• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Diesel Gate 2.0 - czy powinniśmy wierzyć korporacjom

@xtremesystems Tu nie chodzi o mądrzenie się przez internet, ale na chłopski rozum - jeśli by zabrakło smarowania i coś by się przytarło, to nie ma szans, że do dzisiaj by jeździło jak gdyby nigdy nic. Sam zresztą napisałeś, że silnik powiedział papa, a po schłodzeniu się działa dalej i tak do dzisiaj. No błagam...
Gosc z EKG opowiadal, ze mial kiedys mercedesa beczkę. I podczas jazdy wyciekl mu plyn chlodniczy, silnik sie przegrzal, tloki spuchly i silnik stanął. Po postoju, dolaniu plynu i ostygnieciu, silnik odpalil i sluzyl jeszcze wiele lat. Taka ciekawostka.
 
Bo dał Ceratec 😁
Afera to jest z zacierającymi się VW po 2015r przez regulator ciśnienia oleju, może się przywiesił? Może nawet pęknąć
Taka afera że mam 2 takie sztuki a w firmie flota liczy ponad 200 aut (golfy, octavie) wszystkie z regulatorami ciśnienia oleju i żaden się jakoś nie zatarł 🤣 a niektóre mają ponad pół miliona km najechane. Mniej youtuba zalecam.
 
Mniej Youtube na na forum - popieram 👍
 
Silnik, który jak twierdzisz, przytarł się przy jeździe z butem w podłodze? Człowieku, przy wysokich prędkościach obrotowych utrata smarowania na kilka sekund to korba zbierana z asfaltu, a Ty twierdzisz, że ostygł i jeździ do dzisiaj, bez zaglądania do panewek etc...no zlituj się, bo pieprzysz takie głupoty, że przykro się te Twoje wypociny czyta ;)


Ta XD, zawory lekko dotykały tłoka i nic, NIC się nie skrzywiło, nie wyjlepało, zawory jak nówka, trzonki jak z fabryki... @xtremesystems halo, dzień dobry, tu ziemia ;)
Wiesz I zabawne jest to że ty wielki znawca wiesz lepiej niż człowiek który rozkręca i i skręca silniki do pojedynczych śrubek. Człowiek do którego wiem że jeżdżą ludzie z ocp i stąd też. Tak powiedział. Ustawił rozrząd, przy mnie i objawy zniknęły.
Naprawdę, wysmiewac i mieć pewność o swojej nieomylności to na tym forum i w necie norma. Potrm przychodzi jeden z drugim i podstawowych rzeczy wymienić nie umie.
Rozumiem że jesteś mechanikiem, naprawiasz silniki od lat, jechałeś tym autem po awarii, z podpiętym kompem, słuchałeś silnika ustawiałeś rozrząd zd wiesz lepiej niż człowiek który to naprawił

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Mniej youtuba zalecam.
To jest zjawisko, kiedy negatywne rzeczy sa o wiele częściej poruszane niz standardowe.
Wiadomo, ze nikt nie nagra filmiku 20 minutowego z opowiadaniem typu: mam to auto 10 lat i wymieniam klocki olej. Nic w tym ciekawego.
Za to jest wiele filmow z roznymi awariami itp. I to juz jest ciekawe. Ale przez to, zaczyna nam sie mylnie wydawac, ze wszystkie te auta sa skazane na taka i taka awarie, ze zaraz sie to przytrafi nam.
Nikt nie podaje statystyki, ze omawiana awaria występuje w jednym na tysiąc samochodow z tego modelu z tym silnikiem. Padaja jedynie slowa "czesto", "popularna przypadłość" itp.

Po takim youtubowym seansie mozna odnieść wrazenie, ze najlepiej rozebrac silnik na czesci dla spokoju wszystko w nim wymienic. Ale tu kolejny problem, filmiki o slabej jakości czesco zamiennych..... I tak w kolko.
 
Wiesz I zabawne jest to że ty wielki znawca wiesz lepiej niż człowiek który rozkręca i i skręca silniki do pojedynczych śrubek.
No widzisz, to zupełnie jak Ty, wielki znawca, wiesz lepiej i więcej na temat olejów, niż ludzie je tworzący i badający 🤣. Może i Twój mechanik jest opłacany przez Skodę? 🤣.
 
