• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ceramizery, rewitalizanty

506.01 jeszcze dłużej, tylko jaki sens?
 
@kobzacz , to jest prosty i nie wysilony silnik, który przy regularnej wymianie oleju spokojnie osiąga przebiegi ponad 250 tkm. Nie wymaga ani super olejów, ale regularnej wymiany. Przy takich rocznych przebiegach to żaden dodatek nie jest konieczny. Bardziej przydatne i tańsze może być użycie płukanki, może nawet tej długodystansowej. Z tańszych dodatków do oleju nie wymagających długiego przebiegu polecam Xado VeryLube Turbo, a z droższych Archoil AR 9100 lub 9200.
 
verylube turbo stosowałem
nic odczuwalnego nie daje - sprawdzone w 2 wolnossakach

ar9100 i 9200, a najlepiej miks obu już coś uchwytnego organoletycznie daje - też sprawdzone na tych samych 2 autkach
 
@wlyszkow @jerseyAdmin : Myślę, że każdy (średniej lub wyższej jakości) współczesny olej, powinien wytrzymać 2-3 lata przy niskim przebiegu, o ile jest co jakiś czas w pełni rozgrzewany, tak aby wszelka wilgoć mogła z niego odparować. Małe przebiegi mogą się opierać na wielu bardzo krótkich trasach (co szybciej degraduje olej) albo na niewielu dłuższych (tak np. są eksploatowane kampery). Za rok/dwa będę miał taki olej i jeśli finanse mi pozwolą, to oddam go do analizy, co powinno rozwiać ew. wątpliwości.

@Michalos12 : Wiem, ale porównuję z innymi silnikami OHV jakie użytkuję (Seicento 900, Fiat 126p) i Skoda wypada dużo gorzej. Twoje marzenie można stosunkowo łatwo zrealizować, taką Fabię kupisz już od 2000zł a Felicię jeszcze taniej ;-)

@Maro99 : Ten silnik ma już ponad 200000km. Niby nie dużo, ale 95% z tego to jazda w wiecznie zakorkowanym mieście, więc warunki fatalne. W dodatku do 180000km, poprzedni właściciele jeździli na najtańszych olejach 15W-40. Robiłem już płukankę, zarówno jako dodatek do oleju jak i bezpośrednio zalaną na tłoki.
 
Do mini r50 z przebiegiem 235kkm mam zalany olej Meguin 5w40 super leichtlauf.. zamówiłem Cerateca żeby wlać troszkę do skrzyni biegów (150ml) resztę (150ml) wlałem do silnika .
Po 2 dniach w skrzyni nie widzę zbytnio różnicy ( czasmi 2 ciężej wchodzi i czasami 5 bieg wyje) natomiast w silniku nie słychać rano popychaczy .
 
Ja niedługo będę regenerował skrzynie biegów i zaleje AR racing sport mix 9100/9200 v2 😉jestem ciekawy jak to zadziała
 
Ja do skrzyni, napedu w suzuki Swift z podpisu dodałem MOS2 od LM i skrzynia chodzi dużo lżej tzn biegi wchodzą bardziej precyzyjnie, kiedyś 1 ka czasem stwarzała problem przy redukcji, teraz sporadycznie na zimnym. Oleje zmieniałem przy 63 tys km i musiał być zmieniamy wcześniej lub kontrolowany stan bo z wszystkich otworów wlewowych się pociło😑 watpie żeby ktoś przy tym "grzebał" auto kupiłem 3 letnie przy przebiegu 58 tys km
 
A Ceratec z olejem w silniku ( 5tys km) wygląda tak .
 

Attachments

  • 20211114_125037.jpg
    20211114_125037.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 472
verylube turbo stosowałem
nic odczuwalnego nie daje - sprawdzone w 2 wolnossakach

ar9100 i 9200, a najlepiej miks obu już coś uchwytnego organoletycznie daje - też sprawdzone na tych samych 2 autkach
Miałem dokładnie takie same odczucia przy tych dodatkach.
 
Większość z was pisze, że ceramizatory wyciszyły silnik, że spadło spalanie ale nie zastanawia was jak wygląda np gładź cylindrów??? Producenci piszą, że to wypełnia ubytki i ja bym się bał żeby to nie zalepiło rys honowniczych w silniku bo to z czasem mogłoby przynieść odwrotny skutek tzw glazingu czyli stworzenia lustra na gładzi cylindrów. Nie mogę nigdzie na yt znaleźć żadnego filmiku kto rozebrałby silnik po zastosowaniu takiego środka. Dopóki tego nie zobaczę na własne oczy to nie wleję nic takiego do silnika tym bardziej, że mam kompresję książkową mimo 337 tys przebiegu .
 
