Limonka
Użytkownik
- Samochód
- Fiat Cinquecento
Miałbym kilka pytań, na które to uzyskanie odpowiedzi pozwoli opracować najlepszą
strategię ochrony i przedłużenia żywotu silnika poprzez nowoczesną, kosmiczną technologię chemiczną
1. Czy dodatki tego typu tworzą ścieralną powłokę ceramiczną na newralgicznych elementach silnika,
która przyjmuje na siebie tarcie i generalnie obciążenia wynikające z pracy jak i
eksploatacji silnika ?
2. Rozumiem, że wypełniają ubytki na powierzchniach lekko uszkodzonych, co nastąpiło
na skutek eksploatacji silnika, co podnosi kompresję i moc silnika, czy tak jest ? A co
z powierzchniami nie wymagającymi rewitalizacji ?
3. Jeśli dochodzi do wytworzenia w silniku warstwy ochronnej to rozumiem ma ona za zadanie
zmniejszenie tarcia i tym samym zużycia także powierzchni nie wymagających odnowienia ?
4. W jaki sposób ceramika wpływa na olej silnikowy ? Czy jest neutralna, poprawia jego
właściwości smarne (podbija TBN, wprowadza pierwiastki zmniejszające tarcie itp.) zakwasza go ?
5. Kwestia zużywania warstwy ceramicznej: jeśli w trakcie normalnej eksploatacji
następuje jej ścieranie to czy możliwe jest jej kruszenie, czyli jakieś większe
elementy mogą odpaść i dostać się do oleju ? Czy drobinki powstałe w wyniku
oczywistego zużywania warstwy rozkładają się jakoś w oleju i nie pogarszają jego
właściwości ?
6. Czy stosując dodatek ceramiczny należy się nastawić na regularne jego odnawianie, czy
też można po wyczerpaniu okresu jego działania przejść na coś innego (z powodu ciekawości
i eksperymentów) ?
7. W jaki sposób ceramika dociera do elementów w gorszej kondycji ? Czy ma jakieś dodatki
rozpuszczające zabrudzenia powstałe po niewłaściwym stylu eksploatacji oleju, dzięki
czemu zyskuje lepsze możliwości penetracji ? Czy jednak najlepsze efekty daje porządne wcześniejsze
przepłukanie silnika, aby upewnić się, że jest czysty ?
8. Czy jest sens łączenia ceramiki z super olejami (pokroju Millers CFS, Redline, Eneos Sustina etc.) ?
strategię ochrony i przedłużenia żywotu silnika poprzez nowoczesną, kosmiczną technologię chemiczną
1. Czy dodatki tego typu tworzą ścieralną powłokę ceramiczną na newralgicznych elementach silnika,
która przyjmuje na siebie tarcie i generalnie obciążenia wynikające z pracy jak i
eksploatacji silnika ?
2. Rozumiem, że wypełniają ubytki na powierzchniach lekko uszkodzonych, co nastąpiło
na skutek eksploatacji silnika, co podnosi kompresję i moc silnika, czy tak jest ? A co
z powierzchniami nie wymagającymi rewitalizacji ?
3. Jeśli dochodzi do wytworzenia w silniku warstwy ochronnej to rozumiem ma ona za zadanie
zmniejszenie tarcia i tym samym zużycia także powierzchni nie wymagających odnowienia ?
4. W jaki sposób ceramika wpływa na olej silnikowy ? Czy jest neutralna, poprawia jego
właściwości smarne (podbija TBN, wprowadza pierwiastki zmniejszające tarcie itp.) zakwasza go ?
5. Kwestia zużywania warstwy ceramicznej: jeśli w trakcie normalnej eksploatacji
następuje jej ścieranie to czy możliwe jest jej kruszenie, czyli jakieś większe
elementy mogą odpaść i dostać się do oleju ? Czy drobinki powstałe w wyniku
oczywistego zużywania warstwy rozkładają się jakoś w oleju i nie pogarszają jego
właściwości ?
6. Czy stosując dodatek ceramiczny należy się nastawić na regularne jego odnawianie, czy
też można po wyczerpaniu okresu jego działania przejść na coś innego (z powodu ciekawości
i eksperymentów) ?
7. W jaki sposób ceramika dociera do elementów w gorszej kondycji ? Czy ma jakieś dodatki
rozpuszczające zabrudzenia powstałe po niewłaściwym stylu eksploatacji oleju, dzięki
czemu zyskuje lepsze możliwości penetracji ? Czy jednak najlepsze efekty daje porządne wcześniejsze
przepłukanie silnika, aby upewnić się, że jest czysty ?
8. Czy jest sens łączenia ceramiki z super olejami (pokroju Millers CFS, Redline, Eneos Sustina etc.) ?