• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

SPECOL - ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Mnie zastanawia jedno, dlaczego jest tak powszechne zaprzeczanie faktom jeżeli chodzi o Specola?
Nie wiem, co jeszcze trzeba przeanalizować, wyciągnąć, udowodnić żeby przekonać ludzi, że Specol to nie jest najwyższej klasy blenderem...
Argumenty, że Specol blendował dla shella/castrola/mobila znaczą tylko tyle, ze dla nich potrafią utrzymać reżim technologiczny, a na rynek detaliczny sprzedają - no właśnie co sprzedają?
Skoro amatorzy z forum internetowego w podstawowych analizach, które można potraktować jako kontrolę zgodności parametrow z tymi, które deklaruje producent, przyłapują go na znacznych odstępstwach, to co tu jeszcze pisać/tłumaczyć?

Na 15 przeanalizowanych olejów Specola, 3 wykazały znaczne odstępstwa od deklarowanych parametrów w tym chyba A5/B5 wygląda jak żart.
19 olejów Orlena - 0 grubszych niezgodności
19 analiz Lotosa - 1 wtopa z syntheticiem, ładnie wytłumaczona przez samego Lotosa.
Lotos/orlen są zarejestrowani w ACEA, API, posiadają wybrane aprobaty OE.
Specol ...?
Ze Specolem jest ten problem, że oni lubią zadeklarować zbyt dożo norm, który dany olej spełnia a faktycznie nie spełnia. Gdyby sformułowali to jako zalecamy do użycia w przypadku gdy zalecana jest ta a ta norma to by tak naprawdę za bardzo nie było sie do czego przyczepić. Oczywiście nie powinno tak być ale nie onacza też, że produkty są niskiej jakości. Bo niestety nie zgodzę się z tym, że są znaczne odstępstwa od deklarowanych parametrów. Dotychczasowe analizy Specola pokazały, że oleje w przeważającej części sa wysokiej jakości i w najczęściej w niczym nie ustępują nie tylko krajowej konkurencji ale również zagranicznej. Przynajmniej jeśli chodzi o te dane, którymi dysponujemy bo tak naprawde jest tego niedużo ale i tak znacznie wiecej niż w przypadku produktów Lotosa, Orlenu czy ogólnie konkurencji. I z tym jest problem bo aby mieć lepszy obraz to analizy muszą być bardziej rozbudowane a tego brakuje. Natomiast praktycznie każda analiza działa dla Specola na plus. Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 pokazał, że nie tylko trzyma deklarowane parametry ale faktyczne są lepsze od tych deklarowanych i deklarowanych przez znaczną cześć bezpośredniej konkurencji. Specol ma swoje za uszami i powinien zrobić porządek z normami, które deklarują bo sami sobie szkodzą nie jakością produktu tylko tym co wypisują na opakowaniu (jak z tym kuriozalnym A5/B5). Trzeba jednak uczciwie przyznać, że większy lub mniejszy bałagan w kartach to mają chyba wszyscy producenci. Np. Orlen deklaruje dla kilku olejów wg. mnie nierealnie niski parametr noack czy robi na czas aktualizacji kart. Lotos w swoim szlagowym produkcie sam sobie w karcie zaprzecza podając noack w wysokości 12,5 i jednocześnie produkt posiada aprobatą MB 229.5 (gdzie wymagany jest noack max 10,0). Karty Motula objęte są tajemnica (złośliwi twierdzą, ze by nie nadążali ze zmianami), Eurol wrzuca jakieś dziwne karty Fluenc-a a potem deklaruje na piśmie, ze nie ma zmian, a czasami ustalenie właściwej karty dla oleju dużego producenta jest kłopotliwe bo w zależności od Rynku i zakładu wytwórczego parametry się mogą między sobą różnić. Mnogość kart dla 1 oleju to też problem a np. widziałem 3 różne karty oleju GM Dexos 2 a podobno było ich dożo więcej. Valvoline swego czasu zaliczył wpadkę bo podobno oleje permanentnie nie trzymały parametru noack. Z analiz wielu olejów np. z Millersa (czy z drugiego końca skali Jasła) również wynika, ze producent mija się z prawdą co do spełniania przez olej danej normy i to nawet potencjalnie z dużo gorszymi konsekwencjami bo dochodzi do znacznego przekroczenia poziomu popiołów w low/mid saps-ach. Przykładów nieścisłości i rozmijania się z prawda widziałem już naprawdę tyle i w przypadku tylu producentów nie tylko w przypadku olejów ale wogóle, że gdybym sobie wszytskie przypomniał i miał je wymienić to byłby to najdłuższy post na tym forum. Nie chodzi mi tu o wybielanie Specola i sam uważam, że w wielu sprawach powinni się ogarnąć ale nie uważam, że na podstawie wykrytych nieścisłości należy Specola skreślać bo jak pisałem na podstawie przeprowadzonych analiz to jakościowo wypadli zdecydowanie na plus. VAG (a w szczególności VW) permanentnie okłamuje Klientów co do jednego z podstawowych "parametrów" pojazdu jakim jest pojemność bagażnika. Odstępstwo 20% to u nich norma a nie pojedyncze wpadki. Czy należy zatem skreślić wszystkie auta tego koncernu?
Kolejna sprawa jaka masz pewność, że dany blender (nie konkretnie Specol tylko wogóle) nie potrafiący utrzymać reżimu technologicznego w przypadku własnej produkcji będzie to robił w przypadku produkcji pod zlecenie? Z doświadczenia wiem, że często może być odwrotnie. Często taki kontrakt wygrywa się ceną idąc po bandzie a potem "jakoś to będzie". I niech nikt nie myśli, że jak Rumun, Bułgar, Węgier czy Turek blenduje u siebie Castroal, Mobila czy co tam jeszcze to stoją nad nim Panowie z tychże zacnych firm i czujnie obserwują a potem każda partię badają u siebie w labolatorium przed wypuszczeniem na Rynek. Owszem jakaś kontrola musi być i jest ale często ogranicza się to zapewne głównie do deklaracji i aprobat na użyte "materiały wsadowe" i oświadczeń blendera.
 
