apede
Użytkownik
- Samochód
- Swift 1,2 Duster 4WD dci
- Marka samochodu
- Suzuki Swift
- Budżet/ile litrów
- 140 / 4 L
- Silnik
- K12C
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W20, 5W-30 A1, A3, A5
Uszanowanie,
Pacjent to Swift 2017 (obecny model). Silnik K12C - benzyna bez turbo, bez GPF, bez start-stop, bez niczego co szkodzi
Przebiegi roczne to obecnie do 5000 km na rok, wóz robi trasę po mieście raz na tydzień i co kilka tygodni dłuższą. Garażowany w bloku więc rozruchy na mrozie mu nie grożą.
Oleje jak to u japońców - od sasa do lasa Celuję w lekkobieżny 5W-30. Olej wymieniam co roku na wiosnę, razem z kołami. Postanowiłem uprzedzić inflację i kupić olej już teraz
Dotychczas były:
- 0W20 fabryczny
- po 1000 km i znowu po roku 5W30 Ecstar w ASO
- Orlen MaxExpert F 5W30 A5 - było OK
- obecnie Q8 Techno FE 5W30 A5/B5 - też jest OK
Z powodu głównie krótkich tras, szukam oleju który dobrze chroni silnik przy rozruchu. Jeśli kiedyś wóz będzie więcej latał po ekspresówkach to pewnie zmienię priorytety na wyższe KV100
Silnik jest na łańcuszku więc tym bardziej zależy mi na niskim CCS.
Wybór olejów tutaj jest bardzo duży. Mógłbym pozostać przy Q8 albo wrócić do Orlena, ale lubię poeksperymentować.
Waham się między dwiema drogami:
- patriotycznie #1: Lotos Synthetic 5W-30 A5
- patriotycznie #2: Specol 0W-30 (ich 5W-30 A5 jest jakiś taki gruby, CCS ok. 6000 to bardziej jak A3)
albo
- na bogaciej #1: Castrol Magnatec 5W-30 A5, ma niski CCS 4200 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...B9E8649802584420049CFA7/$File/BPXE-BEHEZ6.pdf
- na bogaciej #2: Castrol Magnatec 5W-30 C2 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...1497D7480258634003F6E0D/$File/bpxe-a8pjp4.pdf
Tu są obydwa Castrole w jednej tabeli
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/
C2 ma więcej Mo a A5 więcej Boru. Pytanie czy do tak prostego silnika C2 będzie miało jakiekolwiek zalety nad A5?
Czemu na bogaciej to akurat Castrol? Bo tak Drogie Bravo pomóżcie
Pacjent to Swift 2017 (obecny model). Silnik K12C - benzyna bez turbo, bez GPF, bez start-stop, bez niczego co szkodzi
Przebiegi roczne to obecnie do 5000 km na rok, wóz robi trasę po mieście raz na tydzień i co kilka tygodni dłuższą. Garażowany w bloku więc rozruchy na mrozie mu nie grożą.
Oleje jak to u japońców - od sasa do lasa Celuję w lekkobieżny 5W-30. Olej wymieniam co roku na wiosnę, razem z kołami. Postanowiłem uprzedzić inflację i kupić olej już teraz
Dotychczas były:
- 0W20 fabryczny
- po 1000 km i znowu po roku 5W30 Ecstar w ASO
- Orlen MaxExpert F 5W30 A5 - było OK
- obecnie Q8 Techno FE 5W30 A5/B5 - też jest OK
Z powodu głównie krótkich tras, szukam oleju który dobrze chroni silnik przy rozruchu. Jeśli kiedyś wóz będzie więcej latał po ekspresówkach to pewnie zmienię priorytety na wyższe KV100
Silnik jest na łańcuszku więc tym bardziej zależy mi na niskim CCS.
Wybór olejów tutaj jest bardzo duży. Mógłbym pozostać przy Q8 albo wrócić do Orlena, ale lubię poeksperymentować.
Waham się między dwiema drogami:
- patriotycznie #1: Lotos Synthetic 5W-30 A5
Lotos - Synthetic A5/B5 5W-30
Lotos Synthetic A5/B5 5W-30 Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy! Jakość...
www.oilclub.pl
Specol - Gold 0W-30
Specol Gold 0W-30 SN/CF Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy. Jakość: ACEA A3/B4 API SL/SM/SN/CF ILSAC GF-5 Spełnia wymagania: BMW LL-01 MB 229.3/229.5 Opel GM-LL-A-025 RN 0700/0710 Volvo 95200356 VW 502.00/505.00...
www.oilclub.pl
albo
- na bogaciej #1: Castrol Magnatec 5W-30 A5, ma niski CCS 4200 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...B9E8649802584420049CFA7/$File/BPXE-BEHEZ6.pdf
- na bogaciej #2: Castrol Magnatec 5W-30 C2 https://msdspds.castrol.com/bpglis/...1497D7480258634003F6E0D/$File/bpxe-a8pjp4.pdf
Tu są obydwa Castrole w jednej tabeli
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/castrol-magnatec-start-stop-5w-30-a5.1441/
C2 ma więcej Mo a A5 więcej Boru. Pytanie czy do tak prostego silnika C2 będzie miało jakiekolwiek zalety nad A5?
Czemu na bogaciej to akurat Castrol? Bo tak Drogie Bravo pomóżcie