• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol DXG 5w30

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Za późno, teraz Kurła czekaj na pismo od prawnika :p :D :cool:
 
Jednak spodziewam się jaka będzie odpowiedź ...
 
Ja poczekam na odpowiedź Ravenola.
Mam już potwierdzenie, że analiza polarisa jest poprawa, partia oleju też nie odbiegala od normy.

Na gm przejechałem ponad 700km - brak zastrzeżeń.
 
Tak sobie patrzę na te analizy dexosów, i można uznać, że Ravenol i Motul pakiety mają identyko. Wynikałoby, że za problem u @SACZI odpowiada baza? Lub coś spoza pakietu? Dziwna zależność, bo teoretycznie Ravenol bazę ma lepszą.. (nie znalazłem widma motula, ale zakładam na tyle ile znam ten brand, że mu bliżej do HC)
 
Problemy @SACZI wynikają z silnika i tego jak Opel (GM w sumie) daje dopuszczenia olejom. Bo jeżeli dwa różne nieserwisowe d1g2 dawały złe rezultaty, a d1g2 OEM dobre, to jakim cudem te dwa pierwsze dostały pieczątkę z normą?
 
Z tym że z tego co wyczytałem to na motulu nie było problemów, a zawartość pierwiastków 1:1.
 
Tak, problemy były na Ravenolu i Penrite. Ale zawartość pierwiastków nie mówi nic o rzeczywistym składzie i dodatkach, daje najwyżej pewien pogląd więc trudno powiedzieć czy OEM i Motul są identyczne/zbliżone.

Teoretycznie wszystkie oleje spełniały d1g2 więc nie powinny generować problemów. A jednak.
 
Mi się olej z ASO totalnie nie sprawdził. Więc nasze jednostki w astrach k są bardzo wybredne ;) każda lubi coś innego.
 
Amsoil Signature series 5w30.
 
patrzę na te analizy dexosów, i można uznać, że Ravenol i Motul pakiety mają identyko. Wynikałoby, że za problem u @SACZI odpowiada baza? Lub coś spoza pakietu? Dziwna zależność, bo teoretycznie Ravenol bazę ma lepszą..
@michal84, to właśnie dlatego Ci napisałem, że doboru najlepszego oleju nie zrobimy czytając normy, czy składy.
Napisałam Ci krótka charakterystykę olejów z normą D1g2 w Twoim wątku i to jest dość ważne (moim zdaniem).
Motul i Ravenol różnią się przede wszystkim bazą. W Ravenolu na 100% są estry i PAO. W motulu przypuszczam, że jest HC z domieszką PAO (o ile w ogóle jest PAO).
Najbardziej co różni te oleje, to zawartość wapnia vs magnezu. GM ma ~1100vs 700, Ravenol 1500 vs 500 i moim zdaniem to jest przyczyna tego, że ten olej po prostu nie spełnia swojego zadania.
Obydwa oleje mają stosunkowo dużo molibdenu (około 200ppm), GM i jemu podobne 60Mo i 30Ti.

To tak z cyferek.
Tymczasem na GM stuknął mi okrągły 1000km.
Nie odnotowałem nawet najmniejszego szarpnięcia, czy to na zimnym, czy na ciepłym silniku.


PS
@cytrynowiec, nie mam dzisiaj ochoty, żeby się z Tobą chandryczyć ;)
Innym razem, sorry :D
 
Właśnie zmierzam do tego że na motulu było ok a też ma 1400-1500 Ca.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top