Wymień mi drugiego producenta oprócz SCT, którego oleje nie spełniają norm nadrukowanych na butelkach. I to jeszcze takich podstawowych jak ACEA i API
 
Last edited:
A nie było tu kiedyś czasem tak że komuś w Gold 5W40 na dnie po zimie pływał jakiś glut? I później nagle temat zniknął??
 
@Navi chyba miał galaretę w oleju, ale nie pamiętam czy w gold. Ja mam już 2 lata otwarta bańkę w nieogrzewanym garażu i jest ok.
 
@kwiatek.pl mam prawo wybrać producenta oleju według swoich kryteriów, a jeśli argument wielkości koncernu i jakości stojącej za takim produktem do Ciebie nie przemawia, to proszę bardzo Qualitium Protec za 8 dych za 5 litrów jest do wzięcia z popularnego serwisu na A.

Nie mam nic do Specola. Przejeździłem na nim kupę kilometrów. Doszedłem do wniosku, że czas na zmiany. Może jestem naiwny, ale mimo postów @tomek evo i tak odnoszę wrażenie, że taki Mobil czy Elf ma więcej do stracenia jeśli chodzi o reputację, niż mały blender z meksyku europy. Jeśli zlecają komuś robotę to w pewnym stopniu muszą to kontrolować. Nikt nikomu na słowo i oświadczenia wierzyć nie będzie, gdy w grę wchodzi duża kasa i reputacja. Byłoby to bardzo nierozsądne z ich strony. Uważam, że duży koncern zlecający będzie dodatkowym ogniwem w weryfikacji jakości, może nie cały czas, ale choćby wyrywkowo. Blender robiący coś pod swoją marką nikogo nad sobą nie ma.
 
Wymień mi drugiego producenta oprócz SCT, którego oleje nie spełniają norm nadrukowanych na butelkach. I to jeszcze takich podstawowych jak ACEA i API
Ja by każdego posprawdzać każdy olej to nie wiem czy by się 1 producent ostał co jest bez skazy. My tu na razie nawet nie sprawdziliśmy gruntownie ułamka promila. W ilu olejach był sprawdzany noack czy hths? No właśnie.
 
Co właśnie? To właśnie specol 0W30 jest do sprawdzenia . Twierdzą, że przy KV 100 9.7 ten olej ma hths 3.6.
 
Właśnie nie mamy praktycznie nic sprawdzone więc trudno stwierdzić czy dany olej faktycznie spełnia wszystkie normy. Specol 0w30 z tego co wiem ma HTHS w granicach 3,50-3,55 a przynajmniej miał jakiś czas temu gdy ta kwestia została poruszona. Był on opisany nawet jako A5/B5. Nie wiem czy ten olej jest dalej dokładnie taki sam. Fakt faktem, że niekonsekwencja w opisach na butelkach Specola czasami poraża. I z tym nie dyskutuje.
 
Dziś ma wg karty KV 100 10.3 i nadal jest ACEA A3/B4.
 
Specol z A5/B5 zrobił taką fuszerkę ze mała bania. Zawsze grzecznie odpisywali a na pytanie o A5/B5 cisza na planie 😄
Raz spróbowałem marki i jakoś wtopiłem bądź oleum nie dogadało się z engine 😄👍
 
Dokładnie. Seria Gold w SAE do i poniżej 30 nie spełnia wymogów formalnych dla API SN. A spełnienie ACEA A3/B4 jest wątpliwe, tu trzeba by zbadać HTHS.
 
Ile by kosztował test HTHS dla 0W30?
 
Back
Top