• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
1) Opony letnie na wielosezonowe wczoraj zmienione i przy okazji rotacja tył/przód (w pół roku przejeżdżam ok. 20 tys. km). W drugiej połowie kwietnia zamiana w drugą stronę.

2) Zamówiony zestaw do pobrania oleju do badania laboratoryjnego.
 
Już oddane, może dzisiaj ogarną chłopaki, DPF, EGR OFF. Z jednej strony trzeba wywalić kasę a z drugiej strony czuje się ulgę, że w końcu człowiek pozbywa się zbędnej rzeczy i nie będzie musiał o tym już myśleć.
 
Usuwanie ekologii nie jest godne pochwały. Obyś nie musiał myśleć przy jakiejś kontroli na zachodzie 🙃
 
@soszo Zrobiłem tym autem trochę przez zachód, nigdy nie miałem żadnej kontroli. A przecież jak się DPF wypala to dopiero kopci i zdarzało się tak we Francji jadąc przez jakieś miasteczko i nikt się o to nie dowalał. Ot cały sens i logika ekologi, jak diesel bez DPF i EGR mniej pali i czasem puści dymka to BEEE, jak z DPF i EGR pali sumarycznie więcej bo pobiera paliwo do wypalania, jeszcze musi dopalić ten "ekoLOGICZNY" syf przez jakiś czas w tumanach "EKO-logicznego" dymu a przy okazji ograniczając i niszcząc silnik TO JE DOBRA JEST. To ustrojstwo w nowoczesnym dieselu jest tylko po to, by zniszczyć te silniki i przy okazji nasporzyć problemów i wydatków właścicielom i coraz bardziej się w tym utwierdzam. Przecież na logikę, zdrowy rozsądek i kalkulację to taki samochód z tymi wynalazkami nie dość że droższy w utrzymaniu to bardziej awaryjny i szkodliwy dla środowiska. Gdzie tu ekonomia i ekologia?
 
Last edited by a moderator:
No to jak się zacznie wypalać i tak złapią laserowo to wtedy będzie eko? Przecież nowoczesny zdrowy diesel na dobrym paliwie i siuwaksch nie kopci jak amerykański dwusuwowy truck. Mój bez DPF ma normę Euro 4 i z tego co widzę po innych z tym silnikiem to one nie kopcą, jak niektóre z koncernu VAG, Fiat czy PSA.
 
Ja też kiedyś usunąłem dpf ale po prostu dziś bym tego nie robił.
Z kontrolami i to jest zwykle tak, że jak masz wszystko jak należy to nikt nawet się nie czepia ale można czasem mieć pecha i akurat będą sprawdzać to i owo.
 
Wiesz, gdyby to był nowy, może max kilkuletni samochód to bym sobie darował, ale 15-16 letni staruszek z prawie 300 tkm na blacie... Myślę, że to najwyży czas by Honda na stare lata zaczęła oddychać pełną piersią 🥹. Do 2010 na polskim rynku fabrycznie wychodziły bez DPF, ja mam z niemieckiego rynku, więc dostało mi się w spadku. Poprzedni właściciel nie zdecydował się usunąć a dużo osób po prostu pozbywa się dla świętego spokoju. Ja też myślałem na początku, że nie będzie mi to przeszkadzać, ale z czasem przekonałem się, że to jest po prostu zbędna rzecz i pal licho gdy coś zbędnego jest i cię nie irytuje, ale gdy musisz tego pilnować, odpowiedniego oleju i żeby DPF się dopalił i innych rzeczy przy okazji to w końcu człowiek dochodzi do wniosku, że po co, po co to w ogóle? Wrzód na d#pie, pasożyt i tyle.Trzeba wyrwać chwasta dla własnego spokoju ducha i cieszyć się jazdą i korzystać z samochodu bez ograniczeń.
 
@Iron pisałeś o stosowaniu super dodatków, interwałach wypalania +1000km , a tu jej w łeb usuwam DPF bo trzeba pilnować 😁

@Resi nie róbmy Eko wątku EOT
 
@soszo Pisałem owszem o tak i to jeszcze jak. A tu jej w łeb usuwam i nie muszę pilnować, nie poniał? A siuwaksy, jak lałem tak będę lał, teraz to już w ogóle mam wolną rękę, tera to dopiero będę lał siuwaksy o tak😁.
@Resi Nie wiem skąd żeś się urwał, ale pojęcia to ty za bardzo nie masz.
 
Last edited by a moderator:
W prawdzie nie mam DPF a TWC w 1.6 tdci, ale przez krótki czas jeździłem z uszkodzonym EGR (off).
Silnik rozkręcał się trochę łatwiej ale poza tym w jeździe miejskiej raczej kicha - śmierdział jak stary jelcz, sadził podobnie (no może lekko przesadzam), bardzo długo się nagrzewał. Jednak z EGR jest dużo kulturalniej pod tym względem.
 
Nie wiem skąd żeś się urwał, ale pojęcia to ty za bardzo nie masz.

Mam. Wiem chociażby, że spaliny w trakcie wypalania filtra mają wyższą temperature niż w trakcie normalnej jazdy.

Poza tym za każdym zaniedbanym zapuszczonym nowoczesnym dieslem jest smród. Co nie przeszkadza twierdzić ich właścicielom, że ich silniki sa ekologicznw chociaż były projektowane dk współpracy z tym całym osprzętem.

Mentalnosc ludzi sie zmienia. 10 lat temu to był fajny mod, teraz to januszerka, a za kolejne pare jak zjawisko bedzie uciażliwe to beda kary i tyle. Podobnie atencyjne glosne wydechy.
 
Mam. Wiem chociażby, że spaliny w trakcie wypalania filtra mają wyższą temperature niż w trakcie normalnej jazdy.
Co w związku z tym?
EGR ma znowu za zadanie miedzy innymi zmniejszyć temperature spalin.
 
@Chudy mam aktualnie 7 V40 i z doświadczenia Ci powiem, że za długie kręcenie przy odpalaniu odpowiada regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ;)
Na FB jest masa grupek związanych z V40/S40 i tam bez problemu kupisz sprawną używkę za jakieś 70-100 zł. Ogólnie to standardowa usterka w tych samochodach.

Jeśli masz polifta (a wnioskuję po 136km) to regulator jest taki sam we wszystkich poliftowych benzynach, od 1.6 po 2.0 T4.
Nowy regulator kosztuje jakieś chore pieniądze i nawet nie ma sensu się nad nim zastanawiać.
W razie jakiś problemów z łosiem śmiało pytaj, znam już dobrze te bolidy 😅
 
Last edited:
Już po zabiegu 🤗, DPF, EGR OFF, pacjentka czuje się dobrze, nawet lepiej kręci 😎. Odebrana przesyłka ze świętym Graalem, Elf NFP 🥲🥹😅 15 zł za butelkę od prywatnej osoby a nie to co na alledrogo leżaki z 2013 czy 2014 r w starych butelkch.
 

Attachments

  • IMG_20231031_165219.jpg
    IMG_20231031_165219.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 61
Back
Top