• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceramizery, rewitalizanty

Czy na opakowaniu jest informacja o możliwości samodzielnego mieszania z olejem?
Na opakowaniu nie ma, natomiast powinna być w instrukcji wewnątrz pudełka.
 
@Ceramizer_PL co jest czynnym składnikiem Ceramizera?
A takich szczegółów to niestety zdradzić nie możemy, zbyt dużo firm próbowało nas podrobić/naśladować na przestrzeni ostatnich lat. Wszystkie potrzebne dla klienta czy dystrybutora informacje są w karcie msds
 
Jasne rozumiem. Ale jaki jest warunek tworzenia się trwałej warstwy ceramicznej.
(Dodatek do oleju silnikowego)


1. Termicznie - wysoka temperatura powoduje np. adhezję
2. Ciśnienie - po kontakcie metal metal warstwa tworzy się na skutek lokalnych znacznych oddziaływań (w tym termicznych)

Chciałbym porównać do Cerateca, bo to jedyny jak dotąd przetestowany przeze mnie ceramiczny modyfikator.
 
Nie zdążyłem odpisać, ale nie ma szans żebyśmy się dowiedzieli. I tak na plus dla was że macie MSDS, bo czasami nawet tego się nie dostanie.

Chociaż nie powiem, też jestem ciekaw :) Czytałem na Researchgate trochę tekstów o takich dodatkach i badania pokazywały że potrafią być skuteczne. Co ciekawe o ile zysk na ochronie był niewielki (parę procent i to tylko w niektórych punktach) o tyle drastycznie zmniejszały tarcie. Co też nie zawsze jest pożądane. Niektóre dodatki potrafiły wypełniać mikrorysy i "naprawiać" metale, ale to też niekoniecznie musi być plusem, na pewno nie zawsze. Ciekawiło mnie jak dodatkowe warstwy ceramiki mają się do pasowań i luzów konstrukcyjnych, zwłaszcza przy długotrwałym stosowaniu takich dodatków.

Minusem była konieczność bardzo dokładnego dozowania, za duża dawka (a nasi forumowicze lubią sypnąć dodatków od serca) w zasadzie negowała jakąkolwiek skuteczność.
 
Związki metaloceramiczne to genialna i niedroga rzecz na zabezpieczenie powierzchni / nawet przed agresywna chemią.

Ostatnio myślałem czym wesprzeć olej i już chyba wiem 😁. Zwłaszcza, że to polska myśl a to dla mnie ważne.
 
Mnie cały czas zastanawia wpływ tych wszystkich środków na rysy honownicze. Jak to jest, że mają niby uzupełniać, a według niektórych wręcz odbudowywać ubytki w strukturze, jednocześnie nie naruszając honowania cylindrów?
 
Tu na forum czytałem, ktoś z was pisał lub linkował, że taki środek (mowa była o LM Ceratec) jest tak zrobiony, że nie potrafi się odłożyć w rysach honownicznych. Coś tam było wspominane o ciśnieniach wytwarzanych podczas pracy tłoka.
 
Kwestia sposobu reakcji dodatku w powierzchnią. Wystarczy za duża/mała temperatura i nic się nie będzie działo.
 
Mnie cały czas zastanawia wpływ tych wszystkich środków na rysy honownicze. Jak to jest, że mają niby uzupełniać, a według niektórych wręcz odbudowywać ubytki w strukturze, jednocześnie nie naruszając honowania cylindrów?
To nie ten poziom wielkości "szpachli".
Ceramika działa na poziomie mikro ew. nano.

Nie będę rozpisywał się co zrobiła ceramika z Cerateka bo to nie o tym wątek ale po wlaniu do nowego auta flotowego (oczywiście w tajemnicy) po 300 kkm jako jedyny podczas autostradowych jazd nie pożerał oleju. Lata d o dzisiaj ten benzynolot więc moim zdaniem ta technologia działa.
 
Działać działa, tutaj jest sporo opracowań naukowych w tym temacie, zarówno w małych silnikach jak i w ciężkim sprzęcie. Ale praktycznie zawsze była poruszana kwestia dozowania i ciekawiło mnie jak rozwiązali to producenci dodatków. Bo wiadomo, że stężenie rzędu 1% w mieszaninie jest łatwe do uzyskania laboratoryjnie, ale przepis w rodzaju "300ml starcza na 4-8 litrów oleju" (na przykład) już optymizmu nie budzi.

