• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Testy cierne Piotra Testera

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Przecież te Piotruś testera są o kant ..... Potłuc... Testy podgrzewania ok, ale te tarcie to porażka.
 
Co do testów podgrzewania, to kiedyś jak zabłądziłem na YT, to znalazłem filmiki ze specjalną maszyną do podgrzewania próbek oleju. Nawet te testy moim zdaniem nie są do końca miarodajne.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Moim zdaniem te testy bardzo dużo mówią o ochronie silnika w momencie rozruchu gdy nie ma jeszcze ciśnienia. A to wtedy jest najwyższe zużycie części. A później już sprawę załatwi ciśnienie.
 
Dobrze, piszac w ten sposob, wychodze z zalozenia, ze jestes inzynierem i potrafisz nam przekazac odpowiednia oraz przekonywujaca wiedze opierajac sie o budowe silnikow spalinowych, jakie obciazenia sa przenoszone itp. nastepnie z pomoca obliczen matematycznych wskazac roznice.
 
Nie trzeba być inżynierem żeby wiedzieć jak pracuje silnik, panewki nie mają bezpośredniego styku z wałem w czasie pracy , jednak się zużywają, jak? Są chwile w których to tarcie następuje, tak jak uruchamianie silnika. Krzywki wałków rozrządu w wielu silnikach mają zbliżone warunki pracy, bezpośrednie tarcie metalu, jak myślisz, lepiej spisze się olej przy ktorym próbka starła się o 0,1 mm czy np o 0,02mm? Oczywiście takie duże różnice są między olejami w tej samej specyfikacji np 5w40, o czymś to mówi.

Jeśli miałbym do wyboru 2 oleje uznanej marki, spełniające normy, w podobnej cenie ostatecznie wybrał bym ten który wypadł lepiej w teście Piotra, a nie nie odwrotnie, tylko wg tego testu.
 
dzemtruskawkowy napisał:
Moim zdaniem te testy bardzo dużo mówią o ochronie silnika w momencie rozruchu gdy nie ma jeszcze ciśnienia. A to wtedy jest najwyższe zużycie części. A później już sprawę załatwi ciśnienie.

XD
 
[mention]dzemtruskawkowy[/mention] niestety muszę sprawić Ci zawód. Tutaj na forum mamy inne spojrzenie na sprawę.Tego typu testy nie są dla nas wyznacznikiem jakości oleju.
 
dzemtruskawkowy napisał:
Moim zdaniem te testy bardzo dużo mówią o ochronie silnika w momencie rozruchu gdy nie ma jeszcze ciśnienia. A to wtedy jest najwyższe zużycie części. A później już sprawę załatwi ciśnienie.

dzemtruskawkowy napisał:
... lepiej spisze się olej przy ktorym próbka starła się o 0,1 mm czy np o 0,02mm? Oczywiście takie duże różnice są między olejami w tej samej specyfikacji np 5w40, o czymś to mówi. ...

Hahaha, każdy nowy, który tutaj trafia myśli dokładnie w ten sam sposób! :mrgreen:
Ja też tak myślałem, ale się wyleczyłem... ;)
Powód jest prosty, te "testy" to tylko niewielki wycinek zakresu pracy oleju i silnika.

Czytaj, analizuj, rozmyślaj, a dojdziesz do wniosku, że super wyniki w teście, na starcie pracy oleju nie są tożsame z jakością jego pracy na dystansie 10 tys km w naprawdę diametralnie różnych warunkach niż te, które panują na jego wałeczkach.
 
No ale podejście do tematu jest słuszne, tylko należało by zwiększyć ilość i rodzaj metod badawczych, które by symulowały zmienne obciążenia i temperatury pracy silnika.

Dodano po 3 minutach 53 sekundach:
A więc o czym świadczy że mobil new life 0w40 Polska / Niemcy ma inny wynik i ten sprzedawany u nas ma większe zużycie próbki? Czyżby był lepszy? Hmm.
 
dzemtruskawkowy napisał:
No ale podejście do tematu jest słuszne

podejście do tematu jest z czapy i to kompletnie.

Najpierw dowiedz się, co to jest Pompa oleju, Piotrkowi też to powiedz :D
dzemtruskawkowy napisał:
A więc o czym świadczy że mobil new life 0w40 Polska / Niemcy ma inny wynik i ten sprzedawany u nas ma większe zużycie próbki? Czyżby był lepszy? Hmm.