Gosc z EKG opowiadal, ze mial kiedys mercedesa beczkę. I podczas jazdy wyciekl mu plyn chlodniczy, silnik sie przegrzal, tloki spuchly i silnik stanął. Po postoju, dolaniu plynu i ostygnieciu, silnik odpalil i sluzyl jeszcze wiele lat. Taka ciekawostka.
Podobno Chryslerem LA318 można powoli jechać bez szkody dla silnika gdy płyn chłodniczy wycieknie. Taka ciekawostka.
 
No widzisz, to zupełnie jak Ty, wielki znawca, wiesz lepiej i więcej na temat olejów, niż ludzie je tworzący i badający . Może i Twój mechanik jest opłacany przez Skodę? .
Nie mój mechanik. Specjalnie do gościa jechałem z Łodzi pod Warszawę bo wiem że jest uczciwy i mi pol silnika by nie wymienił.
Bo jakbym pojechał do takiego człowieka jak Ty tu wyraziłeś opinie to by powiedział "Panie tłoki do wymiany, zawory do wymiany pewnie pogięte"

Nie martw się też go zapytałem i sie mocno zdziwiłem ze jak to zawory i tłoki i sie nie powyginało. A pomoc jak niewielkie dotknięcie to może tak być

Btw oglądnijcie na YT jak atarnio prof Kris rozbiera jakiś zatarty silnik volvo. I tam są ślady jak zawór się odciskał na tłoku delikatnie a silnik chodzil
Ja też od razu pojechałem do mechanika zeby naprawił rozrząd

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Tych wszystkich filmów na YT związanych z motoryzacją obejrzałem w całości może 2, może 3 w swoim życiu. Do połowy może z 10, bo dalej przynudzały. Nawet nie znam żadnych youtubowych celebrytów, bo się tym nigdy nie interesowałem, ale znam kilka ciekawych przypadków awarii osobiście.
1. Jakieś 15 lat temu klientowi zatarł się silnik w MB W123 2.0 d. Był mróz, zamarzła odma, wypchnęło bagnet i cały olej wywaliło w czasie jazdy pod maskę. Silnik zgasł, nie kręcił rozrusznik, próbowałem za wał kluczem, ale wszystko stało. Ryzyk-fizyk, nalaliśmy 5 litrów jakiegoś taniego Lotosa City, lina na hol i z rozpędu na 3 biegu zakręcił. Obyło się bez dalszych napraw, bo silnik już potem normalnie chodził, nie wiem, jak długo, ale jeszcze około roku do nas przyjeżdżał.
2. Lancia Y 1.4 Fire 77 KM, znajoma wracała ze Szczecina do Gdyni, ponad 200 km zrobiła z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju, bo.... nie było oleju w misce. Na miejscu dolałem jej 2,5 litra, a wchodzi ogólnie 2,7-2,8. Rok po tym zdarzeniu pękł króciec wodny na termostacie, cały płyn został wypompowany na drogę, auto w tym czasie pojeździło trochę po mieście ze świecącą na czerwono kontrolką przegrzania, następnie przejąłem je i pojechałem 15 km do warsztatu. Wymieniłem termostat, wlałem 5 litrów płynu i jeździ do dzisiaj (tydzień temu ją widziałem). Od tamtych wydarzeń minęło już kilka lat i sporo przejechanych km.
 
Koledze w cinquecento nie działa czujnik temperatury. W samochodzie było coś robione i był spuszczany płyn. Jeździł tak bez płynu chyba z tydzień i jedyny objaw to była głośniejsza praca xD
 
zgadza sie ale jak pisalem chodzic bedzie chodzil. jak sie rozbierze to w zaleznosci co i jak mocno (panewka , tłok ) sie przytarlo bedzie widac slad
moze przytarcie to za duzo powiedziane. zerwanie na sekunde filmu olejowego
 
Raz piszesz, że coś stuka raz, że na sekundę zerwał się film olejowy. Jak na sekundę zerwie się film to nawet tego nie zauważysz. Po wymianie oleju nie ma filmu dobre kilka sekund, każdy start zimnego silnika jest bez filmu (klina smarnego) nic silnikowi strasznego sie nie dzieje. Zacierkę na tłoku może przyłapać w cale nie z winy oleju, tylko po prostu z przegrzania. Ostygnie i jedzie dalej.
 
