• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Co zrobiles/as przy swoim aucie ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Pewnie zachwieje to waszą wiarą w system, ale żaden pomiar amortyzatorów nie jest objęty zakresem badania wg rozporządzenia.
 
Co do amortyzatorów to na stacji dużo rzeczy nie wychodzi. W Audi czułem, że dupą mi buja. Test wyszedł że amor dobry a amor cały wylany.
 
@Kevin88 nie piszę że twoje auto jest w złym stanie technicznym, pisze że przez stację diagnostyczne przejeżdżają nawet wraki.
Zobacz ile aut ma zmatowiona reflektory, wycieki oleju, zardzewiała blachę itp. Prawda jest taka że jak by nie przeszedł przeglądu to szybko trzeba było by to naprawić aby dalej jeździć.
 
Ja wybieram te które ludzie omijają. Czyli wiesz, że są czepialscy. Ale masz rację w większości SKP to złomy mają pieczątki.
 
Nie chodzi i charakter diagnosty, tylko:
- o system, który skłania diagnostę do wyniku pozytywnego
- o archaiczne przepisy, ignorujące wogóle jakąkolwiek elektronikę i systemy ochrony powietrza
- o brak wyposażenia do prowadzenia pomiarów - pokaż mi choćby 1 stację w Polsce, która potrafi sprawdzić hamulce w prawdziwym 4x4? Powiesz - nie ma ich dużo, ale już ciężarówek z napędem na 2 osie jest multum (prawie wszystkie budowlane, sporo podkontenerówek)
- o katastrofalnie niska wiedzę diagnosty (by dostać uprawnienia - trzeba mieć kurs .... dwudniowy!), a program to w połowie czytanie rozporządzeń
 
@MC Subi a czym się różni sprawdzanie hamulców w samochodzie 4x4 od sprawdzania w samochodzie z napędem na jedną oś?

Mi się wydaje, że nie ma różnicy. Przecież jak masz rozpięte blokady to spokojnie można kręcić tylko jedną osią.
 
Pomijając OT i brnąc dalej - dlaczego miałby diagnosta mieć problem ze sprawdzeniem hamulców w ciężarówce z dwoma mostami napędowymi? "Podkontenerówki" to już zostawiam bez komentarza
 
Last edited:
Pewnie zachwieje to waszą wiarą w system, ale żaden pomiar amortyzatorów nie jest objęty zakresem badania wg rozporządzenia.
Od 2 lat już jest, objęty i obowiązkowy (tzw. pomiar skuteczności tłumienia)

Obowiązkowe badanie amortyzatorów

W myśl nowych przepisów obowiązkowe staje się badanie skuteczności tłumienia amortyzatorów podczas badania technicznego. Do tej pory diagnosta przeprowadzał taką próbę dobrowolnie
 
Od 2 lat już jest, objęty i obowiązkowy (tzw. pomiar skuteczności tłumienia)
To spójrz na aktualne rozporządzenie na stronie Sejmu:

A jeśli nie chce Ci się szukać, to zrobiłem to dla Was:
1702646195336.png
 
Nie wiem czy z 2015 jest aktualne, ale z 2022 bardziej:




Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach



szukaj pkt. 5.3.2.1.
 
Badanie amorów to pic na wodę. Próg przejścia to 50%, w 406 z tyłu miałem 60 a po wymianie oba amory wcisnąłem dwoma palcami z lekkością i ani drgnęły, wręcz nie udało mi się ich wyciągnąć mimo licznych prób.
 
@stachu zrób test hamulców w Jeepie Grand Cherokee 2 generacji z QuadraDrive 🤣
 
Ja w tym roku miałem problem z przeglądem ze względu na krótkie blachy i durne przepisy, które mówią, że jeżeli z tyłu jest miejsce na pełnowymiarową tablicę, to taka ma być z tyłu i z przodu. Czy u mnie to miejsce z tyłu jest to sprawa dyskusyjna, bo mam załamującą się przestrzeń i musiałbym lekko wygiąć blachy, by pełen wymiar przylegał, co też jest nielegalne. Natomiast nawet jeżeli z tyłu by się zmieściła, to z przodu zasłoniłbym czujniki i radary odpowiadające m.in. za wykrywanie pojazdów/pieszych i hamowanie awaryjne. Czyli obniżyłbym bezpieczeństwo swoje i innych. Ale przepisy są tak ułożone, że ten drobny szczegół nie ma znaczenia.

Dwóch diagnostów odmówiło mi rozpoczęcia procedury, żeby mi nie zabrać dowodu i nie robić problemu, mimo że zgadzali się z powyższym. Bo przepisy. Dopiero u trzeciego przeszło gładko.
 
Last edited:
Przepisy jeszcze trzeba umieć interpretować, w takiej sytuacji bym się bardzo chętnie sądził przy ewentualnym mandacie. Nie wchodzi to nie wchodzi i cześć pieśni, ale jak widzę że ktoś na auto z rynku europejskiego z szerokim miejscem na tablicę kładzie wąską to nie ukrywam że mnie strzela.
 
... ale jak widzę że ktoś na auto z rynku europejskiego z szerokim miejscem na tablicę kładzie wąską to nie ukrywam że mnie strzela.
Mam tak samo z tymi małymi blachami.

@SmartCheetah blacha wchodzi normalnie. PS. W ogóle ładne auto
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    80,3 KB · Odwiedzin: 87
@Kevin88 z tyłu tak, ale @SmartCheetah największy problem miałby z przednią tablicą, a niestety nie można mieć z tyłu pełnowymiarowej, a z przodu małej na wzór motocyklowej, albo po prostu naklejki.
Mój znajomy mający OSK, jeździ Lancerem Evo X, też z tyłu miejsce na tablicę jest, z przodu nie ma jej gdzie zamontować, gdzie mała tablica spokojnie była by do zamontowania na boku zderzaka, jak mają to alfy na przykład, ale nie może takiej wyrobić, więc na zderzaku ma naklejkę a tablicę pod fotelem i świadomie, acz niechętnie naraża się na mandat, ale innej opcji za bardzo nie ma.

Najlepiej na przeglądy, bo w tablicy ma nawiercone 4 otwory i na przegląd przyłapuje tablice trytytkami do centralnego grilla 😅
 
@Kevin88 z tyłu tak, ale @SmartCheetah największy problem miałby z przednią tablicą, a niestety nie można mieć z tyłu pełnowymiarowej, a z przodu małej na wzór motocyklowej, albo po prostu naklejki.
Mój znajomy mający OSK, jeździ Lancerem Evo X, też z tyłu miejsce na tablicę jest, z przodu nie ma jej gdzie zamontować, gdzie mała tablica spokojnie była by do zamontowania na boku zderzaka, jak mają to alfy na przykład, ale nie może takiej wyrobić, więc na zderzaku ma naklejkę a tablicę pod fotelem i świadomie, acz niechętnie naraża się na mandat, ale innej opcji za bardzo nie ma.

Najlepiej na przeglądy, bo w tablicy ma nawiercone 4 otwory i na przegląd przyłapuje tablice trytytkami do centralnego grilla 😅
E nie, no nie przesadzajmy. Aż sobie z ciekawości wyguglałem tego Lancera i zdjęcia z całego świata pokazują pełnowymiarowe tablice przyczepione po lewej stronie pod lampą albo na między grillem a wlotem powietrza na dole. Więc nie jest tak, że się nie da czy nie ma miejsca, po prostu nie wygląda to jakoś specjalnie więc znajomy woli mandat niż szpecić ukochane autko.
 
Back
Top