@Pedros - wątek jest o wszystkich dodatkach cermiazujących, nie tylko Ceratecu więc możesz pisać :)
 
@Ceramizer_PL
Witam
Czym sie różni ceramizer one shot od zwykłego?
To nie ten poziom wielkości "szpachli".
Ceramika działa na poziomie mikro ew. nano.

Nie będę rozpisywał się co zrobiła ceramika z Cerateka bo to nie o tym wątek ale po wlaniu do nowego auta flotowego (oczywiście w tajemnicy) po 300 kkm jako jedyny podczas autostradowych jazd nie pożerał oleju. Lata d o dzisiaj ten benzynolot więc moim zdaniem ta technologia działa.
@Pedros ale rozumiem, że nie była to jednorazowa aplikacja?
 
Tylko raz zalałem. Nikt potem nic nie dolewał (flota). Natomiast spalania nie poprawiło :D
 
@STREAM-HD ty chyba jakiś czas temu dostawałeś ceratec do silnika, jakieś zmiany zaobserwowałeś?
 
A archoil 9100 i 9200 nie tworzy też warstwy ochronnej która zostaje na długo w silniku ?
 
@STREAM-HD ty chyba jakiś czas temu dostawałeś ceratec do silnika, jakieś zmiany zaobserwowałeś?

Tak, ale nie mam jeszcze wypracowanych kilometrów, żeby móc jasno powiedzieć co i jak.
Co prawda sam po wyjeżdżeniu dwóch zbiorników pociągnąłem temat, że wraz z dodaniem tego środka, samochód zaczął dziwnie sporo mniej spalać paliwa, ale nadal nie mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to zasługa tego, a nie jakiegoś dziwnego zbiegu okoliczności, którego jeszcze nie rozumiem. Czekam na lato, większe prędkości, koła 17cali i klimę, wtedy się wyda.



Ale z chęcią wysłucham czy @Ceramizer_PL spotkał się kiedyś z podobną historią. W skrócie, mam auto 7 lat i ogólnie nie dawało rady zrobić 500km na połowie zbiornika. Koła 15,16, lato, zima, no głównie było tak, że nie szło zrobić 500 i amen. W grudniu dokładnie przepłukałem silnik i skrzynię. Dolałem Ceratec 200ml do silnika i 100ml do skrzyni i coś się porobiło bo na połowie zbiornika zrobiłem 650km i 960km na całym zbiorniku. Nigdy przez cały okres posiadania auta nawet się nie zbliżyłem do takich osiągów. Czy znane są Ci podobne historie? Tylko cały pic polega na tym, że Ceratec niby odkłada się w pełni po około 7000km, a ja zaobserwowałem mniejsze spalanie odrazu po dodaniu czyli to zasługa redukcji tarcia w silniku i skrzyni, a nie odbudowania ubytków w powierzchni silnika.


Jedyne czym mogę teraz potwierdzić swoje słowa to foto połowy zbiornika z końcówki lata i z grudnia.
Zaznaczam, że auto jest takie samo, liczniki się różnią bo sobie zmieniałem.
Styl jazdy i trasy oczywiście uznajemy za takie same mówiąc ogólnie, bo autem poruszam się w 90% tak samo. Te same trasy po kilku miastach. Nie ma tak, że jednego miecha kręcę się w korkach, a drugiego na autostradach.


570km na większej połowie zbiornika
20201007_094255.jpg
650km na połowie zbiornika
20220115_153837.jpg

EDIT:
Jeszcze znalazłem swój post z poprzednich lat, gdzie wlałem do silnika i do skrzyni reduktory tarcia od Archoil i pisałem, że zrobiłem na tym rekordowe 860km i byłem jeszcze nad rezerwą.

Redukowanie tarcia odczuwalnie działa w moim 1.9tdi.
 
Last edited:
Najwidoczniej silnik miał duże opory tarcia z racji przebiegu, a ceratec zniwelował je do minimum na tyle, ile tylko mógł.
 
Jak diesel po 6zł, inflacja w górę to i spalanie mniejsze 🤣 :cool:
 
Jak diesel po 6zł, inflacja w górę to i spalanie mniejsze 🤣 :cool:
Odkąd ceny poszły w górę to i mi spalanie magicznie w dół poleciało :D Widać droższe paliwa, ale lepsze. Słuszną linię ma nasza partia :p
 
Back
Top