Takie środki tworzą twardą warstwę jedynie w sytuacji gdzie mamy do czynienia z wysokim ciśnieniem oddziałowującym na środek przy zachowaniu wysokiej temperatury. W praktyce nie są w stanie zapełnić rys honowniczych ponieważ są one robione pod pewnym kątem w stosunku do ruchu tłoka\pierścieni(bodajże 45*) i zawsze jest dwukierunkowe ujście ciśnienia a miejsce styku pierścienia z ukośnie położoną rysą honowniczą jest małe i krótkotrwałe przez co nie wytwarza się w tym miejscu na tyle duże ciśnienie aby środek mógł zalepić taką dziurę. To działa na mikro uszczerbki w gładzi, które pierścień jest w stanie zamknąć, ścisnąć, wytworzyć ciśnienie i stopniowo uzupełniać preparatem. To samo mikro wżery na szklankach, wałkach. Co do działania samych środków już tysiące a pewnie i miliony osób testowały i większość ma pozytywne zdanie. Negatywne opinie często biorą się od użytkowników, którzy wlewają preparat do mechanizmu, którego już nic nie uratuje myśląc że w ten sposób ustrzegą się przez remontem kapitalnym. Stosowane profilaktycznie oraz przy pierwszych oznakach zużycia na prawdę robią robotę a trochę już tego różnego dziadostwa wytestowałem w wielu pojazdach.
 
Last edited by a moderator:
Potrzebne mi są takie wpisy bo w poniedziałek właśnie dostanę Ceratek i strasznie się waham czy go jednak wlać.
Nie chcę nim naprawiać silnika bo nie mam zastrzeżeń do jego pracy ale deczko go odrestaurować po 20 latach pracy i przebiegu 500+
Do skrzyni też chcę dodać.
 
CERATEC bardziej do starszych silników i olejów FullSaps. Do nowszych z DPFami, katalizatorami TWC wymagających olejów o niskim poziomie popiołów lepiej stosować XADO 1 Stage. A do skrzyni XADO 1 Stage MAXIMUM. Uwierz mi w VAGowskich skrzyniach czy to pod Pb czy TDI(stosowałem w wielu) na prawdę robi robotę. Tyle że efekty widoczne są po kilkunastu tysiącach km. te 1000-1500 co producent pisze to nie czuć żadnej różnicy. Więc początkowo myślisz że nic nie dało i jeździsz dalej zapominasz o temacie. A po kilkunastu tys km może bliżej 20tys zauważasz że skrzynia chodzi jakoś zauważalnie lepiej.
Post automatically merged:

Zresztą sam stosowałem CERATEC w jednym silniku VAG, który później rozbierany był na okazję wymiany uszczelki pod głowicą a dodatkowo pierścienie oraz panewki(500tys km+) i żadne rysy honownicze nie były zaklejone za to wałek był jak szkło gładki. CERATEC stosowany kilkukrotnie co kilkadziesiąt tys km.
 
Last edited by a moderator:
No właśnie coś takiego mam na myśli. Podtarty wałek itp. troszkę odrestaurować.
Ceratek do skrzyni odpuścić czy można śmiało lać?
 
W poprzednim aucie Xado do skrzyni zrobiło robotę był spokój na kilka lat,
 
Last edited by a moderator:
Mam do was pytanie, chcę wlać dodatek do oleju w celu zmniejszenia poboru oleju.
Ale od początku, koleżanka kupiła Peugeota 308 1.4 VTI 8FS. Zrobiłem wymianę oleju i filtrów, płukanka do oleju Valvoline Engine Flush (płukałem ok. 25 min.) a wlany olej to Shell HU 0W-40. Po przejechaniu ok 4500 km na wyświetlaczu komunikat o niskim stanie oleju i dolałem ok. 1,1 l. do poziomu MAX na bagnecie, a więc zużycie wynosi 0.25 l. na 1000 km. Silnik suchy bez wycieków, odma cała i sprawna, czyli wciąga olej przez pierścienie. W przyszłym miesiącu będę wymieniał olej i chcę dodać rewitalizant do oleju, ale znowu nie chcę naciągać znajomej na koszty gdy się nie uda. I tu pytanie do Was co byście polecili z poniższego zestawu lub dajcie swoje propozycje.
Olej:
1. Lotos Syntetic 5W40
2. Specol Spec Premium/Gold 5W40
3. Valvoline Max Life lub PMO High Mileage 5W40
Rewitalizant:
1. Militec
2. Ceramizer
3. Ceramizator
4. Mihel EP 500
5. Ceratec
 
Specol gold 5w40 plus cetatec/ceramizer/ ar9200v2
 
skrócić interwały do np. 4 tys., lać najtańszy olej z normą, do każdej wymiany płukanka postojowa, ponadto można dodać płukankę długodystansową od Oilem i w sumie to tyle jeżeli chodzi o proste czynności, bo można dać też np. płukankę na tłoki bezpośrenio, albo jakieś Xado antykoks czy coś w tym stylu, poszukaj jest wątek na forum.
 
Back
Top