świadczy tylko o tym, że tak a nie inaczej w ten dzień był ustawiony księżyc względem marsa, albo tym, że jak ktoś rzucił kostkami do gry, to raz wypadło 12, raz 6.
dzemtruskawkowy napisał:
Nie trzeba być inżynierem żeby wiedzieć jak pracuje silnik, panewki nie mają bezpośredniego styku z wałem w czasie pracy , jednak się zużywają, jak? Są chwile w których to tarcie następuje, tak jak uruchamianie silnika. Krzywki wałków rozrządu w wielu silnikach mają zbliżone warunki pracy, bezpośrednie tarcie metalu, jak myślisz, lepiej spisze się olej przy ktorym próbka starła się o 0,1 mm czy np o 0,02mm? Oczywiście takie duże różnice są między olejami w tej samej specyfikacji np 5w40, o czymś to mówi.

Nie trzeba, a jednak ani Ty, ani Piotr "tester" nie macie pojęcia o czym piszecie. Ani o warunkach i ciśnieniach panujących w silniku, ani o układzie smarnym, ani o temperaturach w różnym zakresie pracy. Takie testy są tylko po to, aby nabijać suby na YT na nieświadomych ludziach.
 
dzemtruskawkowy napisał:
No ale podejście do tematu jest słuszne, tylko należało by zwiększyć ilość i rodzaj metod badawczych, które by symulowały zmienne obciążenia i temperatury pracy silnika.

Dodano po 3 minutach 53 sekundach:
A więc o czym świadczy że mobil new life 0w40 Polska / Niemcy ma inny wynik i ten sprzedawany u nas ma większe zużycie próbki? Czyżby był lepszy? Hmm.

Porównaj sobie jak powinno się przeprowadzać tego rodzaju testy (jak to robi Shell) z tym, co robi Pioter: https://youtu.be/pUr7-Ug1Uqc?t=343 Filmik Amsoila o tym co wart jest jednoręki bandyta w testach już ktoś tutaj umieszczał więc nie będę tego robił kolejny raz.
 
Czekam na jakiś merytoryczny argument dlaczego ten sam olej z innego kraju miał tak różne wyniki. Oczywiście zakupiony w pl o wiele gorsze.

Co ma pompa oleju do smarowania krzywek wałka rozrządu?

Takie testy są by uświadomić ludzi jak jest czarno na białym, by nie wierzyli w sam marketing.
 
Bo polski olej gorzej chroni kulkę czy co on tam teraz używa przed tarciem o kawałek metalu pod naciskiem iluś tam kg?

Co ma taka kulka do krzywek wałka rozrządu? Co ma kąpiel olejowa jednego z elementów do oleju pod ciśnieniem w magistrali olejowej? Przecież te testy nie mówią nic o tym jak olej zachowuje się w silniku, a tylko o tym jak działa na tym urządzeniu i tych dwóch elementach.

Także, panie Piotrze marketing swojego kanału proszę prowadzić na YT, nie tutaj. Ok?
 
Dlaczego olej AMG dużo lepiej chroni próbkę , niż lotos? Dlaczego olej niemiecki chroni lepiej niz polski? Jest jakaś zależność. Jezeli przy zadanym obciążeniu widać różnicę między olejami , znaczy że jest skuteczna, w silniku panują różne warunki pracy ale jeżeli przy prostej metodzie tarcia są różnice w zużyciu to w silniku takze są.
 
Może druciki Pana Piotra są różnej twardości , nie wiemy tego. On twierdzi że są z jednej partii , ale skąd to ma to wiedzieć ?
Skąd ma pewność że są takie same ? To tylko jeden powód że te testy są mylące , a tych powodów jest więcej.
 
Napisałem że nie jedyny , drugi to np taki że nie są to warunki panujące w silniku.
Dla mnie te dwa już wystarczą aby nie brać tych filmów pod uwagę.
 
Więc zapytam po raz kolejny, dlaczego dobre oleje mają lepsze wyniki od gorszych? Czy przy złych olejach zawsze była słabsza próbka ?
 
A skąd wiadomo, który olej jest gorszy? I w czym gorszy?
 
W tych filmach nie zawsze tak jest , nigdy nie była pokazana też powtarzalność np ten sam olej na innych próbkach , ten sam czas i obciążenie.
Co masz na myśli pisząc złe oleje , daj przykład.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top