• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Parafina w ON

@gopiter zimowy Lotos ma temperaturę mętnienia -9°C. Może filtr paliwa mówi dość?
Sam stale leję Lotos i problem miałem przy -27°C. Ale też zapobiegawczo dolewam depresator.
W przyszłym tygodniu będę znów miał temperatury poniżej -20°c i mam zamiar zalać arktyczny on w poniedziałek.
 
Filtr paliwa wymieniany w grudniu, OE Renault także to nie wina filtra... Ewidentnie z tą partią paliwa jest coś nie tak.
 
U mnie na dzielnicy służbówka stanęła po przejechaniu kilku ulic. A w nocy nie było najgorzej - pewnie -15 przy gruncie, bo rano jak startowałem to było -13. Strzelam, że zwykły ON tankują. Jednak warto dobrze się przygotować z wyprzedzeniem. Z mojej strony możliwości Arktycznego nie było mi dane sprawdzić, ale to chyba dobrze.
 
Ja tankuje zwykle on i przy -19 nie bylo żadnego problemu, moze to.i szczęście
 
Ja dziś nie miałem szczęścia... Dojechałem do pracy z przygodami. Pomimo szuwaksów, diesel pokazał pazur. Więc poszło 17l arktycznego. Koniec testów. Będzie Arktyczne plus AR. Niestety samochód potrzebny mi na codzień.
 
Teraz ja dokladam mały test ON ze Skyddem. ON z Shella, to standardowe paliwo, nie vpower. Skydd kupiony jakis czas temu na Orlenie, promocyjny ale długa data ważności (jeżdżę na nim trzeci bak). ON kupiony dziś. W jednej butelce Skydd 25 ml. Wszystko poszło już na balkon. Dzisiaj w nocy spodziewam sie temperatur -12, może -15. Jutro postaram sie wrzucić filmik/fotki.
 

Attachments

  • IMG_20210212_181147.jpg
    IMG_20210212_181147.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 175
Last edited:
Ja dziś nie miałem szczęścia... Dojechałem do pracy z przygodami. Pomimo szuwaksów, diesel pokazał pazur. Więc poszło 17l arktycznego. Koniec testów. Będzie Arktyczne plus AR. Niestety samochód potrzebny mi na codzień.
No widzisz , ja ja się cieszę , że nie było w salonie HRV 1,6 diesla bo bym na bank kupił .
A teraz śpię spokojnie , dla mnie może być -50 , siadam i jadę .
Tu mrozy -16 .

Zastanawia mnie jedno :
- dlaczego niegdyś Multipla 1,9 JTD przy -36⁰C zawiozła mnie 300 km do Warszawy CZD , cały dzień stała na parkingu przy -16⁰C i w nocy przywiozła do domu bez jednego kichnięcia przy -37⁰C ( Lasy janowskie, zatrzymałem się na CPN po wodę i gość sprawdzał na termometrze ) .

Co się zmieniło , czy silniki , bardziej dokładne filtry , czy paliwo ?
P.s. też dolałem podwójną dawkę siówaksa .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Co się zmieniło , czy silniki , bardziej dokładne filtry , czy paliwo ?

Dużo zależy od właściciela stacji, jeśli jest w porządku to zamówi ON ze sprawdzonej bazy (droższej), która rozlewa paliwo zgodne z normami. Różnie się kombinuje, jeśli taniej można kupić przejściowe i je wymieszać z zimowym to jak ktoś założy, że zima będzie taka sama jak w zeszłym sezonie (i się nie pomyli) to być może nie będzie problemów.

Blokada filtra przy -11 wskazuje raczej na paliwo przejściowe niż na zimowe. Jeśli jest możliwość to ja bym wyjął filtr i zobaczył co się stało.
 
@luckyboy zastanawia mnie ten efekt, samochód odpala ładnie Missfire, od czego to zależy albo czego jest efektem?
@morfe1 aż strach czytać etykietę ze skydda, jedyne czego nie powoduje to porostu włosów na głowie xD ale środem sam w sobie bdb
 
Wypadanie zapłonu to brak paliwa.
 
