joshua79
Użytkownik
- Samochód
- Focus II 1.6 TDCI
Orlen mial Platinum Rally 10w60 a Lotos Quazar 10w50.A Lotos/Orlen mają może 10W60 ???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Orlen mial Platinum Rally 10w60 a Lotos Quazar 10w50.A Lotos/Orlen mają może 10W60 ???
Ze Specolem jest ten problem, że oni lubią zadeklarować zbyt dożo norm, który dany olej spełnia a faktycznie nie spełnia. Gdyby sformułowali to jako zalecamy do użycia w przypadku gdy zalecana jest ta a ta norma to by tak naprawdę za bardzo nie było sie do czego przyczepić. Oczywiście nie powinno tak być ale nie onacza też, że produkty są niskiej jakości. Bo niestety nie zgodzę się z tym, że są znaczne odstępstwa od deklarowanych parametrów. Dotychczasowe analizy Specola pokazały, że oleje w przeważającej części sa wysokiej jakości i w najczęściej w niczym nie ustępują nie tylko krajowej konkurencji ale również zagranicznej. Przynajmniej jeśli chodzi o te dane, którymi dysponujemy bo tak naprawde jest tego niedużo ale i tak znacznie wiecej niż w przypadku produktów Lotosa, Orlenu czy ogólnie konkurencji. I z tym jest problem bo aby mieć lepszy obraz to analizy muszą być bardziej rozbudowane a tego brakuje. Natomiast praktycznie każda analiza działa dla Specola na plus. Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 pokazał, że nie tylko trzyma deklarowane parametry ale faktyczne są lepsze od tych deklarowanych i deklarowanych przez znaczną cześć bezpośredniej konkurencji. Specol ma swoje za uszami i powinien zrobić porządek z normami, które deklarują bo sami sobie szkodzą nie jakością produktu tylko tym co wypisują na opakowaniu (jak z tym kuriozalnym A5/B5). Trzeba jednak uczciwie przyznać, że większy lub mniejszy bałagan w kartach to mają chyba wszyscy producenci. Np. Orlen deklaruje dla kilku olejów wg. mnie nierealnie niski parametr noack czy robi na czas aktualizacji kart. Lotos w swoim szlagowym produkcie sam sobie w karcie zaprzecza podając noack w wysokości 12,5 i jednocześnie produkt posiada aprobatą MB 229.5 (gdzie wymagany jest noack max 10,0). Karty Motula objęte są tajemnica (złośliwi twierdzą, ze by nie nadążali ze zmianami), Eurol wrzuca jakieś dziwne karty Fluenc-a a potem deklaruje na piśmie, ze nie ma zmian, a czasami ustalenie właściwej karty dla oleju dużego producenta jest kłopotliwe bo w zależności od Rynku i zakładu wytwórczego parametry się mogą między sobą różnić. Mnogość kart dla 1 oleju to też problem a np. widziałem 3 różne karty oleju GM Dexos 2 a podobno było ich dożo więcej. Valvoline swego czasu zaliczył wpadkę bo podobno oleje permanentnie nie trzymały parametru noack. Z analiz wielu olejów np. z Millersa (czy z drugiego końca skali Jasła) również wynika, ze producent mija się z prawdą co do spełniania przez olej danej normy i to nawet potencjalnie z dużo gorszymi konsekwencjami bo dochodzi do znacznego przekroczenia poziomu popiołów w low/mid saps-ach. Przykładów nieścisłości i rozmijania się z prawda widziałem już naprawdę tyle i w przypadku tylu producentów nie tylko w przypadku olejów ale wogóle, że gdybym sobie wszytskie przypomniał i miał je wymienić to byłby to najdłuższy post na tym forum. Nie chodzi mi tu o wybielanie Specola i sam uważam, że w wielu sprawach powinni się ogarnąć ale nie uważam, że na podstawie wykrytych nieścisłości należy Specola skreślać bo jak pisałem na podstawie przeprowadzonych analiz to jakościowo wypadli zdecydowanie na plus. VAG (a w szczególności VW) permanentnie okłamuje Klientów co do jednego z podstawowych "parametrów" pojazdu jakim jest pojemność bagażnika. Odstępstwo 20% to u nich norma a nie pojedyncze wpadki. Czy należy zatem skreślić wszystkie auta tego koncernu?Mnie zastanawia jedno, dlaczego jest tak powszechne zaprzeczanie faktom jeżeli chodzi o Specola?
Nie wiem, co jeszcze trzeba przeanalizować, wyciągnąć, udowodnić żeby przekonać ludzi, że Specol to nie jest najwyższej klasy blenderem...
Argumenty, że Specol blendował dla shella/castrola/mobila znaczą tylko tyle, ze dla nich potrafią utrzymać reżim technologiczny, a na rynek detaliczny sprzedają - no właśnie co sprzedają?
Skoro amatorzy z forum internetowego w podstawowych analizach, które można potraktować jako kontrolę zgodności parametrow z tymi, które deklaruje producent, przyłapują go na znacznych odstępstwach, to co tu jeszcze pisać/tłumaczyć?
Na 15 przeanalizowanych olejów Specola, 3 wykazały znaczne odstępstwa od deklarowanych parametrów w tym chyba A5/B5 wygląda jak żart.
19 olejów Orlena - 0 grubszych niezgodności
19 analiz Lotosa - 1 wtopa z syntheticiem, ładnie wytłumaczona przez samego Lotosa.
Lotos/orlen są zarejestrowani w ACEA, API, posiadają wybrane aprobaty OE.
Specol ...?
K2 ma w swojej ofercie 10W60 w porównywalnej cenie do Specola.Orlen mial Platinum Rally 10w60 a Lotos Quazar 10w50.
Ja by każdego posprawdzać każdy olej to nie wiem czy by się 1 producent ostał co jest bez skazy. My tu na razie nawet nie sprawdziliśmy gruntownie ułamka promila. W ilu olejach był sprawdzany noack czy hths? No właśnie.Wymień mi drugiego producenta oprócz SCT, którego oleje nie spełniają norm nadrukowanych na butelkach. I to jeszcze takich podstawowych jak ACEA i API