Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Mój plan awaryjny na takie cuda to 5W40 z norma 229.51(2) i zmiana co 10.Mi wypalania dpf w 2.0tdi tak rorzedziły olej, ze po dystansie 10tys km przejechanym od wymiany na czerwonym swietle jak stalem to włączyła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Musialem dodac gazu, zeby zgasla. Teraz bede wymienial olej co 7k,bo jezdze raczej po miescie,ale zawsze jak sie wypalanie włącza, to czekam do końca procedury.
… nie czytając zdublowałemTeż miałem taka przygodę z 2.0 TDI w A4 B8 że przez rozrzedzony olej zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, ale wlanie 5w40 C3 załatwiło problem
Jesteś pewien, że powodem rozrzedzania oleju jest wypalanie DPF? Jeżdżę autem z tym silnikiem wyłącznie po mieście(krótkie odcinki), wypalanie odbywa się również tylko podczas jazdy miejskiej, od skrzyżowania do skrzyżowania i nie ma żadnego problemu, oleju ani nie przybywa ani nie ubywa, wymieniam co 15tyś. km. i tak już piąty rok. Jedyna rzecz, to nie przerywam procedury wypalania tak, jak TY. Może "leje" wtrysk???Mi wypalania dpf w 2.0tdi tak rorzedziły olej, ze po dystansie 10tys km przejechanym od wymiany na czerwonym swietle jak stalem to włączyła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Musialem dodac gazu, zeby zgasla. Teraz bede wymienial olej co 7k,bo jezdze raczej po miescie,ale zawsze jak sie wypalanie włącza, to czekam do końca procedury.
300km od wymiany oleju poprzedzonego płukaniem silnika i czuję piękny zapach benzyny z korka.Dokładnie, GDI potrafi zrobić %5+ paliwa po 2-3000km po mieście przy misce prawie 8L a GPF nie leje paliwem bo działa inaczej niż DPF.
Trasa 1000km latem redukuje ten poziom może o 1 punkt procentowy
Zapach szybko czuć, nie musi być dużo paliwa.300km od wymiany oleju poprzedzonego płukaniem silnika i czuję piękny zapach benzyny z korka.
Samochód pokonał 3x100km trasy drogami krajowymi.
Mam taki silnik. Zrobione mam nim 30 tyś i nie przybywa mi oleju. Często robione trasy po 7km. Więc przy odpowiednim podejściu do diesla na miasto też się nadaję. Kontrolka wypalania dołożona i święty spokój. Miałem problemy z dpf ale jak wcześniej pisano, krecią robotę robiły swiece żarowe. Powoli dojrzewam do czyszczenia dpf z popiołu. Ale to zlecę jakiemuś wyspecjalizowanemu zakładowi.Przez 2 lata jeździłem 1.3multijet z euro5 praktycznie tylko po mieście i w ruchu podmiejskim (krótkie odcinki, prędkości 70-90km/h). Co drugie - trzecie tankowanie wlewałem do dodatek przyspieszający wypalanie DPF produkcji LM. Mając włączony komp. pokładowy i sprawne ucho za każdym razem wiedziałem kiedy wypala się filtr czastek (silnik chodził twardo, a spalanie drastycznie rosło) i po prostu wtedy do czasu zakończenia tej operacji nie gasiłem silnika (czasem jak chciałem przyspieszyć a nie pokonywałem trasy, to pojeździłem ostrzej po mieście, albo potrzymałem 2.5-3tyś obrotów stojąc. Po 12tyś od zmiany olej, tak eksploatowany samochód zasygnalizował mi że mam zmienić olej (fiat ma czujnik) - tak zrobiłem i jeździłem dalej. Oleju nie przybywało, wg programu diagnostycznego stan filtra się nie pogorszył przez ten czas.
Myślę że komputer pokładowy w każdym dieslu z DPF pokaże kiedy dotryskiwane jest ekstra paliwo potrzebne do wypalenia sadzy.
W tgdi?Przy wtrysku bezpośrednim nie ma szans by paliwo się dostało od góry przez tłoki . Przecież do GMP sprężane jest powietrze dopiero milisekundy przed zapłonem jest wtrysk benzyny w kilku fazach i odrazu wybuch.