• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Depozyty, osady generowane przez olej silnkowy

Okay, manipulacja :>

Olej a3/b4 wymieniany w rozsadnych interwalach
Co ca. 5kkm pewnie tak, dla masowki...tzn. tani OCP (VM), sporo P, Ca itd.

Nie rob smietnika w tym watku.

@soszo To sa tylko przyklady. Dlatego podalem wskazowke, zeby poczytac m. in. o Seq. IIIH. Amsoil lubi sie "marketingowo" chwalil wynikami z tego testu.

Sa tez patenty np. od Valvoline, nawiazuja do punktu anilinowego i to jest prawda. Oraz dodatkowo wartosc Kauri-Butanolu, ale tego niestety nie podaja.

Dlatego kluczem do sukcesu jest odpowiedni sklad.
 

Attachments

  • US20170029734A1.pdf
    563,6 KB · Odwiedzin: 89
Tłok ten brudny (fabryczny) przejechał 20000 km. Trzeba też wspomnieć, że panewka zapukała z powodu złego strojenia. :)
Motul X-Cess 5W40

Drugi tłok kuty, ten sam motor, po 40000 km. Redline 5w50+10w60
 
Czyli taki Meguin 0W40 A3/B4 będzie robił syf na tłoku?
 
Ale te Redline też są A3/B4 🙃🙃
Hmmm...
 

 
Można zrobić dobry A3/B4, ale duża większość to tanie "śmieci".

Mozna zrobić np. 10W-30 na dobrej jakości gr. II, odpowiednim punktem anilinowym oraz stężeniem N.

Nie porównujcie Redline do masówki....
 
Można zrobić dobry A3/B4, ale duża większość to tanie "śmieci".
Oprócz Redline który oczywiście jest kocurem są dobre oleje A3/B4? Meguin? Penrite? Amsoil? Mówimy o dużych blendach ?


Czyli im droższy olej tym lepszy i to się sprawdza ?

Czy takiego Redline można porównywać do Penrite10 Tenths, Millers CFSy, Royal Purple, Xenum?
 
Chciałbym zapytać o naszego sztandarowego lotosa synthetic. Czy ten olej to wlaśnie tani śmieć ? Oliwa zbiera praktycznie same pozytywne opinie i utrzymuje silniki praktycznie w doskonalej czystości. Nie wspomnę już ze jest to smarowidlo chętnie polecane na tym forum.
 
Chciałbym zapytać o naszego sztandarowego lotosa synthetic. Czy ten olej to wlaśnie tani śmieć ? Oliwa zbiera praktycznie same pozytywne opinie i utrzymuje silniki praktycznie w doskonalej czystości. Nie wspomnę już ze jest to smarowidlo chętnie polecane na tym forum.
Jeżeli Motul X-Cess jest nazywany tanim śmieciem to klasa Lotosa jest taka sama.
 
@DjStar prawdę pisząc nie wiem. Ale według badań mieszanina GTL + MoDTC (odpowiednie stężenie) skutecznie kontruluje depozyty w rejonie pierścieni.

Do wszystkich: Nie komentuję konkretnych olejów.
 
Po raz kolejny powtórzę: Ja piszę o pierścieniach, tam panują zupełnie inne warunki pracy.
 
No i kurde, będę dzisiaj u rodziców, powinienem mieć gdzieś na kompie foto głowic z APR-a, siądę, znajdę, pokażę, bo nie zniese 😄
 
@Triumphator Co mają głowice do pierścieni? Robiłem kiedyś remont w swojej poprzedniej Hondzie przez duży pobór oleju. W głowicy i bloku był tylko lakier, a rowki na tłokach można było drapać z depozytów, pierścienie oczywiście stały betonowo.
 
Jako ciekawostke moze zdjecia wrzucic na forum, ale jak juz sam pisalem, masz racje.
 
Back
Top