• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Temperatura oleju.

@STREAM-HD W wielu autach nie ma czujnika, a temp oleju jest obliczana z algorytmu po obd. VAG stosuje czujnik temp zintegrowany z czujnikiem poziomu oleju, tam są 3 piny na wtyczce. BMW różnie, albo taki sam, jak w VAGu, albo czujnik wkręcony do podstawy filtra, MB ma czujnik w misce.
 
I przesyła je bezprzewodowo? Do niektórych skrzyn nie prowadzi żaden przewód elektryczny.
W Hondzie jest zresztą to samo - w programie diagnostycznym widać temperaturę oleju, ale w serwisówce jest napisane, że jest ona obliczana.
 
Skoro jest obliczana, to na podstawie kilku parametrów. Roznica pomiedzy obliczona A rzeczywista jest np 2-3 st to wlasciwie żadna różnica dla.
 
Hmm... ja nie mam czujnika temp oleju i narzędzia diagnostyczne przy tym parametrze mają dopisek "obliczona". Jednak moje maksymalne odczyty były zbyt kontrowersyjne i zostały delikatnie mówiąc zanegowane.


Ze swojej strony mogę podejrzewać, że co producent to inne rozwiązanie i być może w Oplu temp oleju jest obliczana na podstawie temp płynu chłodzącego, bo te 2 czynniki mają jakiś tam pośredni kontakt w chłodnicy oleju.
Dla mnie najważniejsze że samochód jeździ i ma stabilne i powtarzalne odczyty temp oleju i w lecie i w zimie.
Ps. Po szybkim sprawdzeniu w necie, w Astrze K czujnik ciśnienia oleju ma 3 piny, ale nie jestem specem w tej materii, więc tylko tyle mogę stwierdzić.
 
Last edited:
W 406 RHY i 307cc RFJ czujniki poziomu oleju mają 3 piny, więc też podejrzewam że są zintegrowane z czujnikiem temperatury.
 
@CallMeDezy zgadza się, 2 pin to tylko poziom, 3 pin poziom+temperatura.
 
I tak mam w Hondzie.
 

Attachments

  • CZUJNIK-POZIOMU-OLEJU-HONDA-CR-V-RE-RM-07-EAN-GTIN-5902048884138.jpeg
    CZUJNIK-POZIOMU-OLEJU-HONDA-CR-V-RE-RM-07-EAN-GTIN-5902048884138.jpeg
    81,1 KB · Odwiedzin: 61
  • 0cc276fa406eaf1737c2b5d79275.jpeg
    0cc276fa406eaf1737c2b5d79275.jpeg
    98,2 KB · Odwiedzin: 51
Wczoraj patrzyłem temp. oleju ponownie i jak płyn chłodniczy osiągnął 90 C to temp. oleju 55 C pokazywało w komputerze pokładowym. Także jak ktoś pisał ,że 90 C płyn osiąga i olej też ma 90 C to jak dla mnie jest to fizycznie niemożliwe 🙂
 
Możliwe. Wszystko zależy od silnika, samochodu, wymienników ciepła, pojemności obu układów i pewnie jeszcze innych czynników.
 
Zgadza się, jak jest wymiennik olej-woda, a jeszcze do tego sucha miska - to wszystko jest możliwe, również temperatura praktycznie 1:1.
U mnie w IX nie ma już i tak żadnego wskaźnika - ani temperatury wody nawet, no ale jakoś tam to wszystko bez problemu działa.
 
@Kaczorek79 Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę, upewniałem się czy kolega napewno dobrze sprawdził bo samochody często nie wyświetlają temp oleju, ciśnienia itp. mimo, że mają czujniki i dopiero w interfejsie diagnostycznym jest do nich dostęp.
 
Wczoraj patrzyłem temp. oleju ponownie i jak płyn chłodniczy osiągnął 90 C to temp. oleju 55 C pokazywało w komputerze pokładowym. Także jak ktoś pisał ,że 90 C płyn osiąga i olej też ma 90 C to jak dla mnie jest to fizycznie niemożliwe 🙂
To ze na kompie pokazywalo 90 stopni to nie znaczy ze tyle było. Vagi pokazuja 90 C przy ok 70-75 i tyczy sie to tez elektronicznego wskaznika na ekranie. Bedzie pokazywal 90 stopni od 75 do 115 C. W japoncach optymalna temp. na wskazniku jest juz przy ok 65 C
 
One nie mierzą źle, jak podepniesz vcds, to zobaczysz dokladna temperature.
Zegary pokazuja 90st, zebys nie latal do mechanika lub aso, ze masz popsuty ternostat i nie trzyma 90st.
Wałkowane milion razy na forum.
 
Zegary pokazuja 90st, zebys nie latal do mechanika lub aso, ze masz popsuty ternostat i nie trzyma 90st.
Znany temat w PSA. Peugeoty i Citroeny z lat 2000 mają dokładne wskaźniki i pokazują w dieselach około 80 stopni, a w cieplejszych benzynach nawet 100-110 i do dziś na grupach różnych modeli na fb średnio raz na dwa dni jest pytanie, czy to dobra temperatura XD Z jakiegoś powodu natomiast w 406 blat pokazuje 90 od około 80 stopni, ale przynajmniej jak jest wskaźnik temp. oleju to wydaje się jakby wskazywał poprawnie.
 
@magic27 W VAGu 90 pokazuje od 77 do 113 stopni rzeczywistych. Dopiero po podpięciu do kompa widać prawdziwą temp. Wskaźniki są buforowane na 90 st, żeby nie drażnić kierowcy.
 
Back
Top