• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Diesel Gate 2.0 - czy powinniśmy wierzyć korporacjom

Ja sie nie zgodze .chocia z nie o tym temat. lalem przez 3 zmiany 0w30 shella do 1.6tdi i w drugiej zmianie jak wracalem z nad morza przy upale 40 i z noga w podlodze olej osiagnal o ile pamietam 132 stopnie , silnik nagle stracil na chwile moc. po tym mialem rozszczelniona pokrywe zaworow . ani oleje 5w30 ani 0w40 nie mialy nigdy takiej temperatury oleju , pokrywa po uszczelnieniu oleju nie puszcza w nowych miejscach. to ze 0w20 nie da od razu efektow takich ze silnik sie zatrze to nie znaczy ze inne podzespoly nie dostana po dupie


Nie chcac juz stosowac chlopskiego rozumu. przy 70-80 stopniach olej 0w20 bedzie bardziej lepki niz 0w40 przy 90 i auto od tego nie padnie. ale przy 100 stopniach 0w40 bedzie mial jeszcze lepkosc w okolicach 10 a 0w20 poleci na morde.
 
Last edited:
Minimum dla 0w20 przy 100°C to 6,9cP. Przy HTHS ma ok 2,6cP. Przy 1,5cP robi się problem.
Co do utraty mocy to nie pomyślałeś, że może zadziałało zabezpieczenie termiczne ( nie, olej nie ma na to wpływu tylko temp powietrza w dolocie lub temp cieczy chłodzącej) Często takie coś ma miejsce na torze i mają to zazwyczaj silniki z turbo.
 
Last edited:
@Ryba84 50km to już solidna próbka🤣

Pomijasz zasadniczą kwestie - reżim montażowy i nie każde auto pojedzie na obniżonym HTHS bo przecież widzimy pewna korelacje pomiędzy lepkością a HTHS.


Inna kwestia to 0W16 lane do hybryd. Tam idealnie się nadają nawet W12 i W8 bo tam silniki pracujące w cyklu atkinsa uruchamiają się często na zimno stad ten obszar jest uważany znaczący w całym resursie.
 
Minimum dla 0w20 przy 100°C to 6,9cP. Przy 150°C ma ok 2,6cP. Przy 1,5cP robi się problem.
Co do utraty mocy to nie pomyślałeś, że może zadziałało zabezpieczenie termiczne ( nie, olej nie ma na to wpływu tylko temp powietrza w dolocie lub temp cieczy chłodzącej) Często takie coś ma miejsce na torze i mają to zazwyczaj silniki z turbo.
spadek mocy byl z mega dziwnym dzwiekiem silnika . auto po czipie ale z kagancem na egt wiec wiem jak dziala to zabezpieczenie. tutaj bylo zupelnie co innego. podejrzewam ze sie cos przytarlo. ale pewnosci nie mam
na innym oleju i przed 0w30 i po juz takiej sytuacji nie mialem i nie dobilem do 120 z teperaturą oleju. 0w40 to 115 nie widzialo
 
Ja zawsze wychodzę z takiego założenia boisz się zalewać wody 0W20 nawet jak producent zaleca, bo w upał na Niemieckiej autostradzie może się motor zatrzeć, to zmieniaj olej w okresie letnim na nowy najwcześniej w maju, czerwcu i masz świeży olej na upały. W F1 też na kwalifikacje zalewają wodę by wycisnąć maxa.
 
@xtremesystems myślę, że błędnie rozciągasz niepowodzenie z olejem shella na całą klasę 0w30. Na BITOG-u jest sesja pytań i odpowiedzi przedstawiciela API oraz Pennzoil (należy do Shell) i tam też padł zarzut, że ich dwa oleje oparte na GTL dają plamę ze spadkiem lepkości poniżej dopuszczalnych norm:

"P - Dlaczego syntetyczne oleje Pennzoil API (Platinum 5W30, Ultra Platinum 5W30) są produkowane na bardzo niskim poziomie specyfikacji lepkości, biorąc pod uwagę dobrze udokumentowane problemy ze ścinaniem oleju i rozcieńczaniem paliwa, co przyczynia się do szybkiego spadku lepkości oleju poniżej specyfikacji?

O - ODPOWIEDŹ PENNZOIL: Oleje silnikowe Pennzoil Full Synthetic mają wysokie parametry VI i ekstremalne temperatury, więc nie powinno to mieć miejsca. Następnie używamy naszego pakietu dodatków uszlachetniających i poprawiamy indeks lepkości, aby zwiększyć wydajność naszego oleju silnikowego, aby pomóc oprzeć się ścinaniu i utracie lepkości podczas okresu między wymianami. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, wyślij na konto Pennzoil BITOG bezpośrednią wiadomość ze szczegółami dotyczącymi udokumentowanego problemu, a my z przyjemnością połączymy Cię z przedstawicielem technicznym."

