@mozi21
Sprawdź w instrukcji jaki powinin być.
Z mojeogo sprawdzenia wychodzi :
Wg opisów T, powinien być to czerwony płyn.
Płyn chłodzący (koncentrat) czerwony
Numer katalogowy: 08889-80014
Przy cenach jakie widzę za 5ltr koncetratu, nie wiem czy szukałbym dalej.
Koncentrat jest bardzo przydatny IMHO przy wymianie płynu poprzedzonej płukaniem wodą destylowaną/dejonizowaną.
Upraszcza uzykanie stężenia 50/50 jesli nie mozna w całości opróżnić układu chłodzenia.
Wybór płynów chłodniczych do aut azjatyckich, jeśli ktoś chce utrzymać oryginalne formulacje, jest bardz ograniczony na naszym rynku.
Dokładnego opisu jest to dokładnie typ płynu, nie znalazłem.
Na jednej ze stron T była wzmianka że to HOAT, jednak beż wiekszych dowodów.
Opis technologii OAT/HOAT etc, nie specyfikuje bardzo precyzyjnie składu.
Wg mnie jesli płyn producenta jest dostępny w cenie jaka nie rujnuje budżetu, jest to dobry wybór.
Jeśli szukasz tańszych płynów...
Jak nie posiadasz wymienników ciepłą o wąskich kanałach, IAT też zadzialają, jeśli nie wiadomo czy w układzie jest coś innego niz tylko aluminium a jest szansa że zawiera elementy wykonane ze stopów miedzi, stali, żeliwa.
Częsta wymiana jest wymagana i dokładne płukanie ukłądu, jak przy każdej zmianie typu płynu.
Ta opcja, przy braku wycieków i napraw wymagających wylania płynu, może jednak wyjść drożej w perspektywie np 4 lat porónująć do oryginału.
gdyż w rzeczywistości płyny OAT nie zawierają fosforanów i dlatego prawidłowe określenie to HOAT)
Takie stwierdzenie nie jest prawidłowe.
Rozróżnienie pomiedzy HOAT a OAT występuje nie na forsforanach a zawartości krzmianów.