jest tylko lać olej ACEA A3 według warunków klimatycznych nie ma norm producenta i myślałem że jak olej zgodny za A3 to jest ok. Tym bardziej że mało jest tych z oficjalną aprobatą
 
Specol to dobry olej. Nie najlepszy ale pilnując interwałów do 10 tyś daje rady. Na forum opinie zmienne. Kiedyś z dodatków chwalono Manola, teraz spadł w rankingu. Znów za jakiś czas wypłynie jako odkrycie roku.
Jak są chętni to mogę przesłać próbkę Specola 504/507 + AR9200v2 po 10 tyś km . Sam pokryje połowę analizy. Zobaczymy co to umie w małym dieslu. Jak olej wytrzymały jest.
 
Kiedyś z dodatków chwalono Manola, teraz spadł w rankingu. Znów za jakiś czas wypłynie jako odkrycie roku.
Nie pamiętam, kto tu Manola chwalił, ale na pewno nie ja. Właściwie, to nie pamiętam, żeby na temat tych olejów było cokolwiek pisane.

Na forum opinie zmienne
Tego również nie zauważyłem.

Jak są chętni to mogę przesłać próbkę Specola 504/507 + AR9200v2 po 10 tyś km . Sam pokryje połowę analizy. Zobaczymy co to umie w małym dieslu. Jak olej wytrzymały jest.
Ale co to ma nam pokazać, jak analiza raz, że jest tylko dla Ciebie, dla Twojego konkretnego interwału i silnika, a dwa, że z AR to już zupełnie inny produkt.
Post automatically merged:

W instrukcji jest tylko lać olej ACEA A3 według warunków klimatycznych
Masz prosty silnik starej generacji. Na nasze warunki klimatyczne lej cokolwiek A3 5W40 i będzie dobrze. Jak chcesz mieć pewność certyfikacji i badań, to trzymaj się olejów dużych producentów.
 
Dodatki do diesla Manola.
Analiza ma pokazać czy ten olej po 10 tyś trzymie jakość.
Dla tego wybieram tani olej by wzbogacić go dodatkiem. I jak podkreślam, nikt nie podrobi ich beznadziejnych opakowań 😋 czyli trafienie na podróbkę prawie nie możliwe 😁
 
Dodatki do diesla Manola.
Może z dwie osoby się tutaj "jarają" takimi dodatkami. Argument mocno średni.

Analiza ma pokazać czy ten olej po 10 tyś trzymie jakość.
No, ale jak ma to pokazac, jak stosujesz dodatek...?

Dla tego wybieram tani olej by wzbogacić go dodatkiem. I jak podkreślam, nikt nie podrobi ich beznadziejnych opakowań 😋 czyli trafienie na podróbkę prawie nie możliwe
Ja wolę te parę złotych dołożyć do jakości formulacji, zamiast ją na własną rękę podbijać. Ale co, kto lubi. Temat podróbek, to fakt, wątpię, żeby ktokolwiek to podrabiał. Ten olej ma raczej niewielki % udziałów na rynku.
 
Back
Top