@xtremesystems myślę, że błędnie rozciągasz niepowodzenie z olejem shella na całą klasę 0w30. Na BITOG-u jest sesja pytań i odpowiedzi przedstawiciela API oraz Pennzoil (należy do Shell) i tam też padł zarzut, że ich dwa oleje oparte na GTL dają plamę ze spadkiem lepkości poniżej dopuszczalnych norm:
"P - Dlaczego syntetyczne oleje Pennzoil API (Platinum 5W30, Ultra Platinum 5W30) są produkowane na bardzo niskim poziomie specyfikacji lepkości, biorąc pod uwagę dobrze udokumentowane problemy ze ścinaniem oleju i rozcieńczaniem paliwa, co przyczynia się do szybkiego spadku lepkości oleju poniżej specyfikacji?
O - ODPOWIEDŹ PENNZOIL: Oleje silnikowe Pennzoil Full Synthetic mają wysokie parametry VI i ekstremalne temperatury, więc nie powinno to mieć miejsca. Następnie używamy naszego pakietu dodatków uszlachetniających i poprawiamy indeks lepkości, aby zwiększyć wydajność naszego oleju silnikowego, aby pomóc oprzeć się ścinaniu i utracie lepkości podczas okresu między wymianami. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, wyślij na konto Pennzoil BITOG bezpośrednią wiadomość ze szczegółami dotyczącymi udokumentowanego problemu, a my z przyjemnością połączymy Cię z przedstawicielem technicznym."
Padło też pytanie o podlewanie paliwem:
"P - W związku z problemem rozcieńczania paliwa w wielu silnikach z bezpośrednim wtryskiem, czy lepkość będzie zwiększana w kierunku górnej części klasyfikacji lepkości zamiast bliżej dolnej części, czy też ważniejsze są MPG?
A - Odpowiedź API: Rozcieńczenie paliwa jest uważane za usterkę i nie jest brane pod uwagę przy projektowaniu lepkości oleju silnikowego. Wydajność oleju silnikowego w zakresie utrzymania klasy jest oceniana w ramach testów kategorii API. Oleje silnikowe spełniające normy API SP i ILSAC GF-6 powinny pozostać w klasie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) pracujących zgodnie z projektem.
A - ODPOWIEDŹ PENNZOIL: Formuły Pennzoil są zaprojektowane tak, aby utrzymać lepkość podczas całego okresu między wymianami oleju silnikowego, jednocześnie pomagając w utrzymaniu oszczędności paliwa. Rozcieńczenie paliwa jest problemem związanym z cyklem jazdy, konstrukcją silnika i możliwymi problemami ze zużyciem. Pennzoil Platinum został opracowany tak, aby zachować swoją klasę podczas całego okresu między wymianami oleju; jest odporny na zmiany lepkości związane z ekstremalnymi temperaturami i warunkami pracy. Gdy połączymy to z naszymi wysokowydajnymi dodatkami, kombinacja ta pomaga zapewnić ochronę wydajności i osiągów silnika."
Całość do przeczytania tutaj:
BITOG Pennzoil/API Forum Q&A – Questions Q - ILSAC GF-7 will apparently be here in ~ 2028. 0W12 & 0W8 will now be included. Sustaining backward compatibility is also a stated goal. Are there any general comments you might have about future basestocks and add packs? A - API RESPONSE: ILSAC...
bobistheoilguy.com