Wracając do meritum sprawy. Producenci olejów mają chyba najmniej do powiedzenia. Ekolodzy (nowe normy emisji spalin) wymuszają na producentach samochodów nowe bardziej ekonomiczne jednostki napędowe i lepsze systemy oczyszczania spalin. Pod to dyktando producenci środków smarnych muszą przygotować/dostosować nowe oleje.

Woda po parówkach czy nie, ma smarować przez okres gwarancji

W przypadku kiedy auto miałoby robić więcej kilometrów dopuszcza się w wyjątkowych sytuacjach możliwość stosowania 10w40 i nagle floty jeżdżą na takim gwarant jest spokojny o silniki
 
czyli sugerujesz ze 10w40 ochroni flotowy silnik lepiej niz woda po parówkach?
piekło zamarznie jesli producent przy wiekszych przebiegach zaleca 10w40 zeby sie silnik na gwarancji nie rozpadl
 
Chce wierzyć że to tylko oszczędności finansowe na olejach, ale kto wie...
 
Mam rozpisane przeglądy do końca projektowanego życia swojego silnika i nie ma wzmianki o zmianie lepkości bez względu na przebieg.
 
Do jakiego przebiegu jest rozpiska?
 
Na temat 0w20 instrukcja wspomina tylko że ten olej gwarantuje najniższe zużycie paliwa i emisję CO2, a o ochronie silnika nic nie wspomina. Nie wiem co mam myśleć w takim przypadku
 
Panowie ale ogólnie w tym wątku ja raczej chce przedstawić pewny punkt widzenia

Jak firma która nie ma skrupułów robic
to
to
czy to

nie przytaczam tutaj zenka bembenka z żółtymi napisami tylko sky cnn czy EJA
gdzie juz shell przegrał procesy w sądach
Jesli ktos sledzi sprawę to dodam że tam wchodziły w gre nie tylko to co widac na obrazkach tylko łapówki wielomilionowe dla urzednikow nigeryjskich , zatajanie skutków (jak po katastrofie deepwater horizon BP) oraz jak np byla dziura w rurociągu i syf lałsie na zewnatrz to dawali łapówe idokanczali przesył surowca gdyz było to bardziej opłacalne niż łatanie rurociągu .

Wieć jak firma ktora nie ma skrupułów robić w/w rzeczy na pewno będzie tworzyc zaje...y 0w20 na najlepszych bazach gtl.

Tutaj nie ma mowy czy 0w20 jest dobry czy nie . tylko o intencje chodzi

Gdybyscie spotkali człowieka ktory zrobił to co widac na załączonych obrazkach (zamiast miedzynarodowej koroporacji) to byscie nie tylko nie krzyczeli "dawaj, weź moje pieniądze" ,a raczej reki byście mu nie podali a co niektorzy spluneli by w twarz takiej mendzie

Niektorzy uzytkownicy udają slepych . Cytujac Julsa z pulp ficiton , chcesz udawac slepego kup owczarka i z nim chodz
Wielkie korporacje dbają przede wszystkim o swój własny interes a konkretnie to zwykle jest tak, że zarząd koncernu dba o interes akcjonariuszy bo jeśli firma jest na dużym plusie to zarząd ma z tego niemałe profity. Często Zarzad nie przejmuje sie tym co będzie za kilka lat w pogoni za bieżącymi wynikami. Z jednej strony za wielkimi koncernami stoi doświadczenie, technologia ogromne własne zasoby i ogromny potencjał ale z drugiej strony jak jest brend to oni nie musza się aż tak bardzo wysilać. Ja osobiście bardzo często preferuje produkty mniejszych firm i w wielu branżach to najlepsze jakosciowo produkty nie sa tworzone przez duże firmy tylko przez te małe i średnie.
 
Back
Top