• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zawór EGR - dylematy związane z czyszczeniem "zaślepienia".

Przy jakim przebiegu czyściłeś lub masz zamiar wyczyścić zawór EGR?


  • Total voters
    55
Nigdy nie miałem diesla, więc nie mam żadnego doświadczenia. Jeżeli przechodzę obok pracującego diesla w samochodzie, który był fabrycznie wyposażony w DPF, i czuję cierpki, mocny zapach ropy, to można przypuszczać, że DPF był usunięty? Czy może, że trafiłem na nierozgrzany silnik na bogatej mieszance, lub wypalanie DPF?
 
To jest właśnie sorry, ale takie dziadowskie pojmowanie wolności. Cytując klasyka: "Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka" i generalnie w cywilizowanym społeczeństwie ludzie respektują pewne normy, a Twoim zdaniem wszyscy inni uczestnicy ruchu mają znosić ponadnormatywną szkodliwą emisję z Twojego samochodu bo Ty masz w swoim mniemaniu większy komfort?

W tym momencie zaprzeczasz sam sobie. Wyciąłeś egr, wyciąłeś dpf-a, robisz syf i dorabiasz legendę, że jest lepiej bo jesteś mądrzejszy od inżynierów hondy. Nowy dpf do Twojej hondy wraz z montażem kosztuje tyle co komplet średniej klasy opon.
Naprawdę, sorry ale nie chce mi się już komentować tego bełkotu. Twoje wyszukane wywody są, jak wys#ywy jakiegoś tęczowego psychoekoterrorysty. Twoją wolność i prawo wyboru kto respektuje? Idź się przyklej do asfaltu i poczekaj co będzie, byle byś na mnie nie trafił. Niebawem będziesz płacił, że możesz puścić bąka i jeszcze ci z domu nie pozwolą wyjść. Po co miałem wycinać EGR? Został na swoim miejscu, wyłączony ma się dobrze. O co ty człowieku tak walczysz, o wolne poniedziałki? Co chcesz udowdnić? Tutaj nie ma filozofii, co ja jedyny tak mam i jeżdżę, masa ludzi, od wielu lat, jakoś nic, ale moja Honda ci weszła w ten łeb, że poranoji czy pie#dolca dostajesz, jakby mój jeden samochód coś zmieniał na tym świecie. Dla mnie jest tak lepiej i wygodniej i jeżdżę dalej, zauważam różnicę. Rownie dobrze mogłem mieć ten sam samochód fabrycznie bez tego wynalazku bo takie też są, więc co to zmienia?. Nic ci do tego, nikt cię do niczego nie zmusza ani nie namówia, nie każe siedzieć z nosem w rurach wydechowych, nie praw mi morałów, albo że jestem mądrzejszy od jakichś inżynierów, silnika nie zepsułem a wręcz na odwrót. Miałem opcję, skorzystałem, przecież DPF OFF też musi kosztować, kupy się nie trzyma takie pie#dolnie z d#py o nowym, gdzie samochód ma już 300k przebiegu i kilkanaście lat, wyraźnie zaznaczyłem wyżej, że już dogorywał i bez sensu mycie itp. Czy o oponach, gdzie jeżdżę na premium bo taki wydatek rozumiem a nie na coś co jest mi tak naprawdę zbędne i uciążliwe. No ale dobrze, że się tak chcesz troszczyć o moje zdrowie finanse i wydatki.
@SmartCheetah Ja przechodząc obok swojego to nic takiego nie czuję. Chcę się dopatrzyć okopcenia końcówek bo już sporo km przybyło od tego czasu i nic. Przecież też nie każdy diesel ma fabrycznie DPF, mój model np nie miał, zależy z jakiego rynku i rocznik. I czy miał czy nie spełniał euro 4. Fabrycznie silnik ten był projektowany bez DPF, wszedł wymógł to go dołożyli, wrzoda na d#pie.
 
Last edited by a moderator:
Nigdy nie miałem diesla, więc nie mam żadnego doświadczenia. Jeżeli przechodzę obok pracującego diesla w samochodzie, który był fabrycznie wyposażony w DPF, i czuję cierpki, mocny zapach ropy, to można przypuszczać, że DPF był usunięty? Czy może, że trafiłem na nierozgrzany silnik na bogatej mieszance, lub wypalanie DPF?
Moim zdaniem spaliny CR walą takim kwaśnym (nie umiem doprecyzować), szczegolnie jak zimny. Rozgrzany raczej nic nie czuc.
Wszystkie poprzednie technologie diesla z wydechu walily po prostu dieslem, jak ze starego stara.
 
