• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SPECOL - ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Jeśli są dodatkowe pytania do Specola to bardzo proszę bo domykam temat z technologiem.
 
Jaka jest lepkość w40 c.oleju przekładniowego syntetic 75w90
 
@tomek evo Mam pytanie do Ciebie. Dlaczego na stronie twojego sklepu specol gold 5w30 ma wpisane, lepsze parametry niz na oficjalnej stronie producenta?
To typowe dla tego Pana "podkręcanie" parametrów olejów, które sprzedaje.
Kiedyś to samo zrobił z repsolem 0w40. Dzisiaj jest piękna "morska opowieść" i link do karty producenta.
 
Last edited:
To typowe dla tego Pana "podkręcanie" parametrów olejów, które sprzedaje.
Kiedyś to samo zrobił z repsolem 0w40. Dzisiaj jest piękna "morska opowieść" i link do karty producenta.
Parametrów nie wymyślam i niczego nie podkręcam. Moze się zdarzyć, że w opie sa nieaktualne dane ale są to dane podane pzrez producenta. Co do Repsola to co konkretnie masz na myśli bo nie kojarzę.
Post automatically merged:

@tomek evo Mam pytanie do Ciebie. Dlaczego na stronie twojego sklepu specol gold 5w30 ma wpisane, lepsze parametry niz na oficjalnej stronie producenta? Warto by tez bylo zaznaczyc, że sa to rekomendacje a nie aprobaty. I skad tyle rekomendacji skoro producent na swojej stronie podaje polowe tego co Ty?
Moje przeoczenie bo są to parametry i normy jakie podawał Specol sprzed aktualizacji receptury. Dziś to pozmieniam.
 
To typowe dla tego Pana "podkręcanie" parametrów olejów, które sprzedaje.
Kiedyś to samo zrobił z repsolem 0w40. Dzisiaj jest piękna "morska opowieść" i link do karty producenta.
Fakt , że czasami jest bordello , ale nawet sami producenci podaja sprzeczne ze soba informacje. Wydaje mi się, że to zwykły bałagan a nie świadome działanie
 
Niestety przy setkach produktów czasami człowiek sam nie jest w stanie wszystkiego dopilnować. Teraz ceny zmieniają się tak dynamicznie, że trudno nadążyć ze zmianą cen. Karty techniczne niestety producenci często zmieniają po cichu i niestety bardzo często się zdarza, że nawet u dystrybutorów są nieaktualne dane. Oczywiście to jest moje niedopatrzenie, za które mogę tylko przeprosić natomiast o świadomym podkręcaniu parametrów nie ma mowy.
 
Poprawione. Stare parametry dotyczyły tylko opakowania 4l. Niestety miałem zdublowane aukcje i 4l też była poprawiana ale nie ta co trzeba. Dziękuje za zwrócenie uwagi.
 
Zapytałem w Specol o pewne fakty, oto odpowiedzi od laboratorium, jak w adresie email pisze.
Pytania zadawałem wprost tendencyjnie jak uświadamianie tu głosi.

1.Nasze oleje "od zawsze" spełniają specyfikacje, na podstawie odtworzenia formulacji producenta pakietu silnikowego, który wykonuje komplet testów silnikowych. Nie potwierdzaliśmy i nie potwierdzamy aprobat poprzez ich wykupienie, gdyż w przypadku niewielkiej firmy jaką jesteśmy koszt ten znacząco wpłynąłby na finalną cenę produktu, a w żaden sposób nie zmieniłby ich jakości.

Obecnie posiadamy aprobaty jedynie dla produktu Spec Diesel FAP/DPF 10W/40, gdyż jest to wymagane w postępowaniach przetargowych, w których bierzemy udział (informacje na ten temat może Pan znaleźć na naszej stronie www)

2.Wykupienie aprobaty wiąże się z koniecznością dostarczenia próbki do badań przy wykupieniu, następnie w czasie obowiązywania lub przedłużenia ważności mogą być sprawdzane próbki z rynku, ale dzieje się to niezwykle rzadko i bada się jedynie elementarne parametry.

