• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bmw 335xi N54 biturbo

Cubekz

Użytkownik
Samochód
E91335xi
Marka samochodu
Bmw
Budżet/ile litrów
Nie ma ograniczenia
Silnik
N54 biturbo 3000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30/5W30 , 0w40/5w40
Witam Wszystkich.
Jak w temacie. Szukam rady w doborze dobrego oleju do N54 w którym też planuje trochę podbić moc 400+.
Mam na uwadze oliwy BMW twin power 0w40 (to chyba to samo co Shell).
Liqui Moly 5w40 molygen
I do tego Ar9200v2
Chętnie bym się dowiedział o czymś może z dużo lepszymi parametrami 🙂🍻
 
1.1
1.2
1.4

tak się te popioły układają. Czy jest to jakaś ogromna różnica? No wydaje mi się, że przy możliwości LSPI to nawet polecać Ravenola z popiołami 1.1 to błąd. No, ale marketing robi robotę... ;)
Popioły nie mają bezpośredniej korelacji z LSPI...
 
Chłopaki wielkie dzięki ! Redline aż tak wysokiej jakości ? Co sprawia że jest tak dobry ? 🙂 bo może bym się skusił
Ogolnie, formulacja jaka jest nam znana na podstawie FT-IR itd.

@Plywak za duzy off-topic sie zrobil, a autor szuka odpowiedniego oleju, a ta dyskusje, ktora prowadzisz jest niepotrzebna...Meguina mozna dostac za 140 zl/5l.
 
Offtop to jest dyskusja nie związana z tematem, jeśli dyskutujemy o propozycjach, które padły w tym temacie, a niewątpliwie takimi są Ravenol i Extreme GTC to nie wiem gdzie Ty tu widzisz offtop. Zawsze warto wyjaśniać wszystkie wątpliwości dotyczące padających tu propozycji. Offtopem za to jest ten post, w którym dyskutujemy o offtopie, którego nie ma ;)
 
w skrócie - jesli to jest silnik na pośrednim wtrysku i nie ma zagrożenia LSPI, można zastosować przy nieograniczonym budżecie Amsoila, czy Redline. Można zastosować również olej o obniżonych popiołach - rzecz gustu, i również nic się silnikowi z tego powodu nie stanie. Swoje propozycje podałem:
Amsoil
Redline
Meguin
Mobil

Może być 5W40, może być 0W40. Oleje są na sprawdzonych bazach ze świetnymi pakietami dodatków. Dla mnie to pewniaki, które zawsze mogę polecić.
 
Szacun Panowie za zgłębioną wiedzę w tej ciekawej I myślę ciekawej tematyce ! 🍻
To teraz takie pytanie ... jaki według was byłby kompromis Jakość/Cena ?
Mobil1/Ravenol ? 😃
 
w skrócie - jesli to jest silnik na pośrednim wtrysku i nie ma zagrożenia LSPI, można zastosować przy nieograniczonym budżecie Amsoila, czy Redline. Można zastosować również olej o obniżonych popiołach - rzecz gustu, i również nic się silnikowi z tego powodu nie stanie. Swoje propozycje podałem:
Amsoil
Redline
Meguin
Mobil

Może być 5W40, może być 0W40. Oleje są na sprawdzonych bazach ze świetnymi pakietami dodatków. Dla mnie to pewniaki, które zawsze mogę polecić.
Który Mobil 1 dokładnie 🙂
 
Mobil 1 0w40 jest ESP (niskopopiołowy) lub full saps FS (złota butelka).
ciekawą opcją jest jeszcze Amsoil 0w40
Żaden z powyższych nie ma normy BMW, żeby później nie było zdziwienia co poleciliśmy ;-)
 
@Cubekz

Ja raczej trzymam się dużych graczy w pierwszej kolejności z naszego rynku Lotos,Orlen (lokalny patriotyzm :) ). Zagranicznych to Shell i Mobil właśnie. Miałem Mobila FS 0w40 (wysokopopiołowy) w lecie i zimie, spisywał się bardzo dobrze.

Co do kupowania produktów od dużych graczy, takich jak Mobil, ma to swoje zalety:
- mają własne bazy
- duże laby + fachowcy, którzy naprawdę znają się na chemii i fizyce
- powtarzalność formulacji
- rygorystyczna kontrola jakości

Z wad to wyższe prawdopodobieństwo podróbki na rynku, ja np kupuję tylko z oficjalnych źródeł lub renomowanych sklepów/hurtowni. Generalnie unikam dziwnie "promocyjnych" cen.


Redline nie znam, więc się nie wypowiadam.
 
przy tym ccs ten silnik na zimno chodzi jak sieczkarnia...
Kolejny raz udowadniasz, ze brakuje Ci wiedzy. I nie rozpowszechniaj mitow. Meguin nie podaje w duzej mierze rzeczywistych danych, a odnosnie CCS stosuje po prostu ≤ 6600 mPas czyli dla normy SAE J300 tzn. dla 5W max. 6600 mPas. Rzeczywisty parametr, ktory jest nam znany to temp. plyniecia ca. -59°C. Jeszcze wracajac do CCS, tutaj nalezy znalezc odpowiedni kompromis pomiedzy ochrona silnika, a plynnoscia w niskich temp. tutaj istotna jest mieszanina olejow bazowych, bedzie zbyt duza porcja PAO 4 cSt to osiagniesz lepszy wynik, ale ucierpi NOACK i temp. zaplonu. Dobrym przykladem jest Amsoil 0W-40 Signature Series, oni akurat podaja precyzyjniej dane, a dokladnie CCS przy -35°C 6062 mPas, czyli ≤6200.
 
Padło wiele propozycji, ale faktycznie patrzyłbym w stronę niższych popiołów ze względu na DI. Mobil1 ESP 0w40 X3 to b.dobry olej, ale dorzucę jeszcze Bizol 0w40 - deklarowane popioły to 1% + duża porcja baz IV grupy (PAO), producent deklaruje Noack na poziomie 7,5-8,5%. Z tego co widziałem, obecnie do nabycia w niedużych pieniądzach. Marka z niskim w sumie żadnym ryzykiem podrabiania.
 
Back
Top