@Iron nie interesuje mnie zarówno Twoja niekulturalna i ograniczona osoba, jak i Twój zadrutowany grat. Obchodzi mnie natomiast i będę piętnował to, że w 2023 roku, w podobno cywilizowanym kraju ciągle trafiają się takie głupki, dla których wycinanie dpfu itp. jest spoko i jeszcze się tym chwalą bo stałe wszyscy przefiltrujemy własnymi płucami ale samochód ma lżej👍
 
Jeżdżąc też nie zauważyłem jakiegoś dłuższego rozgrzewania silnika, no ale też jeżdżę więcej niż kilkanaście km dziennie. Jedynie co to po wyjeżdzeniu baku, niższą średnią no i oczywiście brak losowo włączajągo się w najmniej oczekiwanym momencie wypalania. To akurat był argument za.
bo zamiast usunąć przyczynę problemów, usunęli po prostu układy oczyszczania spalin i jeszcze na siłę próbują wmawiać, że to jest w porządku, że mają sprawne samochody i nie generują więcej syfu, niż wcześniej, co jest zwyczajnie fizycznie niemożliwe.
A jaka to przyczyna? 🤔, wiesz coś więcej, czego ja sam nie wiem o swoim samochodzie? Przecież nic mu nie dolega, wtryskiwacze, turbo wszystko się ma dobrze a czy generują mniej czy więcej syfu to nigdzie nie pisałem, szczerze mało mnie to obchodzi to nie wiem skąd taki wywód z d#py. Nawet cię zaskoczę, pan po "zabiegu" pytał czy nie chcę odsprzedać, cytując jego słowa, "tutaj przyjeżdżają nowsze niby lepsze samochody, ale nie widziałem by ktoś tak dbał, taki przypilnowany, zadbany i w dobrej kondycji jeszcze przy takim przebiegu", jedynie filtrowi to by już nic nie pomogło i w sumie słuszna decyzja, po co się wku#wiać.
prostu głupotą, która rozpoczęła się od zakupu samochodu z dieslem, który później nie jest odpowiednio eksploatowany, zaczyna sprawiać problemy i jego użytkownik, próbuje sobie szukać argumentów jaka ta ekologia jest zła i jak to trzeba z nią walczyć.
Jestem zadowolony z samochodu bo nie sprawia mi problemów, dzielnie służy, nie jest awaryjny, chociaż eksploatuje go sporo i często a mało nie jeżdżę. Widać głupio zrobiłem, powinien kupić inny, który sprawiał by problemy i dostarczał emocji a tak nudy, tylko eksploatacja.
Ale, trzeba temat zakończyć
No trzeba, to nie wiem co tak drążycie, że już komuś w portfel zaczęliście zaglądać co jest szczytem bezczelności.
 
Last edited by a moderator:
Na tą chwilę to Ty drążysz temat i próbujesz wepchnąć dziecko w brzuch, że zrobiłeś dobrze. Samochód TWÓJ wyszedł z DPF i powinien z nim jeździć. Usunąłeś? Okej! Zaczną się normalne przeglądy w PL którego teraz nie powinieneś przejść wtedy będziesz szukał nowego.
Samochody z DPF czy bez, przejeżdżają setki tysięcy kilometrów, od osobowych, przez busy, na ciężarówkach kończąc. A kolegom chodzi o to, że skoro usunąłeś DPF to pomimo sprawnych wtryskiwaczy i turbo o którym wspominasz, samochód w świetle prawa masz nie sprawny, nie ważne czy wsadzasz w końcówki wydechu palec, nos czy innego członka :)

BTW tak mam w C4 FAP i nie kopci przy wypalaniu :)
 
Mój już przejechał setki i starczy. Fajnie, że się martwisz o mnie. W świetle prawa? Wątek nie tego się tyczy a "koledzy" rozbuchali, jak by to była sprawa życia lub śmierci. Drążcie dalej 🙂 a ja jeżdżę dalej 😌.
 
Czy widzisz aby ktoś tu się martwił o Ciebie? Bo chyba czytasz wybiórczo :)
 
No jak widzisz ja się nie martwię o siebie ani tym bardziej o was lub co gorsza o wasze zdrowie 🙂. Wam to już widzę siada na głowy od tych spalin, aż przekręcę mocniej po obrotomierzu 😅 co kolejny to większa prujd#pa. Sami przykładni obywatele, żaden nigdy nie przejechał na pomarańczowym.
 