Przy spełnieniu specyfikacji, bez wykupu aprobat żadna z organizacji (ACEA, API, OEM) nie sprawdza próbek naszego oleju z rynku, zdarza się, że weryfikują to klienci/pasjonaci badający oleje z rynku i zamieszczający wyniki na forach internetowych.

Jednakże chciałbym zaznaczyć, że firma Specol działa w oparciu o normę jakości ISO 9001:2015, którą jest objęty proces projektowania technologicznego, produkcji, kontroli jakości i sprzedaży, każda partia produktowa jest szczegółowo badana w odniesieniu do norm wewnętrznych i deklarowanych specyfikacji przed wprowadzeniem na rynek.

Chodzi o użycie ich oleju w aucie na gwarancji.

3.Użytkowo można, jednakże producent samochodu może nie uznać ewentualnej reklamacji nawet niepowiązanej z olejem, gdyż zwykle rekomenduje użycie konkretnego oleju, zwykle 1 lub 2 marek.

Czyli coś się potwierdza, ale i kolejne info dochodzi.

1.Odtwarzają formulację producenta pakietu silnikowego, czyli nie eksperymentują.
2.Kontrola po wykupieniu aprobat jest na początku, a dalej niezwykle rzadko i dotyczy tylko elementarnych parametrów.
3.Działają w oparciu o normę jakości ISO 9001:2015.
4.Każda partia a nie tylko na początku powstania oleju, jest szczegółowo badana w odniesieniu do norm wewnętrznych i deklarowanych specyfikacji przed wprowadzeniem na rynek.
5.Użycie oleju w silniku na gwarancji, to jest norma że jak coś nawet na co olej nie ma wpływu, to ASO czy centrala zawsze zaczepi się braku aprobat z automatu.

Biorąc te informacje, uważam tu uświadamianie za nie pełne info. Wobec tego uznaje tylko jedno, na gwarancji nie, bo to będzie punkt zaczepienia dla ASO/centrali, traktuję to jako pretekst dla tych podmiotów, a nie ryzyko zastosowania oleju Specol.

Zadziwiające jest to, że od zawsze tak było i polecający tu nie informowali o tym. A teraz jest tego aż nadto, co wygląda niestety tendencyjnie, by nie nazwać tego jakimś celowym uwypuklaniem tych informacji. Radykalna zmiana osób dawniej polecających, czy opisujących pod analizą np. 5W40 jest co najmniej dziwna i niewytłumaczalna. Skoro od zawsze tak jest, to nie sądzę aby większość tu stałych bywalców, nagle się o tym dowiedziała, czy douczyła. Pod analizami wcześniejszymi, przez wiele stron nie ma o tym wzmianki, ani takiej o tym burzy jak obecnie. Nie wiem, komuś coś na Specolu z silnikiem się stało ? Jak pamiętam adambogusz pisał, że w Mini zmienił olej z 5W40 Gold Specola na jakiś od BMW, w silniku coś się stało i pisał, że szkoda że zmienił olej, bo może wtedy by się nic nie stało z pierścieniami.

Proszę aby dalej uświadamiający nie pisali podobnie, temat uważam za wyjaśniony. Kto chce stosować, sam zdecyduje i kropka. A przy polecaniu, trzeba jasno zaznaczać, na gwarancji nie, bo urwie się koło a mimo to ASO przyczepi się do braku aprobat. Nie sądzę by te oleje bez aprobat, były mega ryzykiem.

Co do bałaganu w info w sklepie, u dystrybutora Shell nawet z naklejkami na bańkach/aukcjach jest nieaktualnie, więc co tu mówić o kartach.

Co z tych info jest nie tak, że nadal czeka post na akceptację. W Specolu w czymś się mylą ?
 