Padło też pytanie o podlewanie paliwem:

"P - W związku z problemem rozcieńczania paliwa w wielu silnikach z bezpośrednim wtryskiem, czy lepkość będzie zwiększana w kierunku górnej części klasyfikacji lepkości zamiast bliżej dolnej części, czy też ważniejsze są MPG?

A - Odpowiedź API: Rozcieńczenie paliwa jest uważane za usterkę i nie jest brane pod uwagę przy projektowaniu lepkości oleju silnikowego. Wydajność oleju silnikowego w zakresie utrzymania klasy jest oceniana w ramach testów kategorii API. Oleje silnikowe spełniające normy API SP i ILSAC GF-6 powinny pozostać w klasie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) pracujących zgodnie z projektem.

A - ODPOWIEDŹ PENNZOIL: Formuły Pennzoil są zaprojektowane tak, aby utrzymać lepkość podczas całego okresu między wymianami oleju silnikowego, jednocześnie pomagając w utrzymaniu oszczędności paliwa. Rozcieńczenie paliwa jest problemem związanym z cyklem jazdy, konstrukcją silnika i możliwymi problemami ze zużyciem. Pennzoil Platinum został opracowany tak, aby zachować swoją klasę podczas całego okresu między wymianami oleju; jest odporny na zmiany lepkości związane z ekstremalnymi temperaturami i warunkami pracy. Gdy połączymy to z naszymi wysokowydajnymi dodatkami, kombinacja ta pomaga zapewnić ochronę wydajności i osiągów silnika."

Całość do przeczytania tutaj:
 
@DjStar myślę, że to było zabezpieczenie termiczne omyłkowo odczytane jako problem ze smarowaniem
 
I myślisz, że gdyby się naprawdę coś przytarło z powodu braku smarowania, to jeździłby dalej bez żadnej ingerencji?
ja wiem ze przez internet wszyscy sa mechanicy. ale nie. jechalem paredziesiat kilometrow z butem w podlodze i co chwila zabezpieczenie termiczne ucinalo mi moc co jest normalne. ale w pewnym momecie przy oleji 132 nakle silnik powiedzial papa i zaczal jakos stukac i telepac. zwolnilem schlodzilo sie wrocilo do normy
 
A płyn chłodniczy ile miał stopni? Oleju ile było pamiętasz bo w lato pod max warto mieć.
 
A płyn chłodniczy ile miał stopni? Oleju ile było pamiętasz bo w lato pod max warto mieć.
Płyn miał 90. Oleju było połowę. Nic się nie działo poza temp oleju. Nagle stracił moc i były wibracje. Jak ostygł jechałem spokojne.
Ale panowie silnik nie jest tak prosto ubić jak się wydaje niektórym. Jak mi usgail gość zle rozrząd to powyżej 4k rpm telepało całym silnikiem. Mechanik który modyfikuje auta pod wyścigi powiedział że pewnie przy tych prędkością h obrotowych lekko dotykały zawory tłoka. Ustawił rozrząd, przestało. Jeździ dałej

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Wiesz ile olej miał przebiegu wtedy? Bywa jeszcze, że oderwie się nagar i potrafi przytkać kanał olejowy, a nawet uszkodzić tłok.
 
Auto miało Z 70k teraz ma 155k. Olej nie pamiętam ale raczej po zimie

Nagaru to on nie miał bo jak wymieniany był egr to był czysty praktycznie. Od nowości leje dobre oleje i pilnuje wymian czasem dam płukankę chociaz ostatnio raczej nie

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Ale panowie silnik nie jest tak prosto ubić jak się wydaje niektórym.
Silnik, który jak twierdzisz, przytarł się przy jeździe z butem w podłodze? Człowieku, przy wysokich prędkościach obrotowych utrata smarowania na kilka sekund to korba zbierana z asfaltu, a Ty twierdzisz, że ostygł i jeździ do dzisiaj, bez zaglądania do panewek etc...no zlituj się, bo pieprzysz takie głupoty, że przykro się te Twoje wypociny czyta ;)

pewnie przy tych prędkością h obrotowych lekko dotykały zawory tłoka
Ta XD, zawory lekko dotykały tłoka i nic, NIC się nie skrzywiło, nie wyjlepało, zawory jak nówka, trzonki jak z fabryki... @xtremesystems halo, dzień dobry, tu ziemia ;)
 
Bo dał Ceratec 😁
Afera to jest z zacierającymi się VW po 2015r przez regulator ciśnienia oleju, może się przywiesił? Może nawet pęknąć
 
Last edited by a moderator:
Back
Top