Proponuję abyś się inhalował tymi spalinami jak już nie masz tego DPFa, może wtedy jakaś cząstka stała się znajdzie i zrozumiesz co tu chcą ludzie przekazać :)
Bo na razie zabawnie to wygląda, jak ludzie przedstawiają Ci fakty i argumenty, a Ty cały czas próbujesz się wybielać i podajesz swoje "argumenty" na chłopski rozum 😅
 
Ale co mi chcą przedstawić? To co wiem, co zrobiłem świadomie 😂 to co chciałem? To wy cały czas ciągnięcie ten wątek o spalinach, szkodliwości a nie ja, tylko piszę co dla mnie jest istotne i swoje spostrzeżenia a nie czy dzisiaj wciągnę nosem więcej CO² czy mniej. Robicie syf, sprawdzacie wątek do spraw życia i śmierci, zaglądajcie w portfel, człowieku nawet nie wiesz kiedy się przekręcisz, co cię czeka za rogiem, gdzie ci się noga powinie, nawet nie wiesz co będzie jutro. Idź przytul dziecko, żonie kup kwiaty, wpłać na fundację charytatywną.
 
No jak widzisz ja się nie martwię o siebie ani tym bardziej o was lub co gorsza o wasze zdrowie 🙂. Wam to już widzę siada na głowy od tych spalin, aż przekręcę mocniej po obrotomierzu 😅
Żebyś sąsiada nie trafił, który pali śmieciami za płotem i tak Ci odpowie na zwrócenie uwagi.
 
@Resi Za to z twoją dolegliwością coraz więcej XD, podobno jest na to lek, jakieś śmieszne tabletki 🤣, znaleziono w sieci 😂
 

Attachments

  • IMG_20231117_141046.jpg
    IMG_20231117_141046.jpg
    116,4 KB · Odwiedzin: 36
No patrz bogol się odezwał. Oj uważaj..., życie jest nieprzewidywalne, żeby tobie d#pa nie trzasła. Tak z biedy to sobie trzasnąłem mod na większy Fmic, felgi Dotz Fast Seven R18, opony premium, radio Android 2 din czy piaskowanie i kompleksową konserwację podwozia, nawet na DPF, EGR OFF sobie pozwoliłem, jeszcze sobie zaCipuje coby mieć większy wpływ na oCipienie klimatu.
 
Z jednej strony rozumiem wasz tok rozumowania i najazd na @Iron, z drugiej jednak strony spójrzcie na to globalnie że takie Chiny, Rosja czy jakiś inny kraj wschodu, mają tą całą ekologie w d... dokładnie tą którą wymusza na nas unia i wmawia nam że to dla naszego dobra, ekoterroryści sponsorują tą politykę łapówkami, przepychają coraz to bardziej absurdalne przepisy. Europa to niecałe 15% globalnej emisji CO2. Dlaczego producenci aut dalej produkują samochody z normami Euro 2/3 na rynki Rosyjskie czy Chińskie skoro tak bardzo zależy im na ekologii? Tak zaraz ktoś wyskoczy że jego obchodzi to co się dzieje z powietrzem w Polsce, a co z autami z ukrainy / białorusi których coraz więcej na naszych drogach i ich stan techniczny nie jest w ogóle weryfikowany bo nie przechodzi przeglądów w Polsce ? Może 3/4 tych aut nie ma DPF i to wam nie przeszkadza że " smrodzą " ?
Mamy rynek aut jaki mamy, społeczeństwo niestety nie jest zbyt bogate, średnia wieku samochodu to 12 lat, gdyby ludzi było stać na nowe, nikt nawet nie myślałby o drutowaniu / wycinaniu DPF czy tam dezaktywacji Adblue.
 
@Freeze Cała Europa to kilka %, chyba 5, jeśli w ogóle ma to jakiś wpływ na coś a wiadomo, że jest to przekręt to całe ocipienie, ale mniejsza o to, sami na to pozwalamy w tym kołchozie. Chińczyków jest 1,5 mld, Hindusów już chyba nawet więcej a gdzie reszta. Europa to zaścianek, plamka na mapie, już nawet gospodarczo i militarnie odstajemy od reszty. Wyglądamy jak wykolejeńcy na tle reszty świata z taką polityką i traktatami. Widzisz mógłbym mieć inne auto, ale po co, jak to nie sprawia mi problemów, nie psuje się, mało pali. Znudzi mi się to zmienię tylko dobrych alternatyw coraz mniej. Niektórzy wyżej to mają zaślpeki na oczach jak te co niektórzy w EGR.
 
Last edited by a moderator:
Co ma trucie się szkodliwymi związkami i pyłami do emisji CO2?
 
Back
Top