Last edited by a moderator:
Przecież znane były powody dla których nie wykupili aprobat. I widzę w dalszym ciągu istnieje problem z ogólnym zrozumieniem, nikt przecież tej marki nie krytykował, lecz informował. Użytkownicy po prostu muszą darzyć tą markę zaufaniem, bo sami przyznali otwarcie nikt ich nie kontroluje z zewnątrz, nie muszą wysyłać próbek itp.
 
Nie widziałem, by ktoś ich o to zapytał, zamiast snuć domysły. Wyjaśnij czemu post mój, nie dopuściłeś wczoraj, tylko po 8h ?
Taki stan jest od zawsze, o tym nikt nie pisał i nie chciał napisać. A zauważasz różnicę pomiędzy nie informować wcale o aprobatach, a informować co drugi post. Taka jest różnica w perspektywie czasu, wystarczy przeczytać VOA 5W40, zaprzeczysz ?
 
🤦‍♂️ Ale Ty masz problemy... Ludzie mieli tą świadomość, ale nie informowali o tym. Oprócz tego zmieniło się nastawienie niektórych użytkowników odnośnie aprobat, certyfikacji itp. Skoro była dyskusja, niektóre osoby zostały poinformowane, osobiście nie widzę w tym nic złego, po to jest w końcu forum. Jak na razie to Ty jesteś użytkownikiem, który ciągnie ten temat od dłuższego czasu, bezsensu. I sugeruję Ci go w końcu zakończyć, bo już nic nowego nie wniesiesz.
 
@Skiper, na początku forum w ogóle nie roztrzasaliśmy kwestii aprobatą / deklaracja producenta.
Teraz wiemy dużo więcej i pojawiają się takie problemy.
Ja osobiście mam neutralny stosunek do specola, bo nie mają dla mnie oleju i nie planują go wprowadzić. Również mam odpowiedź na ten temat że specola!

Co do kwestii aprobat, to osobiście widziałbym API/acea jako minimum i 2 aprobaty producenckie, np VW 504507 i 505.01.
To uwiarygodniło by producenta na polskim rynku w 100%.
Orlen max expert vs pro ?
ME aprobat ma jak na lekarstwo, a ceny świetne.
 
Last edited by a moderator:
@DjStar
Myślę, że jakbym znał kogoś kto używa Specol z powodzeniem w swojej hondzie, toyocie, nissanie czy innym japońskim wozidełku, to nie miałbym żadnych oporów by przejść na ten olej, bo uważam, że jest zdecydowanie wart uwagi. Zwłaszcza, ze ryzyko podróbki praktycznie jest znikome.
Wiem, że stary temat, ale dopiero teraz go odkopałem. Ja akurat jestem posiadaczem samochodu honda z silnikiem i-vtec. Jeżdżę na oleju specol spec gold 5w30 - i tak - dodaję do oleju Archoil 9100. Wymiana oleju co 8-10 tys km, jazda 80% miasto, 20% trasy. Silnik czyściutki, cichy.Aktualny przebieg 45tys km.
 
Wiem, że stary temat, ale dopiero teraz go odkopałem. Ja akurat jestem posiadaczem samochodu honda z silnikiem i-vtec. Jeżdżę na oleju specol spec gold 5w30 - i tak - dodaję do oleju Archoil 9100. Wymiana oleju co 8-10 tys km, jazda 80% miasto, 20% trasy. Silnik czyściutki, cichy.Aktualny przebieg 45tys km.
Też mam taki silnik. Lałem 5w30, później 0w30 a teraz mam 0w20.
Nic nie dodaję do oleju i silnik też czyściutki.

Trzebaby zrobić badanie zużytego oleju by dowiedzieć się czy silnik ma się na nim dobrze bo takie opinie nie są miarodajne.
 
Niektórzy bronią tego Specola jak niepodległości... :p
 
IMG-20221117-WA0002.jpg
 
Back
Top