Być może jedna świeca żarowa nie domaga i na jeden cylinder chwilę kuleje. Póki pali nie dotykam się - nadgorliwość gorsza od faszyzmu
 
Widzieliście co się stało z depresatorami? W hurtowniach/marketach brak a na allegro chore ceny skydd 0,5 kosztował 17zl teraz 50
 
Teraz ja dokladam mały test ON ze Skyddem. ON z Shella, to standardowe paliwo, nie vpower. Skydd kupiony jakis czas temu na Orlenie, promocyjny ale długa data ważności (jeżdżę na nim trzeci bak). ON kupiony dziś. W jednej butelce Skydd 25 ml. Wszystko poszło już na balkon. Dzisiaj w nocy spodziewam sie temperatur -12, może -15. Jutro postaram sie wrzucić filmik/fotki.
W załączniku efekt postoju butelek po całej nocy. Temperatury były ok. -13-14 st. Dodatkowo fotka w jakich warunkach to stało.
Spostrzeżenia widoczne na oko: ON ze Skyddem ciut jaśniejszy. No i widoczny osad (chyba parafina) w butelce bez dodatku.
Butelki póki co poszły dalej na balkon, może przyjdzie jakiś jeszcze pomysł.
 

Attachments

  • IMG_20210213_075638.jpg
    IMG_20210213_075638.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 185
  • IMG_20210213_075119.jpg
    IMG_20210213_075119.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 175
@adamo270, tankuję tam czasem. Muszą mieć dobra paliwo, bo autobusy bez problemów jeżdżą, a cenę mają przyzwoitą. Pamiętam jeszcze zimę stulecia jak autobusy w zajezdni na Włościańskiej nie były gaszone na noc, tylko silniki pracowały do rana. Nie wiem czym to było spowodowane; brakiem akumulatorów, czy też brakiem odpowiedniego paliwa. Dla dzieciaków było fajnie bo zajęcia w szkołach odwołano.
 
@Misiek , polecam przeczytać etykietę z K2 DFA, w porównaniu ze skyddem tam jest dużo bogaciej ;) może i na porost włosów małym drukiem :D
@morfe1 w jakiej proporcji tego skydda wlałeś? 25ml na 250 ml paliwa?
 
@Misiek , polecam przeczytać etykietę z K2 DFA, w porównaniu ze skyddem tam jest dużo bogaciej ;) może i na porost włosów małym drukiem :D
@morfe1 w jakiej proporcji tego skydda wlałeś? 25ml na 250 ml paliwa?
Mniej wiecej 250-300 ml ON - butelka 0,5 L. Skydd był odmierzony dokładnie 25 ml.
Post automatically merged:

W załączniku efekt postoju butelek po całej nocy. Temperatury były ok. -13-14 st. Dodatkowo fotka w jakich warunkach to stało.
Spostrzeżenia widoczne na oko: ON ze Skyddem ciut jaśniejszy. No i widoczny osad (chyba parafina) w butelce bez dodatku.
Butelki póki co poszły dalej na balkon, może przyjdzie jakiś jeszcze pomysł.
Ciąg dalszy obserwacji. Ten sam zestaw po porannym wstrząśnięciu i wymieszaniu dalej trafił na balkon. Stał do teraz w temperaturze ok. -5. Nie wiem czy dobrze widać na fotkach ale teraz butelka z samym ON jest klarowna, czysta. Butla ze Skyddem ma w sobie, w dolnej części butli pływającą "zawiesine", taką mgiełke. Czyżby role sie odwróciły i w cieplejszych temperaturach Skydd zachowuje sie inaczej? A może po prostu tak wiąże parafine? Może jakiś chemik się wypowie bo nie byłem dobry z chemii :)
 

Attachments

  • IMG_20210213_163151.jpg
    IMG_20210213_163151.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 208
Last edited:
Raczej wg charakterystyki działania nie powinien pozwalać wiązać się parafinie w dłuższe łańcuchy - czyli odwrotnie.
Dawkowanie prawidłowe to. 1:1000, czyli 1ml na 1 L paliwa. Konkretne przesadzenie z proporcjami może dało taki efekt końcowy.
Jest coś takiego jak roztwór nasycony. Nie rozpuścisz w nieskończoność cukru w herbacie. 2-4 łyżeczki wejdą elegancko, 6 już będzie mętnie., 8 się wytrąci osad, a 10 w ogóle osiądzie na dnie kubka.

Co się zmieniło , czy silniki , bardziej dokładne filtry , czy paliwo ?
A ja dodam, że i filtr tutaj też ma znaczenie niemałe. Przykład: Klient - flota kilkunastu ciężarówek całkiem młodych (Scania, Volvo) oddał całą partię zamówionych filtrów paliwa dość znanej firmy, bo okazało się, że nawet przy minimalnych mrozach nie są w stanie pozwolić na niezakłócony przepływ paliwa (zbyt dokładne? nie wiem, reklamacja w trakcie rozpatrywania u producenta). Po zmianie na filtry OEM problem zniknął.
 
Last edited:
Back
Top