Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Jak to jest taka temperatura " na co dzień" to degradacja może być naprawdę ekspresowa .@Kuba ; ja bym założył że olej w tym samochodzie co ma 130stC po prostu szybciej będzie uległa degradacji.
Już pewnie zostało wyjaśnione ale zakładam, że wcale nie tak szybko. Obstawiam 20 kilometrów albo nawet więcej.Zagadka dla czytających ten wątek.
Mam silnik, który lubi mocno zagrzać olej w upalne dni i podczas szybszej jazdy (1.4 tsi), w skrócie: zimą, gdy na dworze jest np -2 st, olej podczas długiej jazdy krajówką 90-100 km/h utrzymuje się ok 87-92 st. Analogicznie podczas takiej jazdy latem przy 28 st olej ma ok 95-100 st. Jak wjadę na drogę szybkiego ruchu i ustawię na tempomacie powiedzmy 140 km/h, to zimą olej ma 103-106 st, a latem w upale będzie miał 111-116 st.
Widać, że mocno reaguje na zwiększenie obciążenia. Teraz tak, w ubiegły weekend na dworze było 28 st, wyjechałem z domu z zimnym silnikiem od razu na ekspresówkę (mam ok 500m). Po dojeździe do Ski płyn już dochodził do roboczej temp., oczywiście olej jeszcze zimny. Od razu ustawiłem tempomat na 130 km/h i nie zdjąłem go nawet na moment przez 40 km. Zgadujcie, po ilu km jazdy olej doszedł do temperatury roboczej i przestało wzrastać.
Temu, kto będzie najbliżej stawiam wirtualne piwo.
Do Dustera 1.6 założyłem podstawkę pod filtr oleju w którą jest wkręcony czujnik temperatury oleju, Wskaźnik pokazuje temperatury powyżej 50st C. Do temperatury 90 stopni temperatura oleju rośnie równo z temperaturą cieczy chłodzącej, podczas jazdy miejskiej temperatura oleju utrzymuje się w granicach 110-115 stopni, podczas jazdy s-ką ok 110k/h temperatura wzrasta do 120-125 stopni, podczas jazdy z prędkościami ok 130km/h temperatura wzrasta do 130-135 stopni. czujnik mam założony od tygodnia i na chwile obecną udało mi sie go zagrzać maksymalnie do 137stopni. ( w górach długi, kręty podjazd). W sumie nie wiem na ile wiarygodny jest ten czujnik,gdyż nie kalibrowałem go. Jedynie to co pisałem wyżej- temperatury oleju i cieczy do 90 są identyczneZagadka dla czytających ten wątek.
Mam silnik, który lubi mocno zagrzać olej w upalne dni i podczas szybszej jazdy (1.4 tsi), w skrócie: zimą, gdy na dworze jest np -2 st, olej podczas długiej jazdy krajówką 90-100 km/h utrzymuje się ok 87-92 st. Analogicznie podczas takiej jazdy latem przy 28 st olej ma ok 95-100 st. Jak wjadę na drogę szybkiego ruchu i ustawię na tempomacie powiedzmy 140 km/h, to zimą olej ma 103-106 st, a latem w upale będzie miał 111-116 st.
Widać, że mocno reaguje na zwiększenie obciążenia. Teraz tak, w ubiegły weekend na dworze było 28 st, wyjechałem z domu z zimnym silnikiem od razu na ekspresówkę (mam ok 500m). Po dojeździe do Ski płyn już dochodził do roboczej temp., oczywiście olej jeszcze zimny. Od razu ustawiłem tempomat na 130 km/h i nie zdjąłem go nawet na moment przez 40 km. Zgadujcie, po ilu km jazdy olej doszedł do temperatury roboczej i przestało wzrastać.
Temu, kto będzie najbliżej stawiam wirtualne piwo.