Kaczorek79
Użytkownik
- Lokalizacja
- GA
- Samochód
- VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Czy da się to stwierdzić po kolorze oleju, tzn jeżeli nie ściemniał znacząco to znaczy, że raczej nie zaszła degradacja termiczna? Czy to nie takie proste?- olej jest zdegradowany termicznie
Raczej nie takie proste, bo na kolor oleju mają wpływ również inne czynniki, ale... w jedną stronę może to nawet działać, gdy olej "nie ściemniał".Czy da się to stwierdzić po kolorze oleju, tzn jeżeli nie ściemniał znacząco to znaczy, że raczej nie zaszła degradacja termiczna? Czy to nie takie proste?
tak, właśnie o tym mówię. Jeżeli zdegradowany termicznie olej by zawsze ciemniał, to utrzymujący kolor olej byłby wyznacznikiem.ale... w jedną stronę może to nawet działać, gdy olej "nie ściemniał".
2) Na pajączku im wyższa wartość tym większa "zgodność" z parametrem. Wysoki "wear" nie oznacza ochrony przed zużyciem, ale właśnie jej brak
VW w 504 i 507 podaje 2% dla 5W30 i 2,5% dla 0W30.Więc niby 10pkt różnicy na pajączku, a w rzeczywistości prawdopodobnie tylko 0,5%
I to jest kluczowe. Przez turbo przepływa niewielka ilość oleju, ale miejscowo jest bardzo wysoka temp. Silnik masz faktycznie gorący, jednak jak mówisz po kolorze oleju sugerowałbym się w kierunku, że nie jest przegrzany.Z drugiej strony tam nie ma turbo, więc nie nagrzewa go tam pewnie nic aż tak "miejscowo".